borstvoeding afkolven, hoeveel drinken jullie kleintjes?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door loesje1982, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    Even een vraag voor de moeders die alleen afkolven en dan met de fles geven, dus niet live voeden;
    hoeveel drinkt je kindje dan op een dag, is dit soms ook meer dan 1 liter?

dit vraag ik omdat ik duitse flesvoeding gebruik die hier (dld) gegeven mag worden net als borstvoeding, zoveel en zo vaak je baby wil.

dit heb ik ook bevestigd gekregen van kinderartsen en verloskundigen hier. ik zit dus niet, als in NL, vast aan een max. aantal schepjes voeding.

nu drinkt mn zoontje stevig, al vanaf de geboorte, maar is hij nu soms ook al niet meer tevreden met de 7 flessen 150ml/5 die hij krijgt. het is echt nog honger, geen krampjes, dat heb ik getest. een speentje trapt hij dan ook niet in.
    ik zou dus 180/6 kunnen maken, en heel af en toe doe ik dat, dat gaat wel op. maar om nou alle flessen op te hogen.... t lijkt me zo veel voor zn kleine maagje.

ik heb ook geprobeert vaker kleine flesjes aan te bieden, maar hij heeft echt meer trek....

hier wordt gezegd dat een baby neemt wat t nodig is, en dat live voeden ook niet te controleren is qua hoeveelheid.

dus.... drinken jullie kleintjes ook grote hoeveelheden afgekolfde melk?

2. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    t is trouwens wel een stevig kereltje. 4440gr en 57cm bij geboorte en op 4 weken 5,3kg 58cm.

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Apart dat zulke flesvoeding bestaat, maar goed, de artsen zullen wel weten waar ze het over hebben.

Ik denk dat het vnl te maken heeft met het soort fles waar het uit gedronken wordt. Gebruik je een speen 1? Kan me nl voorstellen dat als het onbeperkt gedronken mag worden, de melk ook makkelijker te verteren is. En als het dan zo naar binnen "gegoten" wordt, dat je kindje dan sneller behoefte heeft aan meer.
    Hoe lang doet hij over een voeding? Geloof dat voor fles 15-20 min een goed tempo is.

Hier op de hoogtijdagen van borstvoeding via fles (kinderdagverblijf) 180 cc per fles 2x en dan nog thuis bij mij meermaals drinken.

Verder kan ik je helaas niet helpen.

4. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    hij doet zo´n 20/30 minuten over een fles, en t is inderdaad licht verteerbaar.

ik zal toch nog maar eens de kinderarts ernaar vragen..

5. GelukkigeDaphne

GelukkigeDaphne Actief lid

13 jun 2012
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    onze dochter 6 weken krijgt ook afgekolfde melk, per voeding krijgt ze 100 cl. Ze krijgt overdag om de 3 uur, en snachts op verzoek (ze slaapt regelmatig door) wanneer ik denk dat ze veel honger heeft krijgt ze 125, maar vaak spuugt ze het dan weer uit... is het toch te veel voor dr.

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik geef donor moedermelk dus weet precies hoeveel erin gaat maar hij drinkt maar 500-600cc per dag en is toch al 5 kg. Hij groeit hier ook prima op.

7. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ik vind 7x 150/5 echt bizar veel voor een baby van 5 weken! .. Mijn zoontje dronk toen als het afgekolfd was ongeveer 80 cc..... en hij dronk 8 x per dag ongeveer.. dus dat is 640 cc ongeveer.... jij geeft meer dan een liter... je leert het ook wel aan denk ik.. ik zou toch echt rustig aan doen als ik jou was..

8. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    #8 Hummeltje83, 21 feb 2013
    Laatst bewerkt: 21 feb 2013
    Je geeft echt heel veel voeding.

Als jij elke dag 2 liter water in een uur drinkt voel je je eerst heel vol maar na dag of 5 heeft je maag zich al aangepast en heb je daar geen last van.

Of overleg gewoon eens met cb.

9. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ik voed vaak life maar als ik afgekolfde melk in een fles geef krijg ik er max 100-125cc in. Ik voed volledig op verzoek en ze komt op 6 voedingen uit. Nu 12 wk en 5.4kg.

10. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Grappig dat er zoveel verschil in kan zitten.
    Mijn jongste dochter is 6 maanden en ik heb nog nooit meer gekolft dan 110/120 per keer. Soms kolf ik 100/120 cc uit 1 borst in de ochtend na een voeding. Maar dat is echt een uitzondering en geluk hebben.
    Op gewone dagen heb ik dus dezelfde hoeveelheid uit 2 borsten.
    Mijn dochter drinkt soms 70 tot 120 cc uit de fles. Ze houdt niet van de fles en ze drinkt alleen het noodzakelijke daaruit volgens mij om een dag op kdv door te komen.
    Tja ze groeide altijd wel goed...27 feb weer naar cb. Even kijken of ze is aangekomen ;)

Deel Deze Pagina