Ik wil graag de vaccinaties zonder de hep b. Aangezien dit niet via het cb kan, heb ik van de arts op het cb de gegevens gekregen van de namen van de cocktail zonder hep b zodat de apotheek deze kan bestellen. De apotheek zegt nu dat ze deze niet bij hun groothandel kunnen bestellen.dat ze wel losse kunnen bestellen en dat er dan alleen geen kinkhoest inzit maar dat kwam toch niet meer veel voor volgens de apotheek. Nou wil ik dus gewoon alles behalve hep b dus ben op zoek naar anderen die dit ook via apotheek en huisarts hebben gedaan.bij welke apotheek hebben jullie dit besteld? Ik wil dus geen discussie over wel of niet toedienen van vaccinaties maar alleen weten bij welke keten ik t kan bestellen.
Kinkhoest komt nog wel voor, dus zou ik persoonlijk niet gokken, mag ik vragen waarom je zonder hep b wilt?
Ik heb een andere vaccin besteld dat volgens het.RIVM en mijn eigen apotheek ook alleen ik cocktailvorm te krijgen wa. Weet alleen nog dat het vaccin uit Frankrijk kwam en met een speciale koerier os gegebracht. Als ik er aan denk zal ik even kijken of ik terug kan vinden waar ik dat heb laten bestellen.
Ik zou het via je huisarts proberen. Anders zou je nog via een antroposofisch consultatiebureau kunnen informeren. In de RVP- vaccins zit: DKTP-hib- hepB (prik 1) pneumokokken (prik 2) jij zou dus een vaccin willen met alleen dktp-hib. Deze bestaat, kinderen geboren voor 1 augustus 2011 kregen deze wanneer ze het RVP volgden
Ik had altijd begrepen dat ze de HepB pas vlak voor het prikken toevoegen aan het DKTP-Hib-vaccin en dat je dus makkelijk kan laten prikken zonder HepB, gewoon door de arts op het CB te vragen het niet aan het vaccin toe te voegen. Is dat dan veranderd? Op deze site kun je overigens zien wat de mogelijkheden zijn tot het los bestellen van vaccins: Als ik wil afwijken van het standaardschema, welke (mono)vaccins zijn er dan verkrijgbaar en worden deze vergoed? Als het CB niet meer wil of kan prikken zonder HepB, zou ik je aanraden om los de DKTP te bestellen (30) en los Hib (30) en Pneumokokken gewoon bij het CB te laten toedienen, dat is namelijk een los vaccin.
Dan ligt het nog aan de leeftijd van je kind wat je moet bestellen. Jonger dan 1 jaar: 4 x Infanrix IPV (is DKTP) 4 x Sanofi Pasteur (is Hib) Ouder dan 1 jaar: 3 x Infanrix IPV (is DKTP) 1 x Sanofi Pasteur (is Hib) Ouder dan 2 jaar: 3 x Infanrix IPV (is DKTP) (Hib is na 2 jaar niet meer nodig)
Al dank voor de reacties.ik doe t al via huisarts maar de apotheek moet t bestellen.cb kan en mag t niet afwijkend bestellen. Ik wil inderdaad dktp-hip en dan los de pneu. Maar de cocktail dktp-hip kan de apotheek dus niet bestellen zeggen ze. Mijn zoontje is 4 en heeft deze dus ook zo gehad. Cb zegt ook dat deze gewoon te bestellen moet zijn.daarom vraag ik me af of iemand dit al gedaan heeft en bij welke keten dit was.dan kan ik t daar bestellen. Pneu zou inderdaad via cb kunnen maar dan moet ze twee dagen geprikt worden terwijl als ik die ook via huisarts doe dan kan alles tegelijk. Waarom ik de hep b niet zet, daar zal ik beter niet op ingaan anders wordt dit topic dalijk weer een discussie.
Linnaea: dan zou ik dus los de dktp, los de hib en los de pneu moeten bestellen? Dat zou nog een optie zijn, als ik t nergens vind kan ik dat ook nog vragen maar dan moet ze 3 spuiten ipv 2.
Er is geen losse DKTP-Hib meer te bestellen, zie ook die link. Dus er zit weinig anders op dan los DKTP en los Hib te geven. Je kan ook nog beslissen om Hib niet te geven als je niet 2 losse prikken wil geven (tenslotte is 2 prikken ook dubbel hulpstoffen). Maar dat is een overweging die je zelf moet maken.
