Mijn meisje is vandaag 11 weken, Het ziet er naar uit dat ik binnenkort weer moet gaan werken. Ik geef volledige BV op verzoek, dit gaat hardstikke goed en ben ik ook heel blij dat ik in het moeilijke begin heb doorgezet. En nu zou ik het voor geen goud willen missen, maar als ik 3 dagen ga werken, moet dat wel. Ik zou graag de ochtend en avondvoeding zelf willen blijven geven. En de voedingen tusendoor uit een flesje, maar kan ik dan het beste moedermelk geven of moet ik haar al aan fv laten wennen? Zoals ik zei krijgt ze op verzoek, zo ziet het er ongeveer nu uit. 06:00 09:00 12:00 15:00 17:00 19:30 en hierna slaapt ze door tot 06:00. Maar soms wil ze ook wel is vaker of slaapt ze langer, hoe moet dat nou als ik er dan niet ben, hoe doen ze dat daar dan? Ik vind het zielig als ik ineens een baan gevonden zou hebben en over een week moet beginnen dat ze dan een hele dag flesjes krijgt zonder dat ik haar heb laten wennen, vandaar dat ik nu toch wel iets wil gaan doen. En hoevaak moet ik dan kolfen en welke hoeveelheid moet er dan in een flesje? Ze heeft trouwens wel al flesjes afgekolft gehad en dit accepteerd ze gewoon. Stoppen is geen optie voor mij, maar het moet allemaal wel te doen zijn en voor haar ook niet te verwarrend. Hoe kan ik dit nou het beste doen. Ik zie er echt enorm tegenop. en wordt al verdrietig bij het idee dat ik haar de hele dag moet missen en onze bv momenten. Mijn oudste heb ik geen bv gegeven vandaar mijn onzekerheid.
hoi wat goed dat je BV zo goed op gang is gekomen en dat het allemaal zo lekker loopt nu. Gaaf dat je gemotiveerd bent om door te gaan, ook tijdens je werk. Je kunt prima kolven op je werk en BV blijven geven aan je kindje. Op de momenten dat je werkt krijgt ze dan afgekolfde moedermelk uit een flesje door de oppas. De oppas kan ook op verzoek voeden, ook dan zal je kindje de ene keer langer slapen dan de andere keer, en de ene keer langer/meer drinken dan de andere. Je kunt vast beginnen met kolven, dan wen jij daar vast aan. Ook kun je dan oefenen met een flesje. Het is vaak het handigst om de fles door iemand anders te laten geven. In het begin kan het lastig zijn, maar laat haar rustig wennen en dring niets op. Weet je dat je recht hebt om een kwart van je werktijd te besteden aan kolven of voeden tot je kindje 6 maanden is? En dat je werkgever een ruimte beschikbaar moet stellen waar je prive kunt kolven en een koelkast om je melk in te bewaren? Kijk eens op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding bij het onderwerp: borst en baan, daar kun je veel handige info en tips vinden. Succes en bij meer vragen horen we het graag! Mirjam