Hoe lang mag ze nou echt slapen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nerotje, 23 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nerotje

Nerotje Actief lid

20 okt 2015
    193
    37
    28
    Hoi dames,
    Mijn dochter is donderdag 10 weken en weet niet goed wat verstandig is.
    Ze slaapt al vanaf een week of 4 regelmatig 6 uur door (helemaal super!)
    Even wat extra info, ze groeit erg snel ze was 2 weken geleden al 62 cm en 5300 gram ( in manlief z'n familie zijn ze allemaal groot)
    In overleg met cb zijn we dan ook 3 weken geleden al over gegaan naar 5 voedingen per dag van 200 omdat ze aan 165 gewoon echt niet genoeg had. ( gaat nu een stuk beter)
    Voedingschema is nu 0700, 1130, 1600, 2030 en dan om 0100. Naar 0100 moet ik echt rekken omdat ze dan al echt honger heeft.
    Nu is eerder eten geven geen probleem maar hoelang mag ze dan echt doorslapen, ik lees namelijk dat ze zo jong nog vaker voeding nodig heeft maar aangezien ze al aan een liter per dag zit en best groot is zou ze langer mogen slapen maar wat is het maximale wat ze per nacht mag slapen?

2. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou gewoon het schema voor 5 flessen aanhouden (op tijden die voor jou handig zijn uiteraard)
    Het standaard schema is dacht ik 7-11-15-19-23 uur
    Dus dan mag ze van 23 uur tot 7 uur smorgens slapen als ze dat redt. Red ze dat niet, kun je proberen om de fles van 23 uur wat later te geven, wat je nu dus al doet.
    Je mag gerust wat met die tijden spelen, je komt vanzelf een ritme tegen waarvan je merkt dat het fijn voor je kleintje is, en als het niet meer passend is merk je dat snel genoeg.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op 10 weken is 200 ml echt wel heel veel per keer. Mijn zoontje is twaalf weken, weegt bijna 7,5 kg en krijgt niet meer dan 90 ml per keer weg.. Ik vind het eigenlijk echt absurd dat het cb adviseert om zo weinig te voeden. Ik zou dus eerder vaker kleinere flessen geven, en 's nachts wel zo lang laten slapen als ie wil. Met een maximum van pakweg 8u ofzo.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik vind 90 ml met 10 weken echt heel weinig... dus ja.. ieder Zo zn ding

Om je vraag te beantwoorden... In de nacht kun je je kindje gewoon laten liggen hoor, je kindje kan het aantal uren in ponden slapen... dus 10 pond is 10 uur slapen.

Overdag zou ik wel gewoon regelmatig een fles geven

5. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Jouw zoontje krijgt niet meer dan 90 cc weg per keer. Als ik het goed lees. Dit is iets anders dan TS zegt. De kleine heeft er niet genoeg aan.

Ons zoontje sliep met tien weken de hele nacht door. Kreeg om 23:00 de laatste fles en sliep tot 6:30 uur. De laatste fles dronk hij in zijn slaap. Dus eigenlijk sliep hij van 19:00 tot 6:30 uur. Ik maakte me ook zorgen, maar mij is door meerdere mensen gezegd dat dit niet erg is. De kleine meldde heel goed wanneer hij honger had. Het is een of twee keer voorgekomen dat hij toch in dr nacht honger kreeg. So be it. Hij kreeg een klein flesje en sliep dan weer door.

6. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ze kunnen zeker 10 uur zonder voeding. Iemand anders zei ook al een uur per pond dus dat zal wel kloppen dan ;) Op deze leeftijd zal je kindje ook echt wel zelf komen als ze honger heeft.
    Een liter per dag is met kunstvoeding volgens mij het maximale wat je mag geven dus daar heb je dan verder geen speling meer.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja, maar TS zit op tien weken dus al aan een liter per dag. Dat is veel. Dan zou ik toch gaan zoeken naar een andere indeling van voedingen. Als TS zegt dat ze moet rekken, dan denk ik dus dat vaker kleinere flessen misschien prettiger zal zijn? Kan toch?

