Hoi dames, Morgen gaan we met onze zoontje van bijna 6 maandjes naar Efteling. Iemand nog leuke tips, do's and don'ts?
Wij zijn er laatst geweest, dochter was toen bijna 1,5. Heel eerlijk gezegd was ik blij dat schoonouders meewaren zodat wij af en toe ook ergens in konden. Voor onze dochter hoefden we het niet te doen, die is alleen in de droomvlucht geweest.
Met 6 maanden doe je je kindje meer plezier met de kinderboerderij dan met de efteling. De drukte, warmte, indrukken....het kan al snel teveel worden. Dat is mijn ervaring. Zorg in ieder geval voor voldoende eten en drinken voor je kleintje. En zonnebrand.
Hier zijn ze ook vaak meegeweest een dagje weg toen ze nog zo klein waren. In mijn ogen juist prima te doen als ze zo klein zijn. Ze slapen nog gewoon en het maakt hun toch niet zoveel uit waar ze zijn, als ze maar eten krijgen. Droomvlucht was hier vanaf baby al een groot succes.
Ons zoontje van 4,5 maand vond de Droomvlucht helemaal tof. De voorbij razende achtbanen (inclusief gillende mensen) waren reden tot huilen. Dus die hoek zou ik met baby niet zo snel meer in gaan. Maar het Sprookjesbos vond hij wel mooi, de bomen en het licht wat er doorheen valt
Toevallig gisteren geweest. Miniman is twee en een halve maand. onze oudste is ruim twee en een half en die vondbhey b geweldig. Jongste zoon heeft heel veel geslapen in de doek en ik vond dat makkelijker als de wagen. Hij is ook mee geweest in attracties (sliep gewoon verder). Neem iets mee wat jè over de wagen kunt doen (zitten heel veel wespen). Misschien heb je zo'n klamboe want ik was toch wel bang dat ze in de wagen vlogen. Verder gewoon gaan en genieten!
Nou, hier niet prima te doen hoor. Als je makkelijke slaper hebt misschien. Dafne slaapt amper in de kinderwagen. En dan op den duur oververmoeid en huilen. Nou, daar doe ik haar en ons geen plezier mee. Wij zijn daarom gisteren niet gegaan, we hebben elk jaar familie-uitje. Dus nee, in ons geval is het niet zo makkelijk.
Heb je al eens een drager geprobeerd? Niet ieder kind slaapt erin (die van mij alleen als ze heel moe is, want rondkijken is veel leuker. Prikkels! Overal prikkels! Haha) Heb je het leuk gehad TS? Hopelijk had je een draagdoek/zak mee zodat jullie een aantal attracties samen in konden.
We hebben een top dag gehad! Kleine man heeft zn ogen uitgekeken, droomvlucht, bootjes, carnival festival, rijden op de treintjes,. hij sliep ook lekker paar dikke uren! Helemaal super, ik was bang dat ie de lawaaien harde muziek eng zou vinden. We hebben zoveeel genoten dat we amper foto's hebben gemaakt. 👍👍👍
Ja hoor, net verkocht omdat ze het niet leuk meer vindt om er in te zitten, en ze ook dan niet slaapt. Dus de keus tussen thuisblijven of dagje pretpark is snel gemaakt en vind ik ook helemaal niet erg. We zijn al blij dat het nu beter gaat, de eerste 4,5 maand kwamen we de deur amper uit met haar. Nu kunnen we ook weleens even winkelen of tuincentrum ofzo. Maar niet uren en uren, laat staan de hele dag. Komt vanzelf wel