zoontje bepaald ons en zijn leven :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama van JS, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

ik ga ook zeker nog even door met het schema hoor, heb er nu 6 dagen opzitten.

Ben net bij het CB geweest en heb aangegeven dat ik woensdag terug gebeld zou worden maar dit niet is gebeurt. Dus ze heeft gelijk een huisbezoek gepland en wel voor vanmiddag al :D Ben ik echt blij mee. Dan kunnen we het er echt eens rustig over hebben.
    En mijn man liet ook al weten dat hij rond 1 uur thuis is, dus dan kan hij er ook bij zijn. Ben ik echt wel blij mee.

En die ballenbak heb ik ook wel eens over nagedacht, maar ook hier hebben we eigenlijk geen ruimte er voor :( vind ik wel jammer.

2. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Fijn dat ze vanmiddag al langs komen. Hopelijk hebben ze een paar bruikbare tips voor je. Ben benieuwd of de osteopaat iets kan bereiken.

3. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    hey meiden,

ik lees toevallig jullie verhaal over de ballenbak. die hebben wij voor onze dochter al sinds ze 8 maanden is en ze vind hem fantastisch. echt een aanrader.

over een kleine woning, bij ons is het ook niet groot daarom hebben we een opblaasbare ballenbak. dus die kun je lekker opblazen overdag en als je hem niet kan/wil laten staan dan laat je hem smiddags weer leeg lopen. die dingen zijn zo opgezet hoor;)
    alles netjes in een plasticbak en klaar!

hier een voorbeeld van 1 bij bart smit: bartsmit.com - zoekresultaten 'ballenbak'

ja wel een meisjes versie maar als je goed zoekt hebben ze bij andere speelgoedwinkels van ook wel jongens versies.

4. mama van JS

hey meiden,

Ik had gisteren geen tijd meer om te reageren dus doe het nu even.
    De wijkverpleegkundige gaf aan dat J. duidelijke grenzen nodig heeft, omdat hij heel pittig is. We moeten heel consequent gaan zijn. En ook datgene wat ik niet wou horen, savonds gewoon laten huilen. Ben heel eerlijk geweest en heb gezegd dat ik dat niet kan. Maar zoals het nu is, gaat het ook niet. We moeten nu beginnen met overdag. Heel duidelijk zijn, Nee is Nee en onze wil is wet. Misschien dat dit ook al helpt voor de nachten.

Hij heeft gisteren gewoon 2 slaapjes gehad overdag en we gingen rond 16.00 even naar de winkel. Daarna heeft hij gewoon nog een hele tijd geslapen, zo moe was hij. Dat vond ik toch echt niet normaal, maar hij was wel vrolijk na dat slaapje. Vannacht heeft hij weer doorgeslapen :D

@ pamsie, thanx. Ik zal er eens over nadenken en overleggen met manlief.

5. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Jou zoontje heeft door dat als ie maar hard genoeg gild en vervelend doet hij zijn in krijgt. Ik weet dat het moeilijk is, maar laat hem maar eens een keer flink krijsen en mopperen.. Dan ga je natuurlijk wel een keer kijken bij hem, maar anders is er straks geen redden meer aan.

Mijn dochtertje test ons ook weleens uit.. als ik zie dat ze moe is, leg ik ze lekker op bed. Meestal valt ze meteen in slaap, maar soms kan ze zooo krijsen! Het lijkt dan net of er een moord gaande is.. Ik schaamde me zo in t begin, dacht echt oo shit wat zullen de buren er wel niet van denken!!

Maar al snel hebben ze het door. Nu gaat het super goed!! En soms wil ze nog weleens krijsen, maar dan blijf ik volhouden! Ik geef haar dr tutje en dr knuffel weer ( gooit ze uit bed ) en zo blijf ik volhouden.. terug leggen tutje en knuffel.. en op een gegeven moment ligt ze lekker te slapen.

Ik wens je heel veel succes, want als moeder zijnde krijg je echt een kl*tegevoel om je kind zo te laten huilen.. je voelt je n slechte moeder! Had ik heel erg, maar is echt niet. Opvoeden begint nu;)

6. mama van JS

mama van gilani, bedankt voor je reactie.

Ik heb J. vanmorgen rond half 9 op bed gelegd, hij was erg moe. Maar hij ging niet slapen, dus heb hem maar uit bed gehaald. Rond 10 uur heb ik hem opnieuw in bed gelegd, maar hij maakte er een spelletje van. Hij ging brabbelen en alles, dus heb mijn man opgebeld voor afleiding. Toen begon hij ineens te schreeuwen, even naar hem toegegaan en weer neergelegd. Ik heb een tijdje gewacht, langzaam werd het iets rustiger. Maar hij begon weer te krijsen, en dan weer zachter. Dus heb afleiding gezocht en na een poosje sliep hij :D moet zeggen dat ik me er niet prettig bij voel hoor, maar ben wel blij dat hij slaapt. Alleen de manier waarop vind ik erg moeilijk.

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik denk dat je echt op de goede weg bent, door zelf afleiding te zoeken. ben blij om te lezen dat jet CB je ook serieus heeft genomen, en dat er hulp is!

8. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Tip van een vriendin, gebruik een kookwekker, zet deze op 10 minuten. Ga pas kijken als de wekker is gegaan.
    Door het gekrijs lijkt de tijd te kruipen, 10 minuten is niet veel, maar vaak dacht ik nu zijn er vast wel 10 voorbij en bleek de wekken nog maar op 5 minuten te staan. Het kwam voor dat hij bij minuut 9 in slaap viel.

Misschien heb je er iets aan?

Succes

9. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    soms werkt dit echt niet...ik heb het al zovaak geprobeerd en zit dan echt bijna 2 uur bij hem steeds over z'n rugje aaien en hem neerleggen, negeren, tuttels geven, speentjes en zoveekl meer. zelfs weglopen en aankondigen dat ik wegga. na 5 min weer terugkomen alle tips/methodes...maar hij maakt zichzelf zo overstuur dat hij erin blijft en dan kan je hem echt niet zomaar laten gillen, da's niet gezond...helaas maar bij sommige kindjes kan het echt niet, dus dat is dan gewoon pech hebben denk ik...

10. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Hoe gaat het nu?

11. misa

misa Niet meer actief

12. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Ik zelf denk dat als je driftbuien overdag iets meer te baas bent het slapen ook wel komt omdat er dan weer rust is in huis
    Nu is hij waarschijnlijk vaak overprikkelt door het gebeuren overdag

Hier ook een pittige tante maar hier betekend gillen en huilen zonder reden de box in.

En slapen en huilen is ook erg moeilijk hoor hier werkte die 10 min regel niet en deden we aan samen slapen zo won ik haar vertrouwen en nu slaapt ze 99% in dr eigen bedje zelfs de slaapjes overdag gaan goed
    NU heb ik dus wel de regel na 30 min haal ik haar er uit maar meestal slaapt ze dan wel hoor

Belangrijkste is dat jullie rustig blijven en wie weet is hij niet driftig en pittig maar zit er een sprongetje aan te komen
    wil hij meer als hij kan
    merk ik hier ook DL kon nog niet lopen en was niet te harde ineens loopt ze en is ze heeeeeel erg aan het veranderen

En die ballen tent was hier ook een succes heel me woonkamer vol ballen maar een vrolijk kind
    Nu zitten de ballen in een bak en ook daar vermaakt ze dr eigen wel mee.

13. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Goh meid dat is echt heel vervelend....
    Mijn zoontje probeert nu ook heel veel zijn zin te krijgen door om alles te janken, als hij iets niet mag.. En idd gillen bij het aankleden, in de box, gillen als hij de stoel in moet om zelf te eten, hij doet echt van alles aan om er niet in te gaan zitten.
    Hoe irritant! maar ja, ik ben gelukkig wel ontzettend duidelijk naar hem, zodra hij zit en begint te huilen dan loop ik gewoon bij de stoel vandaan, en ga gewoon in de keuken mijn ding doen. ik laat hem lekker jammeren tot hij zoiets heeft van 'ik krijg mn zin toch niet'.

Maar ik begrijp je wel hoor. Ik had dat de afgelopen dinsdag. Ik moest iets op school doen, maar hij bleef zo vervelend doen dat ik er even doorheen was. Uiteindelijk niet naar school gegaan..
    Idd dan wilt hij op schoot etc, en dan krijg ik de kans niet om iets te doen.

Maar ik ben alleen dus dat is helemaal klote. Maar goed.
    Sterkte meid..

En anders de Nany afleveringen volgen en haar instructies proberen.

liefs,

14. mama van JS

hey meiden.

Sorry heb al lang niks meer van me laten horen, ben erg druk geweest.

Weer bedankt voor de tips die zijn gegeven, ik zal er even goed naar gaan kijken.

Het gaat wel goed op t moment. We geven hem nu elke avond valdispert ( valeriaan voor kinderen ) in de hoop dat hij iets rustiger gaat slapen. Hij rommelt heel veel in bed, wat je ook wakker houd natuurlijk. Hij slaapt de nachten steeds door, af en toe savonds nog even wakker maar dan voldoet de speen gewoon.

Overdag is het een chaos. Hij is steeds rond 6 uur al wakker en gaat vaak rond half 8 alweer op bed. Dan is hij al helemaal kapot. Dan vaak rond 1 uur weer en aan het einde van de middag vraagt hij weer om z`n bed ( geeft aan moe te zijn ) Soms slaapt hij ook echt, maar soms slaapt hij overdag erg slecht. Hoe moe hij dan ook is, hij gaat niet slapen.
    Nu ligt hij ook in bed maar ik hoor hem steeds rommelen. Weet eigenlijk niet zeker of hij slaapt.

Het gillen ben ik wel duidelijker in. Nee is nee en gillen is geen manier om er toch ja van te maken. Hij snapt het nog niet volgens mij, maar ik hoop dat het snel beter gaat worden.

Ook ben ik op zoek naar een andere baan, buitenshuis. J. is echt een kind die niet zo goed alleen kan zijn, zonder andere kinderen bedoel ik dan. Ik kan eigenlijk niet veel meer goed doen bij hem, dus ik denk dat het goed is als hij naar een opvang gaat voor een x aantal uur per week. Dan heeft hij ook eens een andere omgeving om zich heen.
    Het is eerst wachten op een reactie van mijn sollicitatie.

Tja verder weet ik niet veel meer te vertellen eigenlijk.

Groetjes

Deel Deze Pagina