Afnemen voedingswaarde borstvoeding tijdens afbouwen?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Jessie80, Nov 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Vandaag op het CB geweest (bij de arts). We kwamen erop dat ik nu de voedingen van overdag aan het afbouwen ben en dan dus nog 2 borstvoedingen (grofweg om 7 en 19 uur) per dag geef. Nu zei de arts dat het dan best zo kon zijn dat hij nog een flesje kunstvoeding na de voeding van 19 uur wil omdat de voedingswaarde van de borstvoeding terug zou lopen. Klopt dat? Hebben jullie die ervaring?

NB dat ik ga afbouwen vind ik prima en ik weet niet hoe lang ik nog borstvoeding blijf geven ivm wens voor een 2e kindje, maar vroeg het me gewoon af..

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Beetje vreemd, waarom zou je minder voedingsstoffen hebben ineens? Zonder hard bewijs hiervoor zou ik gewoon lekker doorgaan zo. Bij meer honger komt hij nog wel 's nachts lijkt me.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bijzonder. Ik denk: bijzondere onzin.

Ga gewoon lekker door op de manier waarop je bezig bent. En mocht hij na de avondvoeding nog een keer trek krijgen, dan leg je toch gewoon weer aan? Kun je je productie lekker mee opkrikken. Ik vind twee voedingen op een dag wel weinig met 9 maanden. Tenminste, als je nog een poosje wilt doorvoeden. Ik hoop voor je dat je nog een lange poos die twee voedingen er in kunt houden.

4. nikespits

nikespits Actief lid

Jun 2, 2012
    178
    0
    0
    Dordrecht
    Zo lang je baby goed groeit, genoeg plasluiers heeft en normaal gezond oogt, lijkt me dat er niets aan de hand is met je borstvoeding.
    Ik heb mijn zoon de eerste 4 maanden alleen maar borstvoeding gegeven en met 4-6 maanden borstvoeding met fruithap en van de 6-9,5 steeds minder borstvoeding en steeds meer vast voedsel.
    In de eerste periode heeft hij een dip in zijn groei gehad - hij was in 4 weken zelf iets afgevallen - en mijn collega's riepen gelijk: waarschijnlijk moet je nu stoppen met je borstvoeding, want daar zit gewoon niet genoeg meer in.
    Het consultatiebureau heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis en de kinderarts vermoedde dat er niets aan de hand was - zelf gaf ik aan dat ik het vermoeden had dat het een combinatie was van spugen op de ochtend van de meting (bijna hele fles eruit) en niet helemaal goed gemeten. De arts wilde voor de zekerheid toch wat testjes doen en daar kwam niets uit en meneer was in 2 weken tijd ineens ruim een halve kilo aangekomen.
    Ik zou zeggen, als je zelf een goed gevoel hebt bij de voedingen die je nu geeft, vooral zo doorgaan.
    Trouwens je kunt gewoon borstvoeding blijven geven bij een zwangerschap. Dat wilde ik ook, alleen meneer begon zo te bijten (tot bloedens toe) dat ik bij het begin van mijn huidige zwangerschap toch heb moeten opgeven. Achteraf denk ik wel eens dat hij misschien gemerkt heeft dat ik zwanger was en daardoor is gaan bijten.

5. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    misschien kan het wel ik ben ook aan het minderen met voedingen, ik geef nu steeds meer vast voedsel waardoor hij de middag geen borst nodig heeft, maar sindsdien vraagt hij de avonden meer en is rond 23.00 niet tevreden met mijn borst en geef ik een flesje kv erbij.

Share This Page