aangezien we nu zwanger zijn van nr 2 lijkt het me een handig idee om de waterpokken maar vast uit de weg te hebben zodat hij straks de baby niet kan besmetten. mn zoontje is bijna 3. iemand uit omgeving arnhem en omstreken wiens kind de waterpokken heeft? (nog besmettelijk is?) dan komen we graag even spelen groetjes marieken
haha zegt niets hoor als je gaat spelen bij een waterpokken kind. Dochter was al met meerdere waterpokkers in contact gekomen en kreeg het nooit. Totdat ze afgelopen juni ineens waterpokken had, noit iemand gezien die ze had, maar wel waterpokken (besmet door een kind die ze nog niet had, maar een paar dagen later ze wel kreeg). Enne als hij ze wel krijgt: beterschap! zoon is er zo ziek van geweest terwijl dochter nergens last van had.
Mijn dochter kreeg ze toen m'n zoon 2 dagen oud was. Ik ben me werkelijk rot geschrokken. De VK wist ook niet goed wat ze er mee moest. De HA dacht dat het geen kwaad kon. Maar omdat zowel VK als HA het niet heel goed wist hebben ze de kinderarts in het ziekenhuis gebeld. Die bevestigde dat als ik het vroeger gehad had dat het uiterst onwaarschijnlijk was dat m'n zoon het kreeg en dat als dit wel het geval was dan zou het alleen heel mild kunnen zijn. Dit omdat hij de eerste 3 maanden nog mijn antistoffen had en dit wordt steeds wat minder.
ik ben trouwens in aanraking geweest in me zwangerschap met waterpokken... onder de 20 weken loop je risico vanaf week 20 mag je gewoon waterpokken hebben of ermee in aanraking komen.... en is dus dan niet mer schadelijk voor de baby... ik was net op het randje was 21 weken maar toch voor de zekerheid toen bloed geprik en hebben ze gekeken of ik de stof van waterpokken in me bloed had zitten en dat was neit zo terwijl onze zoon de waterpokken had hihihih...
oh ik heb zelf de waterpokken wel gehad, ik maak me ook geen zorgen om me zelf, heb gewoon geen zin in het gedoe als de baby er net is en wil uiteraard niet dat die het krijgt. nu heb ik nog genoeg energie om zoontje te helpen als hij er ziek van word. maar inderdaad, dit heeft weinig zin natuurlijk.. waterpokken zijn het besmettelijkste als ze er nog niet zijn toch? lastig! hopelijk snel een uitbraak op het kdv! hahaha