Zoontje (bijna 6) nog steeds niet fietsen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door riniti, 9 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    mijn zoontje vond de loopfiets ook echt helemaal niks, hij vond dat al doodeng! echt lastig zo hoor... maar heb nu zoiets van, mijn man haalt de trappers van zijn fiets ( zodat hij nu een loopfiets heeft) en mocht dit ook nog niet werken wil ik toch ook wel eens bij de fysio gaan kijken, want ik weet het gewoon echt niet meer... en het is geen groot drama ofzo, maar ik wil ook niet dat hij dalijk gepest gaat worden omdat hij als enige in de klas niet kan fietsen ;)

2. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ja de juf kwam er zelf mee.
    Eerst hebben ze de fijne motoriek aangepakt.
    Hoe hij goed de stift/potlood vast moest houden, netjes kleuren, knippen.
    Nu dus de grove motoriek.
    Hinkelen, springen met 2 benen tegelijk, evenwicht bewaren, trap lopen zonder leuning vast te houden.
    Dit doen ze spelenderwijs echt heel leuk.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    een sjaal onder zijn armen en er bij rennen? zo wilde mijn zoontje leren. gaf hem zekerheid.

4. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Mijn dochter is nog een stuk jonger, pas 2,5. Ze doet wel de dingen die bij haar leeftijd horen en meestal gaat het het goed omdat ze voorzichtig is. Maar ze struikelt bijvoorbeeld vaak en bezet zich dan flink. Vooral haar mond. Die bezeert ze vaak zo dat het bloedt, tanden loszitten en eten pijn doet. Twee voortanden zijn al afgebroken. .. met mijn zoon ben ik bij een osteopaat geweest omdat hij veel huilde. Heeft goedgeholpen. Toen las ik over kiss en daarin herken ik veel van mijn dochter. Vandaar dat ik haar daarmee naartoe neem deze week. Fysiotherapie kan ook, maar de osteopaat lijkt me voor haar beter nu.

5. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    grappig! kan ik idd ook nog proberen! het is leuk om te zien dat iedereen zo zijn manier heeft! ook jij bedankt voor de tip!!

6. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    oke! jeetje, hopelijk heeft zij ook baat bij de osteopaat dan, da's wel heel vervelend! succes iig!!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Kanshebber: laat je ook even doorverwijzen naar KNO. Veel vallen heeft zeer regelmatig met de oren te maken!

8. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @rozemarijke: bedankt voor de tip, dat wist ik niet! Haar evenwicht is niet denderend. Alleen heeft ze nog nooit oorontsteking of klachten aan de oren gehad. Zou het dan toch daardoor kunnen komen? Heb ook wel aan haar ogen gedacht maar ze lijkt prima te kunnen zien.

9. Cabb

Cabb Niet meer actief

Ik wilde ook niet fietsen maar mijn ouders hebben me erop gedwongen. Ik weet nog precies dat ik keihard huilde en schreeuwde dat ik niet wilde maar kreeg gewoon een zet en moest wel....

Toen ik eenmaal fietste ging het goed en dat voelde toch wel goed dus vanaf toen kon ik fietsen.

10. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hier dochter ( toen 4 jaar ) ook leren fietsen met de sjaal onder de oksels. Dochter wilde wel, maar durfde ook niet... was ook bang om te vallen. Haar toch onder lichte dwang op de fiets laten oefenen. De fiets hadden we in de auto gestopt en naar plein gebracht waar we gingen oefenen. Iedere keer wat langer.. tot op het moment ( na 3 x ongeveer 30 minuten oefenen met lichte dwang ;) ) en ze kon op de fiets terug mee naar huis! Trots! Dag later zei ze; weet je nog... toen ik het niet durfde?? Blij dat ik het toen zo aangepakt heb. Ik wist nl zeker dat ze het wel kon, en dat ze dat zetje nodig had. Succes

Deel Deze Pagina