help, mijn dochter eet geen groente meer .. 3 maanden terug moesten we vanwege ernstige reflux stoppen met alle bijvoeding omdat haar slokdarm er erg aan toe was. daarvoor at ze alles , zonder problemen en nog veel ook. nu zijn we met 9 maanden weer begonnen met bijvoeden , maar nou eet ze dus geen groente meer ..ze eet alleen der stukjes aardappel op. ze krijgt zn 50-75 gram avond eten en dat is dan groente en wat stukjes aardappel. van de ka moest onze dochter a la rapley eten zodat ze zelf kan bepalen hoeveel ze eet en in welk tempo. iemand tips zodat ze misschien weer groente gaat eten? ik dacht eerst dat het aan mijn kook kunsten lag , gezien mijn man altijd kookt maar de laatste dagen laat thuis was en ik het dus moest doen, maar nou heeft mijn man gister en vandaag weer gekookt maar evengoed wilt ze het niet.
Misschien moet ze opnieuw wennen? Ik heb er zelf geen ervaring mee. Lukt het rapley? Of wil ze liever gepureerd of geprakt of maakt het niet uit?
Jaa de replay gaat heel goed ! Alleen nu dan de groente ineens niet meer. Ik hoop.dat het gewoon even en fase is ..
Ik denk aan een fase. Wij zijn van de week op vakantie geweest en daar at meneer ineens geen boterhammetjes meer... heel vreemd, want hij is er gek op!!! Nu we thuis zijn eet hij het wel weer..... en zo'n fase heeft hij met wel meer dingen gehad. Ik zou gewoon elke keer weer aanbieden en haar lekker laten kiezen wat ze eet. Wellicht is het wel een idee om een keer eerst groente aan te bieden (waarvan je zeker weet dat ze die in principe wel lekker vindt) en daarna de aardappels. Als ze het even niet wilt eten is dat natuurlijk geen ramp. Maar misschien ter compensatie even een komkommertje tussendoor (Als ze dat nu wel lekker vindt?)