Zoontje bijna 4 jaar, maar is nog ons enigste kind

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by toerist18, May 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou het leuk vinden om met moeders te kletsen die ook een kind hebben, en ook nog geen broertje of zusje.
    Wij weten het nog niet, nou ja ik wel, maar m'n man nog niet.
    Zelf vind ik dit niet echt leuk, maar de tijd zal het leren.

2. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

Mar 22, 2007
    1,823
    0
    0
    helmond
    Wij hebben een zoontje , hij word in oktober 3 jaar
    en zal ook ons enigste kind blijven denken we

3. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    Nederland
    Ok mag ik vragen waarom?, heb je geen wens voor een 2e?

4. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    hoi hoi!

hier ook kindje van 3 en half
    en ook nog de enigste
    we willen wel heel graag een 2de maar dit gaat nog niet aangezien ik medicatie slik voor mijn hart en ik mag van de cardioloog absoluut niet zwanger worden totdat ik geholpen ben:( we baalen hier wel van maar het is niet anders...

5. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    Hier soortgelijke situatie Mensi, als is onze dochter 'pas' 2 jaar en 3 mnd... voor een 2de gaan zal het aankomende jaar zeker niet gebeuren... mijn vriend studeert weer en heeft het dus ontzettend druk met werk en studie... ik zou niet zwanger willen zijn of een 2de kindje willen hebben in deze drukte, ik zou er dan veel alleen voor staan, wil hij ook niet.
    Op zich zou dit nog niet zo spannend zijn, ik kan best nog een jaar wachten, maarrrr... hij weet ook nog niet zeker of hij uberhaupt wel een 2de wil... dus ik kan niets anders doen dan dit jaar uitzitten en dan stiekem soms hopen dat hij dan wil... maar dan nog baal ik er stiekem van dat het verschil tussen onze eventuele kindjes minimaal 4 jaar zal zijn!

6. sam

sam Fanatiek lid

Sep 11, 2005
    1,543
    0
    0
    Hoi,

Hier ook maar een kind, Sam is net 4 geworden. En zal ook altijd alleen blijven.
    Ik vind het vooral vervelend, dat andere mensen daar een menig over hebben. Bemoei je er niet mee denk ik dan.

7. ddtc

ddtc Actief lid

Jul 11, 2009
    129
    4
    18
    Limburg
    Hoi,

ook wij hebben maar 1 kindje. Tycho is net 3 geworden en er zal waarschijnlijk geen tweede meer komen.
    MIjn man zou graag nog een tweede willen maar ik niet. Vind ons gezin compleet zo, en hij heeft zich erbij neergelegd.
    Ik vind het idd ook zo vervelend dat andere mensen daar een mening over hebben, maar laat ze maar kletsen!

8. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Wij willen er heel graag een tweede kindje bij, maar ik heb in november de diagnose borstkanker gekregen.:(

Ik moet nu voor minimaal 2 jaar (het liefst 5 jaar) aan de hormoontherapie. Dat betekent dat mijn lichaam in de overgang wordt gebracht en dat een zwangerschap er dus niet in zit. Gelukkig is het tijdelijk en herstelt je cyclus zich daarna weer. Maar we moeten in elk geval dus 2-5 jaar wachten. En het is afwachten of mijn gezondheid goed blijft en we ooit voor een tweede kunnen gaan. Een zwangerschap brengt risico's met zich mee, uiteindelijk is mijn gezondheid belangrijker dan een tweede kindje. Ik wil onze meid zien opgroeien en oud worden, dat is het enige wat telt!

9. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Hier een zoon van 2,5. Wij wisten altijd zeker dat we geen tweede wilden. De laatste tijd twijfel ik nog wel eens maar mijn man absoluut niet. De kans dat wij nog een tweede krijgen, is dus zowat nihil.
    Ik vind het dus ook vervelend dat mensen daar altijd iets over moeten zeggen. Het is toch blijkbaar abnormaal om "maar" 1 kind te hebben. Echt belachelijk. Als je enig kind bent, weet je zelf niet beter. Ik heb een broer van 7 jaar jonger dus heb als kind ook geen broertje of zusje gehad om mee te spelen en dat heb ik zeker niet gemist.

