Zoontje bijna 5 mnd slaapt ineens niet meer door

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Noa25, 27 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Hoi,

Ons zoontje van bijna 5 maanden slaapt niet meer door.
    Eerst sliep hij door van 22.00-06.00 uur en sinds hij op 4 voedingen zit slaapt hij door van 20.30-07.30 uur. Sinds 2 dagen is hij 's morgens elke keer rond 04.45 uur wakker. Het is niet zo dat hij honger heeft. Maar hij speelt dan met knuffel enz. Want ik kan hem gewoon tsn 07.00-08.00 uur zijn fles geven.

Heeft dit te maken met een "sprongetje". Of moet ik ervan uit gaan dat het zo blijft de komende tijd?

Groetjes

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het is moelijk te zeggen of dat zo blijft of niet. Meestal gaat het ook weer snel over hoor. Haal je hem eruit of niet? Het is belangrijk dat hij weet dat het nacht is, en hij nog moet slapen. Als je eraan toe geeft, en met hem naar beneden gaat, dan is de kans groter dat hij het blijft doen. Het kan een beetje verveling zijn. Probeer hem een beetje bezig te houden overdag.

Groetjes Adrienne

3. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Hoi,

Bedankt voor je reactie.
    Gelukkig weet hij heel goed wat dag en nacht is. Hij was zelfs in mijn buik overdag altijd heel actief en 's nachts voelde ik hem nooit. En zo is het daarna gelukkig ook gegaan.
    Ik pak hem niet uit bed. Als ik hem er uit haal komt hij bij ons in bed en valt hij soms nog wel in slaap.
    Maar vanmorgen om 4.45 uur heb ik hem zijn speen gegeven en is hij gelukkig weer gaan slapen tot 7 uur. En nu zit hij op zijn praatstoel in bed. Hihi.

Groetjes

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Prima hoor!! Komt wel goed dan!

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina