Luier verschoon-drama

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kikker84, 9 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikker84

Kikker84 Lid

9 mrt 2021
    85
    62
    18
    Vrouw
    Dag allemaal

Onze zoon van 2 jaar en een paar maanden wil niet meer blijven liggen om zijn luier te verschonen. We hebben al vanalles geprobeerd en wat tot nu toe het beste werkt is een filmpje op de telefoon. En dan mag het alleen maar 1 bepaald filmpje van Jokie zijn. Als we dit niet in de buurt hebben, is het echt 1 groot drama. Ik en inmiddels wij zijn van mening dat we er echt een andere oplossing voor moeten bedenken, want het punt is vaak ook nog dat als hij een schone luier aan heeft, het filmpje is afgelopen, hij het er niet mee eens is dat de telefoon weg gaat. Laat staan het filmpje weghalen voordat het klaar is. Hij is een lief manneke, maar kan zo ontzettende driftbuien hebben. Vanochtend gooide hij zo een bord op de grond (en dus kapot) toen hij zijn zin niet kreeg. Het zal de leeftijd zijn, maar soms weet ik echt niet meer hoe ik ermee om moet gaan. Dus alle tips en trics zijn meer dan welkom!:)

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Dan maar geen luier meer aan toch. Heeft ie een prima leeftijd voor. Ik zou hem lekker in blote billen laten lopen, zodat hij snel doorheeft hoe het werkt. En daarna met broek aan oefenen.

Verder probeer het een beetje aan te kondigen. Opeens uit spel gehaald worden is vervelend. Dus benoem dat het jammer is, maar dat hij een schone luier moet en daarna echt weer verder mag spelen.

3. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.309
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Herkenbaar, afleiding is the key inderdaad, en hoe is altijd weer de vraag. Wat hier helpt is neerleggen op verschoonkussen en van te voren iets uitzoeken. Daarna mega enthousiast doen over iets wat helemaal niet boeiend is. Dus waaaauw wat een mooie pen die is van mij (vooral dat van mij werkt goed) want dan is het standaard nee van mij! Soms neem ik de afstandbediening, een knuffel van zijn zus die hij altijd wil afpakken, speelgoed waar hij op dat moment mee aan te spelen is afpakken (dit klinkt heel naar maar op een speelse manier natuurlijk) en heel hard wegrennen ermee zodat hij daar zijn focus op heeft en het heel graag wil hebben. En als laatste redmiddel kietelen of mijn handen op zijn ogen doen en steeds kiekeboe zeggen.

Oja en zo snel mogelijk verschonen :p

Nb onze zoon is van april en ik ga in het paasweekend een poging doen tot zindelijk worden dus dat is ook nog een optie zoals hierboven wordt genoemd...

4. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coƶrdinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Staand verschonen? Is even wennen, maar dat wil prima. Het geeft een kind een minder weerloos/ machteloos gevoel.

5. Kikker84

Kikker84 Lid

9 mrt 2021
    85
    62
    18
    Vrouw
    Dat is misschien nog wel een idee idd.

6. Kikker84

Kikker84 Lid

9 mrt 2021
    85
    62
    18
    Vrouw
    Haha ja ik krijg t meestal wel binnen 2 minuten voor elkaar, maar dan is het filmpje nog niet klaar. Afleiden door kietelen werkt niet altijd helaas. Het speelgoed gaan we zeker proberen!
    En zindelijk is ook nog een optie idd. Wel al eens geprobeerd, maar laatst werd hij kwaad toen ik zn broek uit deed nadat hij zei plassen. Haha hij gaat echt alle kanten op in zn emoties. Het potje staat hier in de woonkamer vanwege zijn zus, dus als hij wil mag hij zeker.

7. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.309
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Haha ja vooral als je het even goed moet schoonmaken en het gaat alle kanten op heel irritant!
    Wat hier goed werkte qua zindelijk worden is een weekend niks plannen , luier uit, blote billen, de eerste dag lekker veel (niet te veel) drinken geven wat ze lekker vinden (hier diksap) zodat ze wat vaker moeten plassen en hem dan continu in de gaten houden en steeds op het potje zetten. Omdat ze meer drinken moeten ze ook vaker plassen en dan snappen ze het ook snel. Die extra suiker die dag neem ik dan even voor lief haha. Het is wel even flink investeren een paar dagen daarom neem ik het paasweekend dan heb ik 4 dagen waarin we ons volledig daarop kunnen focussen.

Deel Deze Pagina