naar kinderarts ivm te weinig groeien

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door dorisn, 21 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    afgelopen dinsdag was ik met alyssa op het cb en ze constateerden dat alyssa te weinig gegroeid was, ze is nu 94.3cm en ze is nu 3.9 jaar.

omdat mn man een groeistoornis heeft zijn we doorgestuurd naar de kinderarts.

weet iemand wat we kunnen verwachten?
    heeft iemand ervaring met te kleine kindjes en de onderzoeken?

liefs doris

2. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik ken het wel alleen is niet alleen de lengte waar ze naar kijken maar ook het gewicht!
    Als dit in goede verhouding is zullen ze het verlopig laten zoals het is wel wordt er waarschijnlijk bloed afgenomen om te kijken of schildklier ect naar behoren werkt.
    Ik moest ook een soort van dagboek bijhouden om te kunnen zien wat hij allemaal per dag at.
    Hier geen groei probleem maar wel gewicht die wat aan de lage kant zit.
    Laatste x cb woog hij 14.700 kilo en was 103cm ( juni vorig jaar)
    Geen idee waar hij nu zit.
    Ka hoefde we niet meer terug te komen toen hij 2.5 was.

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ook onze oudste moest naar de kinderarts ivm niet goed groeien. Hij at ook niet goed.
    Omdat ik een groeistoornis heb gehad vroeger werd ook dit onderzocht in het ziekenhuis.

Hij werd gewogen en gemeten. Wij werden gemeten.
    Moesten een hoop vragen beantwoorden.
    Toen werd ie helemaal nagekeken. Hart luisteren, oren kijken etc etc.
    Toen werd bloed afgenomen ( om te zien of ie genoeg groeihormonen aanmaakte, en of ie een glutenallergie had ed. ) en werd er een rontgenfoto gemaakt om te kijken naar de groeischijven.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hm mijn dochter was op die leeftijd evengroot :)
    Nu half jaar later is ze 99cm.
    Hier geen voorgeschiedenis bij beide ouders.. En geen kinderarts.
    Dat kan dus ook gewoon.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Hoeft inderdaad niet meteen wat te betekenen dat ze minder hard groeien maar begrijp vanwegen medische achtergrond van de papa dat ze wel extra voorzichtig zijn. Mijn kinderen vooral zoontje is een stuk groter dan gemiddeld (bovenste curve en net wat extra) en kindje van mijn vriendin zit onder aan de curve. Als je ze langs elkaar ziet lijkt er wel 2 jaar tussen te zitten terwijl de kleine 3 maanden ouder is :). Mijn zoontje zegt ook tegen hem " ahhh baby :)". Wil der mee zeggen dat er kindjes zijn in verschillende maten er er geen lengte is in mijn ogen die verplicht moet zijn. Is wat je partner heeft erfelijk of is dat niet helemaal duidelijk?

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wat mn man precies heeft weten we niet.
    toen alyssa een jaar was zijn we naar het wkz gegaan om te kijken of ze hetzelfde kon hebben als mn man.
    ze wilden toen mn man herbeoordelen omdat hij toen hij 14 was een diagnose heeft gehad.
    hij is dus weer helemaal door de molen gegaan, maar nu komen ze er dus niet uit.
    ze weten niet wat hij heeft en of het erfelijk is.

alyssa eet op zich goed, ze heeft een goed gewicht en alles lijkt verder normaal.

maak me niet zoveel zorgen om het klein zijn (al klinkt dat misschien raar), ik hoop dat dat het enige is en dat ze niet dezelfde dingen gaat krijgen als mn man heeft gehad.

alleen klein zijn valt prima mee te leven, maar als er andere dingen zijn wordt het een ander verhaal.
    dus vandaar dat ik me een beetje zorgen maak.
    ook omdat mn gevoel al ruim 3jaar zegt dat er iets is en dat mn gevoel het bij de kids meestal goed heeft.

morgen naar de ha voor de verwijsbrief en dan een afspraak maken. (gaat allemaal niet zo vlot hier bij de ha)

liefs doris

Deel Deze Pagina