Ik moet nu uit die scene uit Sex & The City denken waarin Charlotte niet wil vrijen met een 'onbesneden' man, ze noemt hem een sharpei. Die man laat zich dan besnijden en wil dan zijn 'nieuwe piet' met iedereen gaan delen. In de VS gebeurt het best vaak, denk ik. Ook om dit soort 'onzinnige' (want eigenlijk cosmetische) redenen.
Mijn oudset had ook een te krappe voorhuid. Hij had last van ontstekingen en een beetje verklevingen. Bij hem heeft het smeren met zalf wel geholpen. Ik maakte me toen ook al zorgen of hij geopereerd moest worden, maar gelukkig bleek dat dus niet nodig. Hier was dat trouwens nog lang niet aan de orde. De huisarts zei dat ze daar minstens mee wachten tot het kind 7 is. Tegen die tijd was het bij mijn kind allang vanzelf overgegaan (nou ja, met zalf).
Mijn zoontje heeft zalf gehad en wij (mijn man) hebben hem aangeleerd om elke keer tijdens het douchen zijn penis schoon te maken. Hij heeft nu geen last meer, hij vind het alleen wel naar aanvoelen als hij een erectie heeft en wordt dan wel wakker dan doen we even een koud washandje om de erectie te stoppen.
Ik quote even mezelf, wij hebben ook eerst de zalf geprobeerd hoor! Ik bedoel met niet zo moelijk over gedaan word, dat dus als een uroloog aangeeft dat een besnijdenis wel noodzakelijk is dat hij wel weet waar hij over praat. Het is niet leuk maar als je ziet dat je kind zoveel last van zijn piemeltje heeft vind ik de keuze zo gemaakt, dan blijf je niet aanmodderen. En natuurlijk hoop ik later dat hij een fijn sexleven krijgt,maar ik denk maar zo, hij weet niet beter. Hij was 9 toen hij geholpen werd. Maar hij had ook echt een supernauw voorhuidje ,veel los vel en als wij dat naarvachteren deden kwam er echt een inieminie gaatje te voorschijn, echt maar een paar millimeter, snap achteraf heel goed dat hij pijn had bij het plassen en constant ontstekingen had!