Ik maak me er geen zorgen om maar maar vriend vind het wel een apart iets. Ons manneke heeft 2 favo woorden, of 3. Namelijk vliegtuig en maan kijke. Hij word ermee wakker en gaat ermee slapen. De maan en vliegtuigen zijn dus zijn alles maar mijn vriend vind de situaties waarin hij het zegt apart. Als hij bumba, teletubbies whatever aan het kijken is, heel serieus en aandachtig kan hij ineens zeggen maan kijke of tuig of vliegtuig. Tijdens het eten, ineens tijdens het spelen, tijdens boekjes lezen,... tijdens alles. Maar ook in gekke situaties. Vriend en zoon zijn aan het dollen, gek doen, kietelen en ineens stopt zoontje en roept hij maan kijke. Volgens mij is dat een afleidingsmanoeuvre om effe adem te happen maar het valt wel op. Als mijn vriend terugkomt van zijn werk zegt hij niet hey papa ofzo, het eerste wat hij zegt tegen mijn vriend is maan kijke, trekkend aan papa richting de deur om naar buiten te gaan , 2e halte is de snoeppot als ik niet thuis ben kan hij ineens een uur, 2u, 4u later zeggen dada mama en dan zwaait hij naar de deur. Andersom doet hij het ook, als papa dus aan het werk is. ik persoonlijk maak me er geen zorgen om maar mijn vriend vind dit wel een beetje raar, heel schattig maar toch ook apart. en aangezien ik hier al mijn vragen stel vanuit mijn naam mag ik ook eens iets vragen uit vriend zijn naam hè vinden jullie dit apart? Iets om hogerop door te geven of is dit normaal bij een 2 jarige?
Doet ze hier ook, liep een tijdje de hele dag door maan weg te roepen. En ook kraan/kraan weg, omdat ze hier bezig zijn met het bouwen van huizen en er een hijskraan staat. Heel grappig ook: ze zegt heel vaak iets van Nicky weg en Nicky vader weg, Nicky zwemmen. Wat ze er mee bedoeld is me niet helemaal duidelijk maar ik denk dat ze het heeft over dat we met haar neefje en zijn papa (haar oom) zijn wezen zwemmen. Ik denk dat het normaal is hoor.
Hier was dat ook, maar nu ze beter praat is dat over. Hij wil graag wat vertellen maar kan waarschijnlijk nog niet meer zeggen dan dat. Zou nog even afwachten tot hij beter gaat praten.
Ik zou mij daar ook geen zorgen over maken. Net als favoriet speelgoed hebben ze ook wel favoriete woordjes. Nog even dan kletst hij de oren van je hoofd😄
Volgens mij is dit idd heel normaal als ze net gaan praten. Het besef van een echt gesprek en de " regels" die we volgen is er gewoon nog niet helemaal. Lekker van genieten en niet vergeten een filmpje van te maken voor later!
Bedankt iedereen. Zal het straks mijn vriend laten lezen. Wat hij het apartste vind is dat als hij thuis komt van zijn werk ons zoontje onmiddellijk maan kijke zegt of naar buiten wijst en vliegtuig zegt ipv dag papa (die woordjes kan hij ook) Hij zegt nog niet zo heel veel, het begint nu wel maar voor vreemden is het meeste nog onverstaanbaar
Was hier ook echt hetzelfde. Auto auto auto. Als papa binnenkwam. Vond het toen ook wel opvallen haha. Maar nu zegt hij hele zinnen en ben ik er achter dat hij deze woorden gebruikte als hij heel enthousiast was. Hij pakte dan gewoon de makkelijkste woorden voor hem. Groetjes
Volgens mij is dat normaal. Dochtertje van mijn vriendinnetje zegt nu op allerlei momenten ssssttt S (mijn zoontje zijn naam) slapen! Dat heeft ze ooit gehoord en blijkbaar indruk gemaakt want nu zegt ze het op allerlei momenten. Normaal kind heb je
Ik herken t ook van mijn neefje. Die kon nog niet veel zeggen en zei als hij boos was, blij was en idd erg enthousiast, die auto papa!! Met ons dochtertje herken ik t niet.
Tuurlijk! Daar zijn nog wel wat meer kenmerken voor nodig! Ik denk dat je zoontje voor zichzelf nog niet goed de betekenis weet van de woorden die hij nu al geleerd heeft te zeggen. Wat eerder is gezegd, hij is heel enthousiast om zijn vader te zien, maar op dat moment weet hij even niet welke woorden hij moet gebruiken en kiest voor de woorden die uit zijn enthousiastme het eerst opkomen.
Ik denk dat het grappig bedoeld hoor Mijn zoontje zet zijn auto's altijd in volgorde, en owee als je eraan komt haha Ook zoon gevalletje 'autistisch' peuter gedrag, met de nadruk op PEUTER gedrag
Precies dat bedoel ik Niet meteen zo zwaar opnemen. Normale peuters vertonen vaak een beetje autistisch gedrag.