Slaapgedrag baby 4 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanSa, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanSa

MamavanSa Lid

18 dec 2012
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb een kleintje van bijna 4 maanden ( over 6 dagen)
    Vanaf zijn geboorte is hij een slechte slaper geweest en huilde veel. Inmiddels zit hij aan de medicatie ivm reflux en krijgt ar voeding ipv bv. Sindsdien is zijn huilgedrag stukken vermindert!

Alleen het slapen is echt een drama. Omdat hii vanaf Zijn geboorte zoveel huilde en niet kon slapen hebben we hem veel gedragen en gewiegd. Nu is hij daarvan afhankelijk geworden om in slaap te vallen. Hij wordt na 15 a 20 minuten wakker en wil dan vervolgens weer gewiegd worden voor hij verder slaapt en vaak slaapt hij dan ook niet meer verder.

Hij kan dus niet zelf in slaapvallen en daardoor niet doorslapen. Inbakeren doen we al en dit helpt niet voor het doorslapen.

Over 3 weken ga ik weer werken en mijn hart doet pijn aan de gedachte dat hij de hele dag niet zal kunnen rusten daar.

Zijn er moeders die tips hebben om met hem te oefenen om in slaap te vallen zonder daarbij gedragen en gewiegd te worden? Want ik denk dat als hij leert zelf in te slapen hij dan ook wat langer zal slapen omdat hij dan zichzelf in slaap kan krijgen als hij wakker wordt..

2. Fizzy

Fizzy Bekend lid

24 jul 2013
    518
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Herkenbaar, hier ook de rust pas wedergekeerd sinds medicatie tegen reflux. Onze dochter wilde niet in bed slapen zonder dat wij ook in bed lagen (ligt nog bij ons op de kamer). Een week geleden zijn we begonnen met haar gewoon om 20.00 uur in bed te leggen (wel geven we dan de laatste fles nog in het donker op de slaapkamer en kunnen we haar zo wegleggen). Na 2 uur huilen (troosten hielp niet, we zijn er bij blijven zitten). Viel ze in slaap. Elke dag ging het iets beter en na 5 dagen lukte het haar zelf.

Nu de slaapjes overdag nog in bed.... Maar alles op z'n tijd, hihi. Hier was het dus iets waar ze even doorheen moest, maar uiteindelijk ook wel weer went.

Edit: even ter verduidelijking, we hebben haar dus niet laten huilen, maar minder snel opgepakt en getroost vanuit bed. Aaien, liedjes zingen, zachtjes praten, speentje. Dan werd ze wel rustig, totdat je weg liep.

3. MamavanSa

MamavanSa Lid

18 dec 2012
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb vanavond toevallig precies hetzelfde gedaan. Om 19:00 uur had ik hem in bed gelegd en hij sliep pas na 2 uur. Hij heeft veel gehuild, en ik huilde mee :( ik bleef erbij en trooste hem en gaf speentje terug etc. Heb hem ook 1 keer opgepakt omdat hij overstuur was. Ik ben tegen het laten huilen maar wist het echt niet meer. Ik wil zo graag dat hij het leert voor zijn eigen bestwil zodat hij op de opvang ook kan slapen.

4. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    voor zn eigen bestwil kan hij beter leren dat mama er voor hem is denk ik. Op de opvang redden ze zich er wel mee, die zijn van alles gewent en vaak reageren kinderen daar weer heel anders.

Zo viel zoon tot voor kort bij mij aan de borst in slaap, bij de ene oppas gewoon in bed en bij de andere oppas in de wandelwagen.

A Letter From a Sleep-Training Baby Deze link las ik gisteren, ik kan me er wel in vinden. Als het je partner was had je hem ook niet laten huilen toch? waarom een hulpeloos kind dan wel?

5. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Rust en regelmaat en oefenen! Klinkt stuk beter dan trainen haha

Zelfde ritueel voor elk slaapje
    Zou ook muziekje van minuutje ofzo doen als jij weg bent

Letterlijk ssssssss bij zijn oor hand op zijn hoofd of buik zodat je er bent maar hij t toch zelf doet

6. MamavanSa

MamavanSa Lid

18 dec 2012
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    In de afgelopen 4 maanden heeft hij nog nooit in de wandelwagen of auto geslapen. Ook slaapt hij nergens anders als thuis. Daarom zit ik veel binnen omdat hij helemaal niet slaapt als we weg gaan en hij dan nog vermoeider raakt en daardoor gaat hij snachts nog meer spoken.

Vast ritueel pas ik idd toe, Zo ook rust, ritme en regelmaat. Ik zorg ervoor dat hij bijv geen tv kan zien vanuit zijn box of wipper want heb gemerkt dat hij dan nog meer overprikkeld raakte en bleef huilen. Bij de eerste slaap singalen leg ik hem weg.

Dat ssss doe ik idd veel, had van de kinderarts de tip gekregen de 5 ssen methode toe te passen en daar komt die ook in voor.
    Ook muziekje geprobeerd maar hij blijft huilen.

Ik heb al veel geoefend maar hij is gewoon lastig met slapen. Het is niet dat ik niet mijn best wil doen, ik wil het voor zijn eigen bestwil omdat ik hem Zo zielig vind als hij oververmoeid is en Zoveel huilt. Daarom wil ik hem graag leren slapen zodat hij aan zijn rust toekomt.

