Mijn zoontje is net 5 jaar.. en ik zou ook wel een broertje of zusje voor hem willen.. ik vind het het spannend allemaal.. omdat mijn zoontje zijn echte papa niet meer ziet, en de man waar ik nu bij samen ben,, is eigelijk zoals een papa is voor mijn zoontje.. vind het wel spannend hoe dat zou zijn als hij een eigen kindje heeft,,, nou spannend en ook wel eng hoor..
Juffie Wat verdrietig, zeg! Hopelijk vind je een gyn die meer duidelijkheid kan geven over het bloedverlies en de vroeggeboortes. Dat wil je natuurlijk niet nog een keer meemaken! Heel veel sterkte!
Juffie wat naar... Dat vind ik zo vervelend; mensen die oordelen maar, terwijl er heel wat meer aan de hand kan zijn waardoor er geen 2e is. ER zo maar vanuit gaan dat het een keuze is geweest, kan dan zeer pijnlijk zijn. Alsof je in alle gevallen keuze hebt?? Hier ook 1 kindje. De wens voor de 2e is er wel, maar onze eerste heeft ook 4 zwschappen gekost (3vlindertjes dus) in 7 jaar tijd. Dus ons is het ook niet zomaar gegeven. We wachten af wat er op ons pad komt en we danken ondertussen het lot voor het wonder dat we al hebben en genieten van elk moment!
Wij willen er ook een jaartje of 3 -4 tussen, als we al voor een tweede gaan proberen. Papa is er namelijk nog niet helemaal uit en soms denk ik zelf ook wel eens: het is toch wel makkelijk zo met eentje. Bij mijn eerste was ik tegelijk zwanger met mijn schoonzusje (kindjes schelen 8 dagen). Nu is mijn schoonzusje weer zwanger dus iedereen zegt nu: o, maar dan ben jij ook zo weer zwanger, de vorige keer waren jullie ook samen zwanger. Pff, waar bemoeien ze zich mee? Dat is toch niet afhankelijk van elkaar?
Hai, Ons dochtertje is bijna 3. Wij willen wel graag een tweede maar het lijkt niet echt op te schieten terwijl het met nummer 1 meteen raak was. We denken er wel eens over na of we naar de huisarts gaan als het niet vanzelf lukt maar ik denk van niet. Zijn blij dat we in ieder geval een gezond kindje hebben en de mmm op onze leeftijd (ik ben 37) lijkt me niet zo aantrekkelijk. Dus grote kans dat het er hier bij een blijft....we wachten rustig af. Inderdaad irritant dat mensen meteen een opinie hebben. Mijn vader is enigs kind maar had geen fijne ouders....nou ik hoor er nooit het einde over zo eenzaam dat hij is. Zo slecht hoeft het helemaal niet te zijn als enigs kind en het is helemaal niet gezegd dat een broertje en zusje het goed met elkaar kunnen vinden. Groetjes, Charlie
Wij hebben ook "maar" 1 kindje en ik denk dat het daar bij blijft. Eliza is nu 2 jaar en 3 maandjes. Wij hebben verder geen medische problemen o.i.d. zoals ik hier bij een aantal meiden lees (sterkte meiden), maar ik zie het mijzelf gewoon niet doen een tweede. Ik vind 1 al zo &&$(#)@&%#& zwaar, zeker nu in deze leeftijd. Gelukkig deelt papa dezelfde mening, anders lijkt het mij idd moeilijk. Er is namelijk geen middenweg die je kan kiezen. Ik vind het vervelend als mensen vragen wanneer er een tweede komt (dat is dus al vanzelfsprekend) en als je dan aangeeft dat je dat niet wilt zij zeggen "tuurlijk wel". Hoezo tuurlijk wel, het is mijn lichaam, mijn leven, etc!! Ik heb zelf een broertje van tien jaar jonger en een zusje van vijf jaar jonger en los van dat het mijn broertje en zusje zijn en ik heel veel van ze hou denk ik niet dat het heel erg is om zonder broertjes of zusjes op te moeten groeien. Mijn man heeft ditzelfde met zijn broer. Wanneer we hem zien heel gezellig allemaal, maar ze hebben totaal niets met elkaar gemeen. En zij schelen "maar" 2 jaar. Dus wanneer je er aan toe bent moet je voor een tweede kindje gaan en anders lekker niet, ongeacht wat iederen zegt!!
