mijn zoontje krijgt nu nog 3 flessen van 180+6 ( en doe er extra water in ) maar cb zei datik moet gaan afbouwen maar naast die 3 flessen drinkt hij haast niks anders ( denk max 20cc) heb van alles geprobeerd,thee,water,diksap,roosviccee,andere drinken speciaal voor baby hij wil alleen melk.. maar als ik nogmeer afbouw krijgt hij nog minder en dat is niet goed lijkt me?
Lijkt mij ook niet.. Als hij verder niets wilt drinken dan enkel melk, zou ik dit keer even niet naar het CB luisteren
Waar geef je het ander drinken uit? Want als ik het mijn zoontje uit een flesje laat drinken, drinkt hij ook haast niets. Ik heb nu zo een rietjesbeker en daar drinkt hij veel meer uit. Vooral diksap vindt hij lekker...
Ik heb tot 1 jaar drie flessen opvolgmelk van 180ml gegeven. Daarna overgestapt op gewone melk en toen is er 1 fles afgegaan. Die van 19.00, ze wilde dat zelf niet meer. Nu drinkt ze nog steeds 2x 150ml gewone melk bij het ontbijt en bij de lunch, koud en uit de tuitbeker.
Ten eerste wat raar want tot 1 jaar geldt nog 600 cc flesvoeding en ten tweede blijf aanbieden elke dag bij het fruit en bij het tussendoortje hij gaat vanzelf meer drinken. En inderdaad een rietjesbeker is het proberen waard. Hier drinkt ze nu pas noemendwaardig 's middags zo'n 125cc en 's morgens maar wat slokjes. En ik bied het tussendoor ook aan of zet de beker zo dat ze er bij kan en dat gaat aardig goed.
Toen mijn dochter net 8 maanden was geworden had ik ook een afspraak bij het cb en daar zeiden ze ook dat ik 1 fles moest gaan afbouwen. Op dat moment dronk ze ook amper iets naast de flessen. Heb het een paar dagen geprobeerd, maar mijn gevoel zei dat het niet klopte en dus toch een fles gegeven (totaal dus 3) Nu had ik laatst weer een afspraak bij het cb en dit keer was het iemand anders en die vertelde me even dat die 3e fles idd nog helemaal niet weg mag en dat dat nooit tegen me gezegd had gemogen.... :x Gelukkig heb ik naar mezelf geluisterd anders had ze misschien wel veels te weinig vocht binnen gekregen over zo'n lange periode. Nu ze 9 en halve maand is drinkt ze pas een beetje meer naast haar flessen. Ze drinkt uit een rietjesbeker en dat gaat nu erg goed. Dus niet luisteren, gewoon fles geven en oefenen met ander drinken
hoi, hier wou ze ook niks bijdrinken en plots gaf ik haar zo een kartonneke met een rietje om te drinken en dat wou en kon ze wel. denk dat ze dat toch al zeker van haar 9 a 10 maand kan. zo drinkt ze een 200 cc bij op een dag. maar ik zou liever hebben dat ze wat meer melk dronk, maar dat krijg ik er hier amper nog in. succes
Tot 1 jaar is het ook nog 600cc opvolgmelk.... Een rietjes beker is een goed idee heb ik ook geprobeerd na tips van hier en verder geduld. Hij gaat vanzelf meer drinken dat doet ze hier ook. Ik weet niet of je yoghurt geeft of iets van een toetje want dat is ook vocht.
Het "nieuwe" drinken uit iets anders als de fles geven was hier de oplossing bij de tuitbeker in het begin wel even de antiliek eruit halen. (anders krijgen ze er niks uit je moet het zelf maar eens proberen) groetjes kim
dankjewel voor de reactie's allemaal, ik vond het zelf ook al erg raar als je dan nog een fles weglaat. hij drinkt nu er naast uit een antilek beker met zachte tuit ( niet zoals een fles) zal een rietjes beker proberen misschien drinkt die daar beter uit maakt het ook nog uit wat voor rietjes beker? of zijn ze allemaal het zelfde?
Geen idee maar ik heb die van de Hema lekker goedkoop en handig! Het enige is dat ik hem erg groot vind maar ze kan hem toch al aardig goed zelf optillen en hij hoeft natuurlijk niet helemaal vol.