Gisteravond en afgelopen nacht liet ik hem liggen en idd hand op zijn buik, hand over zijn hoofd aaien en sussen maar hij bleef wel huilen.

7. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Hier ook een start met reflux kma en veel huilen
    Ze weten daardoor niet hoe ze moeten slapen en van vasthouden raakte ze nog veel meer overprikkeld en oververmoeid

Ik heb 5 dagen lang consequent de 5s techniek thuis toegepast. Pittig maar nodig
    Na 4 dagen had ze t Door en week later een uitgeruste super blije baby

Maakte gebruik van inbakeren en speentje

Na week al uitgebakerd

Hopelijk gaat t lukken!

8. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Hé! Mijn zoon is over 6 dagen ook 4 maanden!
    Geinig!
    Verder sluit ik me aan bij bovenstaande tips.
    Heel veel succes! En weet dat het echt wel een keer goed komt!

9. Fizzy

Fizzy Bekend lid

24 jul 2013
    518
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Waar wordt gezegd dat ik/TS een hulpeloos kind laat huilen? Ik blijf erbij zitten, ik aai haar, ik streel haar, ik knuffel haar, zolang ze jengelt/moppert/stil is. Zodra ze harder begint te huilen haal ik haar direct uit bed en troost ik haar. Zodra ze stil is leg ik haar weer weg en blijf bij haar zitten.

Ik spreek even voor mezelf, ik kan niet voor TS spreken, maar ik krijg ook bij TS niet de indruk dat ze haar baby laat huilen.

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Maak je niet bij voorbaat teveel zorgen over hoe het straks op de opvang gaat. Mijn oudste sliep ook echt alleen maar op mij en nergens anders in huis (overdag), maar op de opvang lukte het haar wel om in bedje te slapen. Een andere omgeving leidt ook vaak tot andere gewoontes en de mogelijkheid om deze op te bouwen.

11. MamavanSa

MamavanSa Lid

18 dec 2012
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Klopt, ik laat hem ook echt niet alleen achter al huilend. Ik blijf erbij en troost hem, laat merken dat ik er ben.

12. MamavanSa

MamavanSa Lid

18 dec 2012
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn zorgen komt helaas uit de ervaring met mijn ander zoontje. Hij was ook een moeilijke slaper als baby en sliep nooit op de opvang maar hij kon het beter aan. Hij bleef ondanks alles een vrolijke baby en haalde thuis zijn slaap in. Deze kleine blijft huilen en huilen en komt dan helemaal niet meer in slaap en gaat dan juist spoken snachts. Merk echt dat het mij zoveel stress bezorgt. Ipv bij te komen tijdens mijn verlof ben ik echt overspannen geraakt.

13. MamavanSa

MamavanSa Lid

18 dec 2012
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Oh en wat het ook is, hij slaapt echt nergens. Soms laat ik hem achter bij zijn papa of mijn ouders en ook dan slaapt hij dan niet. Ook op visites en feestjes en dergelijke niet. Vandaar dat ik besloten heb voorlopig alles af te zeggen

14. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ja, dat die kleintjes altijd en overal slapen bleek hier ook een illusie...
    Mijn dochtertje slaapt nooit als we uit of ergens op bezoek zijn. Die wil niks missen. Dus hier ook geen afspraken tijdens slaaptijd (of we stellen slaapje een uurtje uit, anders kom ik nooit meer ergens).

15. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48

Dat lees ik ook niet, maar ze schrijft dat ze wil dat zoontje alleen leert slapen voor zn eigen bestwil en daarom denkt over laten huilen, daar reageerde ik op.

16. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    onze zoon kon ook niet zelfstandig in slaap vallen dus wij wiegde hem in slaap (KMA had hij)
    Met 5 maanden werdt het me te zwaar (zoon zit op de +2 lijn met gewicht en lengte) en wilde hem echt niet laten huilen.
    Ben toen rustig begonnen met een kussen op de bank en hij erop en een deel op mijn benen. Niet wiegend en hem aaien op zijn buikje en hoofd, zachtje praten en zingend en zo viel hij in slaap. Met 6 mnd kon ik hem half slapend wegleggen wel in ons bed waar hij nu nog heerlijk in slaapt.
    Zodra hij zijn ledikant zag was het schreeuwen dus dat hebben wij nooit geprobeerd.
    Ik snap dat je op bent en je zorgen maakt als je weer aan het werk moet.
    Bij het ene kindje gaat het wat makkelijker dan bij de ander maar het komt altijd wel goed!

17. mammavanS

mammavanS Lid

7 jan 2015
    24
    0
    1
    mijn grootste bezigheid is mijn zoontje
    Hoi,
    Mijn zoontje heeft/had ook moeite met zelf slapen en werd ook gewiegd en sinds vandaag lukt het hem wel ineens. Wat ik heb gedaan is wiegen, neerleggen kijken hoe hij ging huilen ging hij metteen krijsen pakte ik hem op wiegde hem weer net zolang tot ik hoorde dat hij wat zeurderig ging huilen een echte In slaap huiltje en wachte dat af ging het over in krijsen weer hetzelfde maar vaak na even wat in slaaphuil huiltje ging hij slapen maar nu moet ik er wel bij zeggen dat hij sinds vandaag goed uit zichzelf slaapt maar oefende wel savonds voor hij echt ging slapen wie weet kan je het proberen dat het een ritueeltje word en als het lukt kan je kijken of je dat wiegen kan aanpassen.

Deel Deze Pagina