Zoontje drinkt erg kort, maar groeit goed.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Gwn, 23 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Beste lactatiekundige,

Mijn zoontje van 13 dagen krijgt uitsluitend bv. De voeding is goed op gang, hij is max 4% afgevallen de eerste dagen, kwam na dag 3 alweer aan, zat op dag 6 op geboortegewicht en was de laatste keer in 4 dagen 140 gram aangekomen. Dat zit dus volgens mij wel goed. Hij huilt ook nauwelijks en lijkt tevreden. Toch vraag ik me iets af...

Hij drinkt nl vaak maar 6-10 minuten (totaal). Vaak valt hij in slaap tijdens het voeden (ondanks kietelen, wisselen van kant, even rechtop houden), maar soms is hik nog best lang wakker, maar wil hij gewoon niet meer drinken. Is dit niet erg kort, of kan het dat hij dan toch gewoon genoeg krijgt? Hij laat soms 4u tussen voedingen, soms maar 2 of 1.5. Heeft voldoende poep en plasluiers volgens mij.

Voor mijn gevoel zit het wel goed, maar vind het toch wel erg kort...

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het ene kind drinkt langer dan het andere. De ene borst schiet sneller toe dan de andere, en zo verschillen per kind en per moeder veel factoren.
    Als je kindje goed groeit, voldoende plas- en poepluiers heeft en zich meldt voor de voedingen, en minimaal 8 voedingen per dag heeft op deze leeftijd, dan is het prima.
    Als je twijfelt kun je hem nog eens laten wegen, bijv, op het weeguurtje bij het cons. bureau.

Mirjam

Deel Deze Pagina