huilen na in bed leggen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sann, 31 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik ga hier maar s even wat ervaringe vragen, want alles is nog zo nieuw dat ik geen idee heb waar ik nou goed aan doe.
    Ons meisje is nogal een erg wakkere dame. Overdag en 's avonds is ze erg veel wakker. Na een voeding leggen we haar in bed, maar dan gaat ze binnen korte tijd al huilen. Nou hoor ik wel dat je baby's soms dan moet laten huilen, omdat ze zichzelf in slaap moeten huilen. Wij halen haar nu naar beneden zodra ze een beetje door blijft huilen. Vind het zo zielig anders, maar doen we daar wel goed aan. Want het komt er nu op neer dat we de middag en avond met haar op schoot zitten en ik vraag me af of dat wel de bedoeling is.
    Een speentje werkt wel goed om haar te troosten, mar die raakt ze telkens kwijt dus da's ook niet echt handig als zij boven is en wij beneden.
    Iemand wat adviezen om ons meisje toch ook overdag in slaap te laten vallen?

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Is het echt overstuur huilen, of is het een beetje pruttelend huilen? is het niet gewoon te warm om te slapen? Onze dochter (ok, die is nu twee jaar) slaapt ook beroerd met deze warmte..

3. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Een baby van 2 weken moet je niet in slaap laten huilen. Die heeft jouw geborgenheid heel erg nodig. Lekker bij je pakken. Er staat veel info over dit onderwerp op dit forum. Misschien even de zoekfunctie gebruiken.

4. amiek

amiek Actief lid

29 sep 2006
    183
    0
    0
    Ik denk dat je vooral je eigen gevoel moet volgen. Daar heb je wat aan als je net mama bent, maar over een tijdje doe je alles op gevoel, geloof me maar. Wij hadden in het begin hetzelfde probleem. Noa huilde (en huilt nog steeds) als we haar in bedje leggen. Nu weten we dat Noa een dame is die het nodig heeft om zich in slaap te huilen en als ze nu naar bed gaat is het na 5 minuutje muisstil en ligt ze heerlijk te slapen. In het begin wisten we dat natuurlijk niet en haalde ik haar er vaak uit als ze lang huilde. Ik vond het verschrikkelijk om zo'n klien hummeltje lang te laten huilen en ik geloof ook niet dat het goed is voor zo'n kleine baby. Ze viel dan op mijn buik in slaap. Ook prima toch! Na een paar weekjes stopte het langere huilen en sliep ze prima in haar eigen bedje. Nu slaapt ze stukke beter en die paar minuutjes huilen hoort bij haar. Ik weet zeker da jullie over een poosje ook precies weten wat het beste past bij jullie kleine spruit.

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dit is niet altijd helemaal waar hoor. Je hebt verschillende huiltjes. Als mijn dochter ging/gaat slapen heeft zij, net zoals het kind van Amiek, even de tijd nodig om de indruk van de dag te verwerken. En dat doet ze door een beetje te huilen. Daarna valt ze vanzelf in slaap. Meestal.. ;)

6. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ligt helemaal aan de situatie natuurlijk. Ik bedoel te zeggen dat je zo'n jonge baby niet heel lang alleen in bedje moet laten huilen. Dat is nergens voor nodig.

7. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Te warm heeft ze het volgens mij niet. Op mn borst valt ze vaak wel in slaap en da's nog veel warmer.
    Ik denk idd dat ze gewoon heel graag bij ons wil zijn, dus dan blijven we haar er maar gewoon lekker uit halen, want kan er echt niet tegen als ze zo huilt. Heb alleen geen idee hoe ik dat moet doen als mn man volgende week weer voor 2 weken weg gaat. Vind het heerlijk om lekker met haar te kroelen, maar kan dan dus niks anders doen en heb geen idee wanneer ik dan moet gaan kolven en zo.
    Bedankt voor de tips in ieder geval, Tis maar lastig als je nog niks vn babytjes weet.

8. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Maar hoe lang wacht je dan af, want ik vind het echt moeilijk om haar te laten huilen.

9. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Doe wat je gevoel je in geeft! Ik liet Sanne ook niet huilen, ik nam haar lekker bij me en dan sliep ze op mijn arm/borst. Ze wil gewoon bij je zijn, ze heeft wel 9 maanden in je gezeten. Misschien als ze eenmaal bij je slaapt kun je haar in bed/kinderwagen leggen?

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nou, het is hier geen kwestie van hoe lang, maar hoe het huiltje klonk. Als het een beetje een een pruttelend, zangerig huiltje was, dus geen echte huilbui, dan lieten we haar gewoon lekker liggen. Maar als het echt huilen met tranen werd haalden we haar er natuurlijk wel uit. Ik zou zeggen: iets van 10 minuten, kwartiertje ofzo. Maar dat was ook per keer verschillend.

Op een gegeven moment ga je de huiltjes van je kindje herkennen en wordt het echt makkelijker. Tot die tijd is het gewoon kijken en uitproberen. Lastig he?

11. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Moeilijk he, ik heb zon zelfde topic geopend toen Justin 2 weken oud was...
    Heb m gewoon elke keer getroost als hij huilde, gewoon op je gevoel afgaan of en wanneer je hem uit bed haalt.

De meningen zijn hierover verdeelt, maar ik vind dat je die hele kleintje niet moet laten huilen.
    En de art op het cb zei zelfs dat je babys tot de 2 maanden absoluut niet moet laten huilen. Als je maar niet steeds blijft slepen van bed, naar box naar schoot etc...

En inderdaad, na een aantal weken hoor je wel of het een echte verdriet huil is, of een aantel huiltje.
    En een baby huilt niet voor niks natuurlijk, een ander communicatiemiddel heeft ze nog niet...

Justin is na een fles juist heeeel wakker en dan wil hij "spelen", na 2 uurtjes is hij heel moe en slaapt ie.

Elk kindje is anders dus, volg je hart....

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Even voor de duidelijkheid, ik heb mijn dochter toen ze zo klein was dus ook niet laten huilen he. Als het echt huilen is moet je ze er natuurlijk wel uithalen.

13. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    doen waar jij je goed bij voelt meid! bedenk dat je kindje 9 maanden in je wamre buik heeft gezeten met alle bekende geluiden, en nu prompt ineens in een wildvreemde wereld is, met allerlei enge dingen, zonder enige vorm van herkenning behalve jouwn geur en stem...Gewoon lekker bij je houden, regelmati etc komt echt vanzelf wel! Verwennen doe je ze op deze leeftijd echt niet hoor!

14. loulappie

loulappie Actief lid

28 jun 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    lastig duidelijk! Ik ben blij dat ik die fase door ben maar ik liet Lee Ann echt niet huilen nog geen minuut. Nou was en is Lee Ann wel een hele makkelijke slaper vanaf dag 1 dus als ze huilde was er ook echt iets. Maar als je je kindje laat huilen is dat veel slechter dan hem of haar eruit te halen want als een kindje zo overstuur raakt zoals kleine beebjes dat heel goed kunnen, stijgt de bloeddruk enorm! Nou succes en het wordt heus makkelijker ;)

15. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Een pasgeboren babietjes moet heel erg wennen aan de wereld. Onze zoon was ook erg onrustig. Ik heb hem nooit laten huilen, wel wilde ik hem aanleren zoveel mogelijk in eigen bedje te laten slapen, en zich daar uiteindelijk ook veilig te laten voelen. Ik heb veel naast hem gezeten, suss geluiden gemaakt. Hand op zijn hoofdje. Er niet elke keer uithalen. Maar als hij overstuur werd, dan wel. Wel een beetje laten jammeren, maar dan elke 5 minuten even aai over zijn bol etc. Uiteindelijk ging hij er langzaam aan wennen. En sliep hij goed. Het heeft tijd nodig. Belangrijkste is dat je kindje haar plek op deze aarde gaat krijgen. Alles is zo vreemd en nieuw voor haar. Knuffel haar maak vaak, en uiteindelijk komt het goed!

Succes!

16. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    En... beetje laten huilen/jammeren is niet perse slecht. Het is ook een manier om zich af te sluiten van de wereld en de prikkels te verwerken. Je zal zien, als je teveel met haar gedaan hebt, krijgen ze huilbuien. Onverklaarbaar denk je dan, maar vaak heeft het met overprikkeling te maken. Als je je realiseert dat huilen soms ook nodig is voor zo'n kleintje om een dag te verwerken, is het ook beter te verdragen als ouder.

17. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Bedankt voor alle reacties. Ik laat haar zeker niet doorhuilen hoor, dat zou ik niet eens kunnen geloof ik zonder mee te gaan huilen dan. Een beetje pruttelen of korte jammergeluidjes zeg maar dan laat ik haar lekker liggen maar anders haal ik haar er uit. Vanmiddag zijn we met haar boven gebleven en heeft ze lekker bij ons op bed gelegen, naast ons of op onze borst. Na haar flesje heb ik haar in de wieg gelegd en voor het eerst om deze tijd is ze gaan slapen.
    Die verschillende huiltjes moet ik echt nog leren kennen. heb nu nog geen idee of ze moe is dan of een vieze luier heeft of iets anders. Zal vast wel komen he, alle begin is moeilijk.

18. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Het is voor elke moeder een zoekproces. Uiteindelijk doe je het echt niet snel verkeerd.
    Succes !

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

anne huilde toen ze zo oud was gewoon standaard in bed

omdat ze in bed lag dus....

dat vond ze verschrikkelijk... in de kinderwagenbak sliep ze prima
    uiteindelijk een paar keer de kinderwagenbak in het bedje gezet... en dat ging wel goed

dus op die manier de overgang wat eh.. rustiger gedaan :)

20. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Dat van die verschillende huiltjes leren kennen duurde bij mij/ons wel even hoor. Ik zou in de tussentijd gewoon lekker je kleintje bij je nemen als je dat graag wilt, ze is nog zo klein. Hebben ze ook nooit lang laten huilen en dat heeft hier echt geen problemen met slapen opgeleverd.

Deel Deze Pagina