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Ik heb twee kinderen, maar Noah was wel al zes en een half toen ik Hanne kreeg. Wij hebben bewust gekozen voor meer leeftijdsverschil.

Je moet je er niets van aantrekken wat andere mensen vinden. Niemand kan in je hart of je huis kijken immers.

@Jippie: jee, dat is niet niks zeg! Sterkte!

11. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

Mar 22, 2007
    1,823
    0
    0
    helmond

Ik heb altijd de wens voor een tweede gehad,mijn man daar in tegen die vind ons gezin compleet met ons zoon zoals het nu is

en zelf ben ik nu ook van mening tot het bij onze zoon zal blijven
    ik heb namelijk de ziekte ms en dit is naar de bevalling verslechterd en met 2 kindjes lijkt het me toch wel erg zwaar met mijn ziekte

12. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Hoi ik ben ook moeder van 1 kindje (2 jaar) en dit zal (denk ik) ook zo blijven. Ik ben alleenstaande moeder en momenteel is er geen man in mijn leven en ik mis het ook totaal niet. vind het wel heel erg prima zo en geniet elke dag van mijn zoon. Voorlopig zit er hiet dus echt geen 2e aan te komen dus. Ik heb op dit moment geen behoefte aan een man ;)

13. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey gaat richting 2,5 jaar en ook hier zit een 2e er voorlopig niet in. Ik ben 2 jaar bezig om het HPV virus tegen te gaan, ik zat op het randje van baarmoederhalskanker.
    Op het moment zit ik weer midden in de onderzoeken en krijg misschien een operatie. De kans bestaat dat mijn baarmoedermond word weggehaald waardoor vroeggeboorte aanwezig is. Die gok wil ik niet wagen omdat ik mijn lichaam nu niet goed genoeg vertrouw.
    De wens voor een 2e is er, maar ik heb geen idee of/wanneer die uitkomt.

Jippie, ik wens je heel veel sterkte de komende tijd!

14. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    Nederland
    Sterkte meid!!!

15. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    Nederland
    Jij ook sterkte meid!

16. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Truus Dat is ook heftig, zeg! Ik hoop dat je niet geopereerd hoeft te worden en dat je baarmoedermond weggehaald wordt. En dan ook nog eens je kinderwens uitstellen of opgeven, niet niks...
    Heel veel sterkte & succes met alles!

17. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    Nederland
    Ik ben wel blij dat ik niet de enige ben...zo'n gevoel had ik namelijk wel, in mijn ogen lijkt het me ook normaler 2 kids, dan 1.
    Mijn man weet het nog niet, ik vind dit best erg, want ik heb wel een wens.
    Ik heb het er bijna nooit over, want meestal lopen deze gesprekken op niks uit, en wordt ik er toch alleen maar verdrietig van.
    Het leeftijdsverschil vind ik dat nog niet zo erg, maar ik wordt ook steeds ouder.
    Ik ben wel blij dat ik dit topic heb gestart.

18. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

lastig hoor mensi, maar hij zal er toch eens voor moeten gaan zitten. want stel hij wil er niet voor gaan, moet jij het wel een plaatsje kunnen gaan geven!

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hier is het leeftijds verschil ook groot. Mijn zoon is negen jaar alleen geweest en zie banner. Nu heeft hij een zusje. En of het het de eerste negen jaar gemist heb denk het niet.

succes met wat je gaat doen. En ja wat sommige zeggen een is maar een., Ik dacht dat het ook bij een zo blijven. Maar of je er minder moeder door word als je er maar een hebt, Nee zo is het niet moeder ben je voor twee kinderen maar met een niks minder;).

20. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Hier ook een mama met een dochter van bijna 3 jaar.
    We hebben eigenlijk 2 kinderen maar mijn zoontje is 4 maanden terug geboren en overleden, veels te vroeg!

Ik heb 2 keer een vroeggeboorte meegemaakt en ik bloed nu al ruim 3 jaar aan één stuk door. Voorlopig geen zwangerschap meer voor ons en we moeten heel NL af om te kijken of er uberhaupt een gynaecoloog is die dit kan verklaren.

Share This Page