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    #8 Adje, 24 nov 2016
    Laatst bewerkt: 24 nov 2016
    Ik zou ook het 'standaard' schema proberen van 7 11 15 19 23. En lekker laten slapen 's nachts.

Mocht ze toch nog voor een nachtvoeding komen dan is een enkele keer over de liter heen gaan geen ramp en kan je een verdund flesje geven. Bv 120/2. Je kindje is nog jong en het kan dan echt nog voorkomen dat ze af en toe nog wel eens nachtvoedingen nodig heeft.

Maar gaan alle flessen ook daadwerkelijk op? Want zo niet dan geeft dat natuurlijk ook speling. Laat ze 60cc staan dan kan je die nog op een ander tijdstip in zetten.
    Gaan alle flessen wel op en ze heeft toch nog vaak honger 's nachts, dan kan je overdag een beetje smokkelen misschien door 180/5 te geven, dan spaar je weer wat schepjes.
    Mocht dat ook niet werken omdat ze te snel dan weer honger krijgt of gewoon ontevreden is na een fles, dan zou ik gaan nadenken over forte voeding.

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    hier sliep ze met 11 weken van 22:00 t/m 8:30
    En al snel daarna van 21:00 t/m 8:30
    Zat met 11 weken al op 4voedingen. Ging allemaal prima
    CB vond het allemaal prima.

geen idee hoeveel ze max mogen slapen.
    Uur per pond heb ik ook wel eens gehoord

10. Nerotje

Nerotje Actief lid

20 okt 2015
    193
    37
    28
    Wij zijn met 8 weken al over gegaan op de 5 x 200 omdat ze bij een fles van 165 elke keer al weer na anderhalf a 2 uur kwam. Ze heeft dus echt niet genoeg aan minder, op de groeicurve gaat ze nu perfect ze is alleen erg lang voor de leeftijd.

het is nu zo dat ik der laatste fles rond 1 uur geef en dan moet ze echt wakker gemaakt worden om 7 uur om vervolgens weer in diepe slaap te vallen tot half 12, daarom zou ik dit willen verplaatsen naar vroegere laatste voeding.

als ik de flessen ga opdelen in kleinere porties dan heeft zee eigenlijk continu honger omdat ze per fles dan geen voldoening krijg, resultaat is dan dat ze de hele dag blijf huilen omdat ze nooit van der honger gevoel af komt.

11. Nerotje

Nerotje Actief lid

20 okt 2015
    193
    37
    28
    ze komt vanaf een week of 7 al niet meer 'snachts en we moeten als we haar van 1 tot 7 laten slapen zowel om 7 uur echt wakker maken als de volgende voeding om half 12.
    het is een luxe probleem maar zou het dan fijner vinden als ze de avonden slaapt en de ochtend gewoon lekker uit zichzelf wakker word.

over het algemeen drinkt ze alle flessen wel leeg, heel af en toen laat ze 30 staan maar dat is meer niet dan wel.

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ts, bij 180/6 en volledig opdrinken geef je te veel voeding per 24 uur.

In onze huidige maatschappij worden steeds meer kinderen te dik. Tussen te dik en flesvoeding is de link al gelegd.
    Ik heb het zelf ervaren met beide kinderen, ongeacht joe of wat is het advies van het cb bijna altijd zo veel mogelijk zo snel mogelijk geven per fles.

De baby maag is bij geboorte heel klein, door steeds grotere flessen te geven nodig je de maag onnodig op, heb je meer kans op klachten zoals reflux en krampen. Maar dus ook op te dik; obesitas bij kinderen.

Heel vaak wordt er honger gezien terwijl het geen honger hoeft te zijn. Heel vaak is het zuigbehoefte of bijv reflux.

