Zoontje drinkt heel langzaam.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babyluvv, 1 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Dit topic hoort denk onder 'baby en dreumes'. Maar goed.. dat is geen ramp.

Volgens mij doet je zoontje het uitstekend, niks aan de hand!
    Ik kan de eerste weken ook nog wel die zorgen herinneren, is heel normaal.
    Je went er vanzelf aan, zolang hij plast/poept en groeit doe je het goed.

2. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Onze zoon had precies hetzelfde. Heel langzaam drinken en in slaap vallen.
    Het verschil is echter dat ik de eerste 6 weken borstvoeding gaf en daarna de fles. Ik kon meteen beginnen met speen 2 (wist ik toen nog niet, duurde ook weer 3 weken voor ik daar achter was) en hij bleek giga reflux te hebben. Dus uiteindelijk overgestapt naar anti reflux voeding van kruidvat. Dat werkte fantastisch.
    Nu denk ik dat je kindje nog te jong is om dit vast te stellen of te proberen (misschien ook niet hoor, je zou het bij het cb kunnen vragen)... en hij is natuurlijk vroeg geboren dus dat zou ook kunnen dat hij nog moet wennen.

3. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Hier bij de eerste ook gehad. Die kon ook wel een uur over een fles doen. Hij kreeg toen voeding uit de agent fles. Een vriendin van mij leende mij een difrax fles. En daarmee deed hij over dezelfde hoeveelheid voeding maar 20 minuten. Ook had hij er geen last van toen het sneller ging.
    Hij kreeg de voeding er gewoon echt niet goed uit.
    Oké beide flessen hadden toen gewoon de kleinste speen. Dus misschien is dat het probleem.

4. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Ah oke. Dat topic is me denk ik helemaal ontgaan hahaa.. Omdat dit mijn eerste bericht is met baby hahaa! ;)
    De "zorgen" die je maakt. 'Gaat het wel goed met hem, Doe ik het wel goed...' vervelend, Maar hoort er toch denk ik ook bij. Als je je geen zorgen zou maken, was het ook niet goed.

5. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Ik heb met de kraamhulp over gehad, misschien van speen of fles te veranderen. Maar ze zegt, hij drinkt wat langzaam maar als je veranderd van fles kan het misschien slechter gaan.. Ze zegt ook, je moet het natuurlijk zelf weten als je dat wilt, omdat wij de ouders zijn, Maar ze gaf alleen maar advies.. ik wil het nog even aankijken met de dr Brown fles. En anders proberen met een andere

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.796
    113
    Nee ook helemaal niet om jou. Jij vraagt terecht ergens. Je wilt graag snel antwoord. Snap ik helemaal.

7. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Ja maar ja. Nu weet je zeker dat het niet lekker gaat. Je moet juist uitproberen, anders kom je nooit achter wat voor jullie het beste werkt. Ik vind het een raar advies van de kraamzuster.

8. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Mijn zoontje is geboren met 37+1 hij was qua drinken ook wat randprematuur. Wij hebben het gewoon langzamer opgebouwd. Aan het einde van de eerste week dronk hij nog steeds 30cc. Na eerst wat af te vallen bleef hij wel gestaag groeien maar stond ook wel een dagje stil in de eerste weken. Hij dronk ook langzaam en dat doet hij nog steeds (inmiddels 4 maanden). Dat opbouwen per dag met 10cc is een richtlijn, maar niet elk kind is hetzelfde. De een word geboren met 3800 gram en een ander kindje is met dezelfde termijn 1 kg lichter. Niet ieder kind kan die hoeveelheid en het tempo van opbouwen aan. Denk dat het goed is naar je kindje te kijken. Wij hebben ook gewoon wat langer op 8 kleine voedingen gezeten en met kleine beetjes opgehoogd uiteindelijk.

9. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Dan zou ik eerder een Difrax S speen op de Dr. Brown fles proberen. Die gaat sneller dan Dr. Brown Level 1, maar langzamer dan Level 2. Kan zijn dat hij die vorm speen ook beter kan pakken met zijn mondje.

Hij is een kleine gup, dus geef hem de tijd en ruimte om die krachtige zuigreflex op gang te krijgen :) Vaker kleine beetjes voeden, zoals @Averlhach al zei, is sowieso veel beter voor zijn maagje :)

10. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Dankjewel. :)

11. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    We hebben afgesproken met de kraamzorg morgen en dinsdag nog aan te kijken zoals het nu gaat en anders in de nacht van dinsdag op woensdag te beginnen met snachts 2x en dan overdag 6x zodat hij op de 8 voedingen zit. Nu weet ik wel, dat mensen altijd zeggen, doe waar je zelf goed bij voelt en neem niet te veel aan. Maar dit vond ik wel prettig om even aan te houden

12. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
  13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    Hier verschonen voor de fles en als ze tijdens de fles in slaap viel dronk ze vaak nog gewoon verder uit reflex tot ze echt niet meer moest. Kriebelen onder voetje, recht onder dr kinnetje of zachtjes wrijven over dr wang hielp ook nog wel eens. Wegdraaien was haar signaal dat ze niet meer wilde, dan probeerde ik m nog 1x aan te bieden na een boertje maar dan was t vaak echt klaar voor dr.

14. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Dit alles doen we. Verschonen tijdens de fles. Kriebelen onder voetje, beentje masseren, wangetje aaien, boertje laten doen. Hij geeft op een gegeven moment de speen terug dan weet ik dat hij echt genoeg heeft

15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    Zolang je maar niet gaat force feeden gaat alles goed. (Dat gevoel kregen wij hier bij onze kraamhulp, niet vreemd dat wij dus liever dus NIET gingen rusten en gewoon zelf de voedingen wilden geven). Kleine porties is altijd goed als je daarmee je dagtotaal wel haalt. Vol is vol, je kan stampen wat je wilt maar t maagje heeft echt tijd en rust nodig.

De juiste speen + fles vinden is echt een gedoe. En heb je alles op orde dan worden de spelregels ineens weer anders!

Zit met mijn dochter (bijna 7 mnd) dat dr flow 2 ineens niet echt lekker meer pakt, flow 3 veels te snel en kers speen van kruidvat op dr dr browns maakt nu ook geen fluit uit. Ze klakt als een malle met elke teug, geen spruw en tongriem lijkt me ook t probleem niet dan had ze dat eerder ook wel gehad. Dus hier is de zoektocht ook weer begonnen

16. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Het consultatieburo is net geweest voor huisbezoek/intake gesprek of hoe dit noemt. Ik heb het drinken besproken, als hij 7 flesjes (van 7uur 's ochtends tot 3uur 's nachts) van 60 drinkt. Of keer 70 en keer 50 bijvoorbeeld dan is het prima. 490 cc zoals de kraamzorg zei, is voor hem nu nog teveel. Ongeveer 450 is voor hem goed.

17. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Als hij bijna alweer op zijn geboortegewicht zit is dat toch netjes!
    Mijn zoontje had twee gewicht dips in de kraamweek en was aan het eind nog lang niet op geboortegewicht.

Je zoontje pakt dus wel gewoon wat hij nodig heeft om goed te groeien en zolang hij niet tussendoor huilt voor een voeding gaat alles prima hoor!

18. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hey, hier ook zo'n trage drinker.
    Zoontje was met 39+2 geboren, 3070 gram en 44 cm. Hij dronk de eerste week lang geen 60 cc, eerder de helft. In de weken erna ook niet trouwens. Nu, met bijna 8 weken drinkt hij soms al geen 90cc. Hij zou 120+4 mogen maar dat redt hij vaak niet.
    Ik voedde eerst op verzoek. Toen liet hij er overdag soms zomaar 4,5 uur tussen. En in de nacht kwam hij 2x. Daarom op schema gaan voeden, strak om de 3 uur. Dat werkte hier goed en daardoor dronk hij iets meer. En 's nachts komt hij nu 1x.

Ondanks dat hij minder krijgt dan "het schema" is het een tevreden mannetje, hij groeit als kool en ontwikkelt zich als een normale baby.
    Zolang hij goed groeit, niet suf is, voldoende poept en plast en naar jouw idee tevreden is zou ik me niet teveel aantrekken van de hoeveelheid die hij drinkt. Ze pakken wat ze nodig hebben.

Over het in slaap vallen tijdens de fles: wij verschonen van te voren. Zie hier al tips staan om hem wakker(der) te maken. Ik aai hem vaak even over zijn neusje. Soms blaas ik, heel flauw, zachtjes in zijn gezicht. Schrikt ie van (beetje zielig maar ja, drink dan door) en begint dan weer te zuigen.

19. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Traag drinken is prima! Als die snel en gulzig gaat drinken krijgt hij sneller kramp en veel spugen.. bij dr brown drinken vee baby's langzaam, daar is die fles voor gebouwd.
    Een borstgevoedde baby drinkt ook zo lang aan de borst en valt in slaap.

De hoeveelheid zou ik mij al helemaal niet druk on maken. KV word zo hard opgehoogd dat t bijna ongezond is.. jij hebt de ene keer ook meer of minder honger dan de andere keer.

Ik zou speen 2 afraden.

20. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier het zelfde probleem gehad. Zelfs voor naar de hap geweest. Maar ze zeiden zolang hij alert is en aankomt is het geen probleem.

Ik ben toen de hoeveelheid voeding bij gaan houden voor 4 weken.

Ik wilde dat hij tussen de 120 ml x kilo en 150 ml x kilo over 24 uur zat.

Dat zat hij meestal. Ene dag wat meer. Andere dag wat minder.

Heb toen ook zelf een baby weegschaal gekocht. Wilde weten of hij goed groeide.

Nou dat doet hij.

We hebben alleen een andere fles (voorheen d'r Brown smalle fles. Nu drinkt Brown brede fles) en verder nis veranderd.

Gezonde jongen van 6 weken oud en 5300 gram.

De natuur regelt zichzelf is mijn ervaring.

Deel Deze Pagina