Onze zoon is natuurlijk pas net geboren maar het is nog maar de vraag of er hier een tweede komt. Mijn man wil het zoals het er nu naar uit ziet bij eentje houden. Mij lijkt een tweede wel leuk maar ik weet et ook nog niet zeker. Overigens ben ik zelf enig kind en ik heb een hele fijne jeugd gehad. Ik heb echt nooit een broertje of zusje gemist. Het is ook heel vervelend als mensen meteen zeggen dat het zielig is dat ik enig kind ben. Ik ben niet zielig, ik vond het heerlijk om enig kind te zijn.
We twijfelen erg, zeker na twee * Maar voorlopig is onze zoon ons enige kindje (3 jaar) Voor hem zou ik wel graag ooit een broer/zus willen hebben, maar zelf ben ik erg tevreden zoals ons gezin nu is. We werken beide veel uren en vinden dat ook belangrijk en op dit moment loopt het allemaal zo heerlijk... is natuurlijk helemaal uit balans met een nieuwe baby. Maar uiteraard denken we even zo vaak aan de minder praktische dingen en willen we er wel voor gaan. Beetje gek dat het zo vanzelfsprekend is er 2 of meer te krijgen eigenlijk. Succes met jullie keuze!
hoi meiden, hier ook een GEZIN met 1 kind, GEZIN met bewuste hoofdletters, want wanneer is een gezin compleet, wanneer jullie dat vinden, en niet wat de buitenwereld vindt of denkt! Wij hebben geen medische problemen en wil ook alle meiden die hier geschreven hebben heel veel sterkte wensen die wel door medische problemen een tweede kindje kunnen of mogen krijgen. Wij hebben een fantastische dochter van 2 jaar en 3 maanden en genieten intens van haar, wij zijn wat ouder ha ha haik wordt 38 in juli, en vindt het heerlijk gaan zo. Ik rijd nogal fanatiek paard en dit is super te combineren, ik denk als wij twee kids zouden hebben dat het allemaal erg lastig wordt. Al vindt ik ook dat dit niet de reden mag zijn, wij vinden het gewoon momenteel erg goed zo. Onze dochter is een slechte slaapster altijd errrug vroeg wakker en als ik er dan aan moet denken om nog een nachtbraker er bij te hebben pffff! ach ik weet wel allemaal zaken die van voorbijgaande aard zijn, maar eigenlijk vindt ik het wel goed zo! Heb alles in de greep, ik ben tevreden. Mijn hubbie denkt er eigenlijk net zo over al weet ik wel als ik zou zeggen toch nog een tweede te willen hij er direct in mee zou gaan. Ik twijfel nog wel eens maar aan de andere kant, ben ik hardstikke gelukkig zo. Dus ik vindt doe waar jullie je goed bij voelen jullie zijn degenen die bepalen en nietje omgeving! Liefs jette
Hier ook 1 kindje. Ernstig ziek geweest tijdens zwangerschap dus waarschijnlijk blijft het bij 1. @Tania: Leuk om ook eens te lezen hoe jij het ervaren hebt als "enigst kind"
Ik heb ook 1 kind, ze is wel nog maar anderhalf maar wij hadden altijd zoiets van, 1 kind is leuk, en genoeg. Ik ben 26 dus wie weet verandert het nog wel, misschien denk ik over 10 jaar goh, hardstikke leuk nog zo'n kleine Maar ik voel me nu gewoon compleet met mijn dochter en mijn man ook. Ik vind het ook gewoon lekker makkelijk met 1 eerlijk gezegd, tijd zat voor haar en tijd zat voor mijn man, en tijd zat voor mij en mn beestenboel Ik wil de meiden die het door ziekte bij 1 laten heel veel sterkte wensen. Het is heeel anders om zelf voor 1 kind te kiezen als dat de keuze voor jou gemaakt wordt.