Ts, je kunt beter de flessen verlagen naar 150/5 en zorgen dat de flesduur minmaal 20 minuten duurt.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Helemaal eens met shakes en averlach. Sommige mensen overvoeden hun kind echt en wat ze denken dat honger is is het dat in een aantal gevallen echt niet. Met 10 weken aan een liter flesvoeding zitten is niet oke. Je kunt nl nooit meer ophogen nu.

Het advies van 150 ml per kilo lichaamsgewicht en max 180 is niet voor niks. En maximaal 30 schepjes per dag. Het maagje en darmstelsel kunnen met 10 weken geen plonsen van 200 cc aan.
    En met het gewicht van ts haar kindje en een liter fv overvoed je structureel, dat is echt ontzettend slecht voor het lijfje.

14. Nerotje

Nerotje Actief lid

20 okt 2015
    193
    37
    28
    snelle conclusie heb je.
    ze krijgt 180 water met 6 scheppen maal 5 keer per dag, dat is dus een liter per dag.
    zoals al aangegeven is het een lange meid en zit ze dan ook met der gewicht perfect op curve, overgewicht is dan ook niet ter spraken.

Als ik de voeding verlaag naar 150/5 dan heeft ze dus na een anderhalf a 2 uur weer honger, als we dat tempo aanhouden dan komt ze dus ver over de liter, als we het 180/6 doen dan heeft ze wel voldoening en is het dus geen probleem om 4,5 uur overdag er tussen te laten zitten en 'snachts 6 uur.
    Alle flessen gaan er prima in en van krampjes of reflux heeft ze geen last.
    inmiddels zien wij echt wel het verschil tussen zuigbehoefte of honger.
    De flessen zijn dan ook niet het probleem.
    Zoals aangegeven is het een luxe probleem maar zouden wij het fijn vinden als ze bijvoorbeeld om 9 uur de laatste fles krijgt en lekker door kan slapen tot 6 a 7 uur zodat ze sochtends wakker is in plaats van snachts.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Sorry ik heb nog niet op je vraag geantwoord: ze mag gerust 8 uurjes achter elkaar slapen.

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    TS: hoe lang doet ze over een fles?

17. Nerotje

Nerotje Actief lid

20 okt 2015
    193
    37
    28
    Tof dat jij je aan de perfecte schema's kan houden maar mijn kleintje heeft nou eenmaal meer behoefte, en zoals net ook aangegeven merk je echt wel het verschil tussen zuigbehoefte of honger.
    sterker nog ze krijgt al vanaf 8 weken flessen voor 180/6 omdat ze anders de hele dag door honger heeft.

Alles leuk en aardig, maar mijn vraag gaat over hoelang ze snachts door kan slapen en heb dan ook niet gevraagd om commetaar over voedingen die prima gaan, en laten we even duidelijk wezen dat ieder kind anders is en ik prima door heb wanneer ze honger heeft of niet.
    Nogmaals de voedingen zijn het probleem niet en te dik is ze zeker niet.

18. Nerotje

Nerotje Actief lid

20 okt 2015
    193
    37
    28
    Ze doet ongeveer 20 a 25 min over een fles van 180/6

19. tuc

tuc Niet meer actief

#19 tuc, 24 nov 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2016

.....

20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ok, best lang dus.

Ik begrijp dat je een beetje boos wordt van onze opmerkingen hierboven. Maar we proberen gewoon naar een oplossing te zoeken voor een mogelijk probleem dat jij misschien niet ziet. Ik snap dat je zegt dat je kindje nu eenmaal veel honger heeft, maar het is gewoon écht veel. En daar kunnen wel degelijk oorzaken voor zijn. En jawel, zoveel voeden kan ook echt problemen geven op kortere en langere termijn.

Maar goed, je vraag was dus over slapen. Ik denk dat je haar gewoon kan laten slapen zoals zij wilt. Ze heeft duidelijk geen tekort aan voeding :)

Deel Deze Pagina