Ik twijfel of ik dit hier neer moet zetten of bij flesvoeding, maar daar komtie: Ons zoontje krijgt 6 flessen van 110cc. Helaas begint hij met huilen/overstuur raken als de zon onder gaat tot aan zijn laatste fles. Afgelopen avond/nacht was hij zo overstuur dat we om 02.00 uur nog met 'm opzaten. Toen is hij toch in slaap gevallen (oververmoeid?) en we schrokken om 9.30 uur vanmorgen wakker. Hierdoor heeft hij helaas 1 fles gemist (normaal kwam hij altijd rond 4.30 uur zelf) Zijn flessenschema voor vandaaga zou dus als volgt zijn: 10.00-13.00-16.00-19.00-22.00-00.30 Helaas zat hij net tijdens z'n fles van 19 uur ontzettend te poepen, dus heb ik hem tussendoor verschoond. Hij was alleen nog niet klaar, dus poepte zijn broek en romper onder waardoor ik hem om moest kleden. Hierdoor was hij uiteindelijk pas om 20.15 uur klaar met zijn fles en nu loopt het dus een beetje in de war allemaal Zal ik hem nu toch om 22 en 00.30 zijn fles geven? Ik kan er eigenlijk niet 1 laten vallen, want dan krijgt hij te weinig, maar vind die fles van 22 uur nu zo dicht op zijn vorige fles zitten door het hele verschoningsgebeuren net. Pfffffffffffff slaaptie een keer 7,5 uur achter elkaar krijgen we dit
Dus als je vanavond 1 fles laat vallen, dan heeft hij er al twee gemist vandaag? Drinkt hij meestal de flessen goed leeg? Dan zou ik er tussenin gaan zitten (ong. 23:30) en een fles geven. Misschien van 120 ml. Ik zou ze iig niet allebei meer doen. Het is soms lastig met zo'n ritme he. Vind ik ook wel eens, maar een keertje wat minder of anders is helemaal niet erg hoor!
Volgens mij mist hij maar 1 fles als je 1 fles weg laat? Dan zou ik inderdaad even afwachten hoe laat hij komt vanavond en ook pas rond 23 uur zijn laatste fles geven (mits hij vanavond niet weer een "overstuur" avondje heeft) Laatste fles inderdaad wat meer geven en dan maar afwachten wat hij vannacht doet. Misschien komt ie nog voor een voeding dan, misschien niet... Succes!
ik ben het eens met jois... Doe die fles wat later en bied dan iets meer aan. misschien wel 150...kijk maar wat hij drinkt! dan lekker wegleggen dan komt hij vast vanzelf weer in de nacht. trouwens....mijn dochter sliep met 6,5 week van 23.00 tot 8.30....toen ben ik alle flessen wat gaan ophogen zodat ze toch genoeg voeding kreeg! succes!
Bedankt voor jullie reacties Ik ga inderdaad proberen of ik het kan rekken tot 23.30 uur ofzo en geef dan 120+4 ipv iets weg te gooien tot 110cc. Hij drinkt zijn flessen altijd tot de laatste druppel leeg, dus dat komt vast goed en dan zien we wel wat de nacht gaat brengen
Succes! Volg je gevoel! En als je kindje ineens de nachten gaat doorslapen, kun je de flessen het beste op gaan hogen (en eentje minder natuurlijk). kan je soms ook gewoon proberen als hij soms al (bijna) doorslaapt. Doe je de laatste gewoon wat meer in en kijken of het lukt.
Helaas weegt hij nog niet zo veel Op dit moment krijgt hij al meer dan op de verpakking staat. Denk dat 200cc zelfs op zou gaan
Herkenbaar, die van mij drinkt meestal ook tot het op is. Haha! Ik heb me meestal wel redelijk gehouden aan wat bij zijn gewicht hoort. Al zat hij er vaak al wel wat boven.
