Tot welke leeftijd BV openbaar geven?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Macdee, Jul 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Hoi,

Hebben jullie een bepaalde leeftijd gehad waarbij jullie zijn gestopt met het geven van BV in het openbaar?

Mijn moeder vindt dat mijn dochter echt al te oud is voor bv ( ze is net een half jaar :( ) en schaamt zich een beetje als ik haar voed in het openbaar (als ze erbij is).
    Nu begin ik een beetje aan mezelf te twijfelen, zo vreemd is het toch niet?

Groetjes Macdee

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Met alle respect, je moeder is gek. Een kind van zes maanden is nog een baby!
    Ik voed alleen 's ochtends live dus ik zal dit probleem niet hebben.
    Bij een volgende baby hoop ik wel alle voedingen live te kunnen geven en dan denk ik dat ik in het openbaar blijf voeden zolang dat nodig is.. Als ik dan met mijn éénjarige kindje een dagje weg wil en ze drinkt nog bij me dan krijgt ze dat ook op dat dagje weg hoor.

3. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ik voed zolang als dat ik blijf voeden gewoon in het openbaar.. of dat nu een half jaar is, een jaar of misschien zelfs twee jaar.. haha geen idee hoelang we het samen vol gaan houden, maar voor het voeden in openbaar maakt het mij in elk geval niets uit!

Doe waar jij je goed bij voelt! :)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Met 6 maand vind ik het echt nog wel kunnen. Je kindje is er ook gewoon afhankelijk van.

Je hebt mensen die met 1 of 2 nog in het openbaar voeden. Zolang dat een beetje discreet kan, vind ik het prima. Maar als het wel erg duidelijk en zichtbaar zou zijn (een peuter die naast een zittende moeder staan, die haar t-shirt omhoog houd, en zo drinkt), zou ik persoonlijk een rustiger hoekje opzoeken.

5. Karoke

Karoke Niet meer actief

Momenteel voed ik in elk geval nog gewoon waar ik ben, ons ventje is bijna 11 maanden. Hoe lang ik vind dat dit gewoon kan weet ik eigenlijk niet... Nog niet over nagedacht.

Al doe ik het al heel de tijd zo discreet mogelijk, je krijgt zo al soms rare blikken genoeg. ;)

6. Marientje28

Marientje28 Actief lid

Jun 30, 2008
    220
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    Mijn dochter heeft bijna anderhalf jaar BV gehad. Al die tijd heb ik ook gewoon in het openbaar gevoed, geen probleem. Toevallig zag ik afgelopen week bij ons in het dorp een moeder haar dreumes BV geven, gewoon op een muurtje in het winkelcentrum. Denk dat haar kindje misschien al wel ruim anderhalf was, heb haar een compliment gegeven!

Probeer, als je je toch wat zou generen, te richten op wat wat je feitelijk aan het doen bent. Je geeft je kind te eten. Andere mensen geven hun kinderen in het openbaar broodjes, snoepjes, lollies, ijsjes etc etc. Jij geeft je kind iets veel gezonders, moedermelk! Dat dat toevallig uit je borst komt, dat heeft de natuur bedacht, niet jij.

Geniet van jullie voedingsmomentjes!

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier volgens mij tot 1 jaar gedaan en daarna was het niet meer nodig. Ze drinkt hier niet meer overdag.

8. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

zolang als dat ik bv heb gegeven, een jaar.
    maar ik probeerde wel zoveel mogelijk thuis te voeden, maar als het zo uitkwam dan ook in het openbaar. maar dan heb ik het over achter in de mac, of op een parkeerplaats in de auto etc. dus niet midden op een vol terras. ik zou me daar zelf niet op mn gemak voelen, want helaas vinden veel mensen het heel interessant, en meestal op de negatieve manier:(
    @marientje; goed gezegd! en ik geef moeders ook altijd complimentjes als ik zie dat ze hun baby in het openbaar voeden, hoe meer vrouwen dat gaan doen, komen we misschien eindelijk eens van die achterlijke taboe-sfeer af! helaas zie ik maar weinig moeders bv geven in het openbaar.
    @ts; sorry, maar ik vind dat ook nogal belachelijk van je moeder! ze mag trots zijn op haar dochter:)
    (waarschijnlijk ben jij met de fles grootgebracht?)

9. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Haha inderdaad!
    Mijn moeder vond het vanaf het begin af aan niets dat ik mijn dochter voedde.
    Ze vind de bv op zich wel goed, maar ze is nogal preuts. Zelfs als ik thuis ben, vind ze dat ik mezelf moet afzonderen als er visite is.
    Ze is alleen jammer genoeg erg fanatiek met haar mening geven...

10. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    he wat jammer dat je moeder zo reageerd! probeer er niet te veel van aan te trekken en kijk gewoon tot wanneer jij/jullie dat graag willen doen!

11. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Aiaiai, zonde van je moeder! Gewoon lekker blijven voeden in het openbaar als dat nodig is hoor!

