Hallo, Momenteel is Thijmen thuis niet te genieten; hij jengelt/moppert en huilt om het minste of geringste en wil niets anders dan door papa getild worden als hij thuis is... Ook het slapen gaat weer een stuk minder; hij is weer tussen 5.15 en 6.00 wakker . Ik moet zeggen dat het me heel veel energie kost en wil me ook niet aanstellen, maar ben er wel moe van na een dag..het einde van de zwangerschap zal ook meespelen denk ik hoor... Zijn er mama's of papa's die het herkennen rond deze leeftijd? En zijn er nog tips eventueel? Groetjes van Karin
Ja, ik herken het wel. Ik zie ook aan ons zoontje dat hij allerlei nieuwe vaardigheden ontwikkelt en dat het hem ook enorm veel energie kost, zoals het lopen en de wereld ontdekken. Ik las pauzes in door bijvoorbeeld een uur te gaan wandelen (goed voor hem en goed voor zijn zwangere mamma of ik laat hem eventjes een half uurtje TV kijken zodat hij tot rust komt en ik ook. Ook ik ben nu 31 weken zwanger en ben snel moe,en probeer het op deze manier het leuk te houden voor zowel mij als hem. Al met al houd ik het toch ook op een sprong, hoor...als ik zie wat voor "nieuwe "dingen hij allemaal kan in een korte tijd, dan kan ik me voorstellen dat hij moe is en daardoor gauw van streek Sterkte ermee, Groetjes, vonneg
Hier ook een bengel van bijna 18 maanden die af en toe de boel aardig op zijn kop zet. En dat is geen handige combinatie met mijn zwangerschapshormonen, heb ik al gemerkt. Ik reageer af en toe kribbiger dan ik van plan was. Mijn tip: papa meer laten doen indien mogelijk, en zelf een paar stapjes terug doen. En af en toe je rust pakken door de kleine bengel een paar uurtjes uit te besteden aan opa's en oma's. Sterkte met het sprongetje en met jullie zwangerschappen! Groetjes, Wendy