inbakeren,ook s'nachts?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sofie28, Dec 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    2,290
    0
    0
    hallo,

mijn dochtertje word zondag 12w en ze sliep/slaapt overdag zo moeilijk tot soms niet tot de volgende fles!
    nu zijn we afgelopen weekend begonnen met haar even te laten mieperen,soms valt ze in slaap soms wil ze niet en dan haal ik haar uit haar bedje.
    nu vanavond heb ik gemerkt dat toen ze in de box in slaap was gevallen dat ze heel veel schrikt en dan zie je die armen bewegen van het schrikken,dus ik denk dat het zal verbeteren als ik haar overdag inbaker,maar nu is mijn vraag:
    ze slaapt s'avonds wel goed,van 20u tot 6u s'ochtens,dus ben ik bang dat als ik haar overdag inbaker,dat zij dat s'nachts ook zou willen en het is misschien moeilijk om het na 6maand af te leren.

wat zijn jullie ervaringen met inbakeren en afleren?

groetjes sofie

2. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Inbakeren moet bij iedere baby ook weer worden afgebouwd. Dus dat zal best lukken. Maar je kunt gewoon proberen om het overdag te doen en 's nachts nog niet. Of evt. toch ook 's nachts als ze daar behoefte aan heeft. Is toch een beetje uitproberen, geen kindje is hetzelfde. Succes!

3. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

Dec 29, 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Wij hebben Iris vanaf 2 weken ingebakerd, zowel overdag als 's avonds/'s nachts. Dit werkte erg goed omdat ze zich ook wakker sloeg met haar armpjes.
    Toen ze bijna 2 maanden was heb ik een keer geprobeerd om een slaapzak aan te doen bij het slapen overdag. Dit ging eigenlijk gelijk goed. 's Nachts zijn we iets langer doorgegaan met inbakeren, maar na haar eerste inentingen (dan mogen ze niet ingebakerd slapen) zijn we helemaal gestopt.

Ik denk dus gewoon af en toe eens proberen hoe het gaat met een slaapzak ipv inbakeren.

4. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Ik heb een slechte ervaring hiermee. Gijs bleef het nodig hebben en ik heb er ruim 6 weken overdaan. Uiteindelijk heeft hij heel lang geslapen met een slaapzak met mouwen die ik had vastgenaaid aan het lijfje, dit als overgangs hulpmiddel.
    In de tijd dat Gijs ingebakerd lag heeft hij doorgeslapen. Vanaf het moment met afbouwen tot ca. 1 maand geleden is hij iedere nacht 2 tot 4 x wakker geworden. (Gijs is nu 9 maanden).
    Maar het inbakeren zelf werkte fantastisch.
    Maar iedereen om mij heen heeft goede ervaringen.
    Het geeft meestal geen probleem om af te bouwen, ik hadgewoon pech denk ik!

5. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hier precies een kopie van jouw eigen verhaal. Sam sliep overdag slecht en 's nachts prima. Wij zijn dus overdag gaan inbakeren, maar 's nachts niet. Ik had zoiets van 'hij slaapt dan al goed... dus we gaan het gewoon zonder proberen'. En....... zonder moeite! Hij slaapt dus overdag in een bakerzak van Pacco en 's nachts in zijn pyjamaatje.

Gisteren heeft hij zijn inenting gehad en mocht hij niet in de bakerzak. Gelukkig hadden de prikjes hem ook een beetje slaperig gemaakt en sliep hij gisteren dus wel goed. Ik bedacht me dat hij dan vandaag misschien ook wel zonder bakerzak kon, maar helaas ;). Dus nu ligt ie gewoon weer lekker in zijn zakkie :)!

Groetjes en succes,
    Josien

6. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Oh ja, vinden jullie het ook zo jammer dat de kleintjes bijna hun kleertjes niet aan hebben? Sam ligt de hele dag in een romper omdat hij tussendoor steeds ingebakerd wordt en ik hem niet steeds wil vervelen met aan- en uitkleden.

Alleen als we de deur uit gaan, krijgt hij nog kleren aan ;)...

7. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik baker mijn kindje met kleertjes aan (wel dun) en ik doe dit alle slaapjes, ook al sliep hij 'snachts ook beter dan overdag. Ik begreep dat je op die manier je kindje laat wennen dat de doeken slapen betekenen.
    Maar als het zo goed gaat hou je het toch zo? En als hij toch slechter gaat slapen 'snachts kan je hem altijd 'snachts nog inbakeren....

8. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    2,290
    0
    0
    hallo,
    oh leuk dat er al reacties zijn!

marjolijn:ja,ik denk ook dat je gewoon moet proberen en ze is vlug terug ingebakerd!

macdee:spijtig dat het bij jou zo moeilijk ging.
    daarom heb ik dit topic even geopend om te kijken wat de voordelen en de nadelen kunnen zijn!
    ik wil me toch heel goed informeren voor ik begin!

josien:ik vind het leuk dat ik niet de enige ben!
    zo te horen is het dus toch positief dat jij s'nachts niet hoeft in te bakeren!
    ik ga het toch wel proberen.

piemie:ja,als ze er s'nachts ook behoefte aan krijgt,doe ik het s'nachts ook!
    ik wil gewoon het beste voor haar en als ze ingebakerd veel beter slaapt,dan doe ik dat!!

groetjes

9. rinslll

rinslll Bekend lid

Jun 19, 2009
    624
    0
    0
    #9 rinslll, Dec 3, 2009
    Last edited: Dec 3, 2009
    Wij zijn een aantal weken geleden ook met inbakeren begonnen.
    Er werd ons toen wel geadviseerd (en ook in het inbaker boek stond dit) om het aan het begin altijd tijdens slapen te doen zodat hij/zij weet dat het dan een slaapmoment is en meer duidelijkheid heef.t

We hebben dit dan ook gedaan en vanavond voor het eerst zonder pacco gedaan en hij slaapt nog steeds en sliep ook gelijk in! (bij ons was s avonds en s nachts slapen niet echt een probleem, zelfde als bij jullie dus)
    Ben benieuwd hoe het vanacht gaat of hij dan ook nog weer doorslaapt net zoals afgelopen 2 wkn.

10. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    2,290
    0
    0
    ik heb nog geen puckababy,maar is wel onderweg en in de tussentijd dat zij moet slapen wikkel ik haar heel strak in zodat ze haar armpjes niet meer kan bewegen,en wat denk je...
    ze slaapt vlot 2u achter elkaar door en ze is nu veel blijer!
    dus dat is gewoon de oplossing!

hier gaat het sinds gisteren middag super goed en ze slaapt zonder te huilen!
    wat ben ik nu blij seg!

groetjes sofie

11. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris is va 3 weken dag en nacht ingebaklerd (als ze ging slapen dan he :)) Na de eerste prikken mocht ze niet ingebakerd worden, dat ging zo goed dat ze vanaf dat moment helemaal zonder doeken sliep. Hier dus helemaal geen problemen met afbouwen, terwijl ze t inbakeren ECHT nodig heeft gehad.
    Ik kleedde haar tussendoor trouwens wel gewoon aan hoor! Lijkt me ook koud alleen in een romper.

Share This Page