Ja klopt, dan zijn het er 3. Dan heb je nog de optie om Hib of Pneu weg te laten zoals ik in mijn vorige berichtje zei, maar dat is een overweging die je zelf moet maken. Hib en Pneu zijn enkel gevaarlijk voor hele jonge baby's. Hoe ouder ze worden, hoe kleiner het risico, dus je moet voor jezelf afwegen of je liever 3 prikken geeft of liever die paar maandjes uitzit tot de ziektes niet meer gevaarlijk zijn en je die twee prikken dus helemaal niet nodig hebt.
Gevonden: mijn eigen apotheek heeft het besteld via International Pharmacy in Duitsland. Hier een linkje van de mono-vaccins die daar te bestellen zijn: Als ik wil afwijken van het standaardschema, welke (mono)vaccins zijn er dan verkrijgbaar en worden deze vergoed? Hopelijk heb je er wat aan
En toch heerst kinkhoest nog geregeld dat vaccin werkt dus niet voldoende. TS huisarts kan t zeker wel bestellen maar dat moeten ze maar net willen , zag net van iemand linkje voorbij komen volgens mij had onze HA het daar ook over.
Arts van cb zei dat de cocktail dktp-hip pediacel heette.maar die zie ik er niet bij staan in t schema van de link.wel onder in de tekst dat t niet vergoed wordt. Ik vind t zo vreemd dat dit niet te bestellen zou zijn aangezien kindjes voor aug 2011 deze ook kregen. Als je t bij die apotheek in duitsland bestelt, hoe blijft t dan tussen de 2 en 8 graden tijdens t verzendproces?
Ja bij losse dktp, hib en pneu heb je inderdaad ook weer een extra keer losse hulpstoffen... Had il nog niet bij stilgestaan. Doordat dit zo lastig is ga ik bijna denken dat ik misschien dan nog beter toch maar hep b erbij kan geven.. Ik had niet verwacht dat dit zo ingewikkeld zou zijn.
Tja, dat is net hoe erg je het vindt als ze de hepB krijgt. Zonder hepB kan prima, maar het kost idd meer moeite dan 'gewoon' bij het CB het RVP te volgen. Het RIVM heeft liever dat je het RVP volgt, daarom maken ze het zo moeilijk. Maar zoals ik al eerder zei: een antroposofisch CB kan wél volledig naar wens vaccineren. Zij zullen je ws adviseren om alleen de D(K)TP te geven, maar als jij dat anders wilt kunnen ze daar vaak wel in meegaan.
Maar dat is al bijna vier jaar geleden. Het landelijke programma is veranderd, dus de noodzaak van de industrie om die andere cocktail aan te bieden is er ook niet meer. Dat wordt voor Nederland dan dus niet meer geproduceerd. Ik had het andersom: kwam uit het buitenland waar toen al wel tegen hepB werd gevaccineerd en dat kon hier in NL niet worden toegevoegd. Moest dus apart via de huisarts.
Het is zo ingewikkeld omdat het RIVM natuurlijk wil dat je gewoon hun schema volgt, ze proberen op deze manier het zo moeilijk te maken om een beetje af te wijken zodat ze je min of meer dwingen naar het reguliere schema. Maar luister naar je gevoel. Het is jouw kind, niet het kind van het RIVM of van de overheid. Als jij die HepB niet wil, dan moet je dat niet doen. Ze maken het je moeilijk maar je hebt nog altijd het recht om te beslissen over je eigen kind. Als je drie prikken tegelijk te veel vind (wat op zich veel is want het is 3 x de hulpstoffen maar ook nog altijd 6 ziektes tegelijk) kun je ze misschien nog verspreiden. Eventueel kun je een mailtje sturen naar de NVKP, dat heb ik ook eens gedaan en die zijn echt bereid om met je mee te denken. Zij kunnen je misschien ook precies vertellen of er nu wel of niet een DKTP-Hib vaccin bestaat.
Dankjewel voor de antwoorden. Mijn gevoel zegt idd dat ik hepb niet wil. Bij eerste kind steefd niet naar gevoel geluisterd maar naar medische argumenten.nu bij tweede dat steeds wel gedaan.wil dit ook wat betreft de vaccinaties doen. Had verwacht dat ze op het cb heel moeilijk zouden doen maar ze waren erg vriendelijk.jammer dat t realiseren zo lastig is.als alle apotheken t niet kunnen leveren bel ik eens naar t antroposofisch bureau en anders mail ik eens naar kritisch prikken, dank voor de tip.