Zoontje doet nergens zijn best voor, heel frustrerend!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door setje, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Als ik naar mijn eigen zoontje van (in januari) 5 jaar kijk, dan kan ik me goed voorstellen dat zwemmen wellicht iets te vroeg is voor hem.
    Trouwens ik hoor het heel vaak dat het bij het zwemmen op die leeftijd toch wat moeizamer gaat.
    Op school moeten kinderen vaak ook al heel veel tegenwoordig, misschien dat hij dan gewoon te moe is om weer dingen te moeten?
    Ik weet niet of je doordeweeks gaat zwemmen of op een vrije dag?
    Mijn zoontje gaat pas na de zomervakantie op zwemmen, en dan op een zaterdag omdat ik weet dat hij in de eerste plaats heel zeker van zichzelf wil zijn voor hij zoiets gaat doen daarom wacht ik nog even, en in de tweede plaats hij op school ook al flink uitgedaagt wordt ( cognitief zit hij op gr 3 dus hij moet nu hij in groep 1 zit al wat sommetjes maken en lezen, wat hij ook wel kan, maar het is wel een kleuter van net 5 dus hij zit ook liever in de speelhoek;) ), als hij daarna ook nog naar zwemles moet en weer dingen moet doen waarmee hij uitgedaagd wordt dan draait hij door, wat zich uit in dwars doen, snel huilen en gewoon niet doen wat er gevraagt wordt.
    Dit is geen onwil maar gewoon een reactie van een kleuter waar veel van gevraagd wordt.
    Onze zoon is buiten dat heel perfectionistisch, dus hij doet het echt pas als hij zeker weet dat hij het kan, dus ook fietsen zonder zijwieltjes doet hij pas sinds kort;)

Misschien moet je de lat iets lager leggen, en hem minder op zijn huid zitten en hem vertellen het altijd goed is als je maar je best doet;)
    Want het kan ook zomaar onzekerheid zijn hoor.

Succes.
    Gr MB2005.

2. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@mb2005: dat klinkt bekend :)
    Hier uit zich dat in hoop dwars en moeilijk ook... En als het goed gaat ben ik thuis weer JufMama en komen de leesspelletjes en sommen weer te voorschijn.

En heel veel kinderen kunnen op die leeftijd prima leren zwemmen en fietsen... Maar ook hier zie ik het nog niet gebeuren :)
    Fietsen wil ze nu wel... Maar elke keer dat het mooi weer is, is papa ziek en gaat het dus niet....
    (en gezien ik bang ben dat ze na 1x heel misschien wel vallen dr zijwielen terug wil is er ook geen haast wat dat betreft)
    Ieder is goed in z'n eigen dingen denk ik dan maar :)

Mijn kleuter is beter in sommen en lezen en wat minder in fysieke dingen. Helaas pindakaas.
    (En geloof mij.. Er zijn heus wel dagen dat ik denk... Waarom zit nou de hele klas OP het klimrek en jij eronder... Want ze kan het wel maar durft gewoon niet)

4. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    @Saskia, grappig, je dochter lijkt inderdaad op mijn zoon, haha.
    Gr MB2005.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@mb2005: tja omdat ze zelf nogal is dat ze enkel dingen doet waarvan ze 300% zeker weet dat het goed is...
    klinkt in ons huis regelmatig het motto dat je niet OVERAL goed in kunt zijn :)

nu nog deel 2: "als je het niet probeert, lukt het zeker niet"
    die is lastiger... maar daar was TS ook al achter vrees ik :)

6. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik ga het eerst maar eens met de badmeester overleggen wat hij wijsheid vindt. Het is niet dat hij van mij perse alles nu moet leren, hij geeft zelf ook aan dat hij het wil. Maar als hij eenmaal aan de slag moet, heeft hij er geen zin meer in.

Het zal uiteindelijk allemaal wel goedkomen hahaha...:D

groetjes Setje

Deel Deze Pagina