Ik heb tot 1 jaar wel in het openbaar gevoed als het nodig was. Op een gegeven moment was het niet heel vaak meer nodig hoor. En nu drinkt ze nog 3 x, en die 3 x zijn we altijd thuis. Heel soms bij vrienden/familie ofzo maar dat is niet openbaar. :p

12. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Wat jammer maar uhm 6 maanden is echt nog piepjong en al was je kindje 6 jaar dan nog 'mag' je hem gewoon in het openbaar voeden zou ik zeggen. Niets om je voor te schamen (persoonlijk houd ik het liever wel discreet).
    Zal ik gewoon naast je komen zitten de volgende keer? :)

13. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,855
    19,235
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik geef niet vaak meer in het openbaar voeding, omdat ons zoontje ook wel veel andere dingen kan eten en drinken. Maar als het zo uitkomt, doe ik het nog gewoon hoor. Binnenkort gaan we een hele dag naar de dierentuin. Dat gaat dat mannetje van mij echt niet volhouden zonder even te 'memmen'.

14. Remmar

Remmar VIP lid

Mar 25, 2008
    5,181
    0
    0
    Overijssel
    Wat jammer idd.. :(

Ik heb voor mezelf niet echt een leeftijd ofzo. Maar heb wel n kindje dat heel slecht drinkt in het openbaar, dus zo vaak komt t niet voor..... (maargoed, das weer een ander probleem.. hihi..)

15. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    1,535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Joh, wat jammer, zo'n reactie van je moeder. Juist van je moeder hoop je altijd goedkeuring te krijgen, of je er uiteindelijk nou wat mee doet of niet. Ik snap het wel.

Mijn zoon is 2 jaar en bijna 2 maanden en drinkt nog altijd en overal. Terrasje, bij wildvreemden thuis als ik iets ophaal van marktplaats :D onderweg tijdens lange ritten (op een parkeerplaats dan he!) en op welke andere plek dan ook.

De borst is zijn drinken, zijn troost, zijn baken, zijn houvast, zijn fopspeen, zijn knuffel. En dat multifunctionele geval zit dan ook nog eens heerlijk aan zijn mama vast! Wat wil een kind nog meer. Dus wanneer hij ook wil, hoe vaak hij ook wil en wáár hij ook wil, krijgt hij zijn tietie.

Ik merk wel dat het zo langzamerhand minder wordt. Zijn wereld wordt groter en waar eerst alleen zijn zussen op een glijbaan afrenden en hij bij mij kwam voor tietie, loopt hij nu met z'n zussen mee. Hij drinkt nu nog zo'n vijf keer per dag (met 's ochtends een clustermoment) waar dat een maand of vier geleden nog rustig 8 tot 10 keer per dag was. Hij bouwt zelf, op deze manier, heel natuurlijk af.

Het is trouwens wel zo dat zijn tietie-behoefte volledig aan mij gekoppeld is. Ik werk ook nog gemiddeld drie dagen per week en dan mist hij me geen moment. Hij kan prima zonder.

Ik ben hier erg blij mee. De meest natuurlijke manier waarop het kan verlopen. Met drinken, met afbouwen en zelfs met vraag en aanbod. Jaja, ook na ruim twee jaar is het BV geven nog steeds genieten!

16. Melanina

Melanina VIP lid

May 20, 2008
    9,070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Hahaha als je met 6 maanden al niet meer mag voeden dan wil je moeder helemaal niet naast mij zitten .
    ALs mijn dochter (14 maanden ) Baba wil krijgt ze baba waar we ook zijn.
    En zolang ze BV krijgt mag ze drinken wanneer en waar ze wilt

17. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,506
    36,463
    113
    pff, lekker laten lullen en expres vaak bij haar in de buurt gaan voeden. Met 6 maanden zijn ze nog zo klein en nog zo afhankelijk van je melk, lekker voeden op verzoek.

Rond een jaar ben ik gestopt met het voeden in het openbaar, maar alleen omdat ze niet meer overdag wilde drinken. Heel af en toe voed ik nog wel eens openbaar als ze echt niet te troosten is bijvoorbeeld. Of afgelopen donderdag nog in het vliegtuig. Geen rare blikken hoor en bovendien trek ik mij daar toch niets van aan.

18. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik voed in het openbaar zolang ik me daar prettig bij voel. ik probeer me zo weinig mogelijk van anderen aan te trekken. is weleens moeilijk als je rare gezichten ziet. ik zoek ook wel een beetje een discreet plekje of probeer zo weinig mogelijk blote borst te tonen, maar ik ga het er niet voor laten hoor

19. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga voorlopig maar gewoon door met voeden.
    In mijn omgeving geeft echt niemand bv. Er zijn sommige geweest, maar die willen dan na 4 weken echt weer een wijntje drinken en gaan dan al op de fles over. Ik heb dus ook echt geen vergelijkings materiaal over wat "normaal" is of niet.

Ik zie overigens bijna nooit ergens een andere moeder bv geven in restaurants o.i.d. Dat vind ik wel jammer, want hierdoor krijg ik dus zelfs soms het idee dat ik iets raars doe...

20. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    Mijn moeder is juist trots tot ik BV geef en ook in openbaar. zelf moest ze na 6wk stoppen.
    Ik ben na 10 mnd overdag gestopt, maar gaf toen op vakantie gewoon nog op terras BV.
    Geef nu nog ochtend, avond, nacht. Van de weke bouwvakkers over de vloer en gaf de ochtend voeding gewoon op de bank. kijken ze maar de andere kant uit, zit in mijn eigen huis!

Share This Page