Oh meid, wat maak jij het ingewikkeld voor zichzelf! Laat aub die klok met rust, en kijk gewoon naar je baby. Natuurlijk is het prima om een schema aan te houden die je een beetje een richting geeft, maar die moet niet leidend zijn, en al die kloktijden zou ik loslaten. Dus gewoon ongeveer 3-4 uur na de laatste fles een nieuwe aanbieden. En als je kindje huilt van honger is het echt niet de bedoeling om die dan urenlang te rekken omdat het 'nog geen tijd is'! Daar zijn die schema's niet voor bedoeld. Als die honger heeft kun je gewoon een klein flesje aanbieden, en dan de rest van de fles geven om het moment dat het voor jullie 'fles-tijd' is.
ik moet adi wel gelijk geven. ik geef mijn dochtertje voeding op verzoek. En dan ook nog eens borst en fles doorelkaar, achter elkaar, in elkaar. Ze is de eerste 2 weken ontzettend veel afgevallen en het duurde dus even voordat ik vertrouwen in ons had (relactatie en bv is nu dus niet meer voldoende) maar ze geeft het zelf aan. Nu dronk ze steeds de flessen helemaal leeg, dus ik ging grotere flessen na de borst geven en toen sliep ze ineens een stuk langer 's nachts. Kindjes geven het over het algemeen goed aan hoor! succes!
@Jois; hij lag uiteindelijk pas om 01 uur op bed En werd om 3 uur weer wakker.... @Adi; als ik zou moeten voeden op verzoek kan ik de hele dag met een flesje gaan zitten. Wat ik ook geef hij drinkt het toch op. Hij slaapt ongeveer 8 tot 10 uurtjes per dag van 24 uur en huilt verder de hele straat bij elkaar. Ben al blij dat de meeste uurtjes slaap in de nacht vallen zodat wij ook wat kunnen slapen.
wanneer begint dat huilen? is hij verder onrustig? ruikt hij zuur uit zijn mondje? zie je hem slikken na de fles? heeft hij een voorkeurshouding?poept/plas hij voldoende/normaal? haha, een heel vragenvuur, maar als je ventje zoveel huilt zou er best iets kunnen zijn. (kma/reflux/vast zittende werveltjes) zeg maar iets hoor
Komtie: wanneer begint dat huilen? na zijn fles van tond 16 uur is hij verder onrustig? Niet echt...alleen dus eind vd middag en avond, maar als hij bij me ligt is het goed ruikt hij zuur uit zijn mondje? Nee zie je hem slikken na de fles? Nee heeft hij een voorkeurshouding? Nee poept/plas hij voldoende/normaal? Ja We gebruiken inmiddels wel Nutriton tegen het spugen en dat doet hij dus niet meer. Op 11 maart hebben we een afspraak bij de orthopeet in de hoop dat dat iets kan helpen.
Waarom geef je de flessen niet gewoon als hij er om vraagt (met een maximumtijd van 4 uur tussen een fles en anders wakker maken)? Net als met borstvoeding is het voor de meeste kinderen veel beter om gewoon op verzoek te drinken. Kindje weet heel goed wanneer het honger heeft. Je maakt gewoon de fles klaar, laat je kind drinken tot het aangeeft genoeg te hebben en je noteert even heoveel je kind gedronken heeft. En dat doe je met elke fles, je geeft die als je kind er om vraagt en je noteert hoeveel je kind neemt. Als je dan per 24 uur uitkomt op een hoeveelheid die normaal is voor het gewicht van je kind dan zit je goed, en dan maakt het verder niet uit hoeveel flessen je kind op heeft.
Als zijn onrust in de namiddag begint en als ie rustig is bij jou, dan wij waarschijnlijk clusteren 's avonds. De meeste babys rond die leeftijd hebben dat. Bv-kindjes kunnen dan uren aan de borst liggen, en dat is denk ik ook wat jouw ventje wil. Lekker drinken 's avonds en bij mama liggen. Dat kan ook gewoon met flesvoeding hoor. Je hoeft dan alleen geen volle flessen aan te bieden
Ja, dat zat ik ook net te bedenken, waarschijnlijk is die onrust gewoon willen clusteren. Googel er gewoon eens op, het is heel normaal bij babies. Met borstvoeding wel wat gemakkelijker op te lossen als met flessen, maar het is wel heel goed te doen hoor. Pin je niet vast op schema's. Babies zijn net mensen, het zijn geen machientjes. Dus niet elke baby doet altijd alles op een vaste tijd.