mag ik jullie mening (extra betalen)

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door MissFlower, 27 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ik kreeg gister een email en weet niet zo goed wat ik er mee moet.

Bij haar kdv betaal ik per dagdeel. Ze hebben dus 2 dagelen van 7.00 tot 12.30 en 12.30 tot 18.30. Nu komt danisha 2 middagen en dat is in overleg met de "baas" zelf gegaan dat ze vanaf half 12 komt. Dat leek haar wel handig omdat ze dan eerst een broodje mee kan eten en niet in de drukte komt. Dat hebben we afgesproken in mijn verloftijd. Haar contract stond gewoon nog op 3 dagdelen omdat ik nog niet wist wat ik straks ging werken na mijn verlof. Toen mijn verlof voorbij was wist ik dat ik in de avonddienst ging. In overleg met haar hebben we het contract naar 2 dagdelen gezet zodat ze toch nog met haar vriendjes kan spelen daar. Ook was het prima dat ze dan vanaf half 12 kan want dat heb ik nog nagevraagd.

Nu krijg ik gister dus een email dat ze per 1 mei in laten gaan dat ik (en anderen) dat uurtje van 11.30 tot 12.30 extra moet betalen omdat ze voor dat uurtje iemand langer moeten laten blijven of eerder moeten laten komen sinds er meer mensen gebruik van maken en dat dit een tijdelijke regeling was (??)

Ik ben het hier dus niet mee eens! ten eerste omdat je dat mailtje achteraf krijgt terwijl ze weten dat ik niet aan die tijden vast zit en ten tweede omdat ze vaak genoeg betaald kregen voor danisha terwijl ze van te voren wisten dat ze niet kwam dus hoefde ze geen personeel voor in te zetten.. maar nu verwachten ze dus dat ik 4 uur extra betaal. Mischien geen groot bedrag maar toch kan er wel 4 voedingen van kopen en gaat om het idee.

Ik vind het dus belachelijk of ligt dat aan mij????

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Ligt eraan.

Als je een uurtje extra krijgt vind ik dat je gewoon voor dat uurtje moet betalen.

Nu er meer mensen van het uurtje gebruik willen maken kunnen ze het gewoon niet meer gratis doen denk ik. Zo snijden ze zichzelf in de vingers.

Als je dat uurtje niet nodig hebt zou ik het gewoon niet meer doen. En anders denk ik gewoon betalen. Je neemt het uurtje wel af namelijk. Dus logisch.

3. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Het is geen uurtje gratis. Ze gaat heen van 11.30 tot 16.30 en dat is dus ongeveer 5 uurtjes en betaal een dagdeel en dat is 6 uurtjes.

Ik snap wel dat ze dat anders willen maar ik vind het niet kunnen dat ze dat nu aangeven en het al in ging vanaf 1 mei. Dan kan ik daar toch niks meer aan veranderen?

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    O ok,

verkeerd gelezen, sorry.

Nee dan vind ik het raar dat je extra moet betalen.

5. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    ze kunnen pas geld vragen als je op de hoogte bent. Zou ik zeker op terug komen!

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik zou het nu eigelijk niet betalen, ze hadden het dan voor 1 mei moeten melden, dus per 1 juni betalen.

7. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ik heb er weer heen gemaild en ze begreep mijn standpunt wel en ze had het idd eerder moeten melden dus ze schrapt het van de rekening

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ow gelukkig inderdaad, het zou zeer onterecht zijn .

9. tulip

tulip Niet meer actief

schrapt ze het nu voor altijd of voor deze maand? Ik vind het idd niet netjes om het zo te doen. Dat hadden ze wel eerder mogen zeggen.

Maar wat je in een eerdere post over het dagdeel zegt en het aantal uren klopt niet helemaal. Een dagdeel is 6 uur, maar dat zit wel aan vaste tijden. Dat je een uurtje eerder mocht komen is wel heel schappelijk van hen, wij doen het niet i.v.m. de rust van de groep. Maar je kiest er natuurlijk zelf voor om haar om half 5 op te halen, als je haar tot 6 uur laat zitten betaal je hetzelfde. Wat ik ermee wil zeggen is, je kunt niet zeggen ik betaal voor een dagdeel en ze komt maar 5 uurtjes, want dat beslis je zelf.

10. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ja tuurlijk dat begrijp ik en daar gaat het mij ook niet om maar meer om het idee dat ze vaak genoeg niet komt en ik dat wel gewoon betaal maar dat die 4 uurtjes dan ineens extra betaald moeten worden.

Ik heb namelijk flexibel opvang en had eerst contract van 3 dagdelen en kwam vaak genoeg voor dat ze 1 week mischien 1 of 2 x kwam maar de andere week bijv 4x en dan betaalde ik die 4x wel gewoon extra.

Verder kwam ze zelf met de tijd half 12 dat was niet mijn idee en dat ik haar om half 5 ophaal is omdat ze dan daar warm gaan eten en vind het sneu als zij er een beetje bij zit of alleen moet spelen want ze eet gewoon gezellig thuis.

Maar goed ben heel blij dat ze het zo netjes hebben opgelost en breng haar voortaan dus uurtje later. geen probleem!

11. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Volgens de regelgeving moeten er bij een bepaald aantal kindje ook een aantal leidsters zijn.
    Als er nu 3 ouders gebruik maken van dat uurtje, moet er wettelijk gezien dus ook een leidster bij.

Ik vind de geboden oplossing schappelijk.

12. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ja ik vind het ook niet raar wat ze gaan doen ofzo maar dat moet je niet eind mei gaan deelnemen terwijl het per 1 mei al in gaat.. dat vind ik niet kunnen helemaal omdat ik het zo had kunnen wijzigen.. maar goed het is idd mooi opgelost

13. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik vind wel dat ze je dat uur extra mogen laten betalen.. Het is een soort van verlengde opvang...

Als ik gijs om 7 uur breng maak ik een half uur gebruik van verlengde opvang, dat is iets duurder dan de tijd van 7.30-13.00 uur..

Maar om het per 1 mei, dus achteraf in te laten gaan, dat vind ik niet terecht en zou daarmee ook zeker niet accoord gaan.. Per 1 juni vind ik dan ook al snel en zou dan per 1 juli aanhouden..
    Kun je contact krijgen/maken met ouders die hier ook tegen aan lopen, wat vinden zij ervan? Wat vind de ouderraad/oudercommissie van dit plan?

14. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ja ik heb al paar gezegd dat ik het niet raar vind dat ze het zo willen doen maar dat ze het achteraf doen vind ik niet kunnen en ook omdat ze zelf met die tijd kwam en niet omdat ik het aangevraagd had. maar het is al opgelost.

15. tulip

tulip Niet meer actief

hoi, ik weet dat het nu opgelost is voor je, maar wilde nog even reageren. Ik had dus niet begrepen dat je flexibele opvang afnam. Dat verandert voor mij wel het verhaal. Ik weet niet hoe de flex opvang bij jullie geregeld is. Maar volgens mij kun jij dan gewoon dat uurtje komen zonder extra te hoeven betalen, dat zit in het flexibele pakket. Maar dat kan natuurlijk ook per opvang anders geregeld zijn.

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik vind het niet onterecht. Regels zijn regels en het is jammer voor jou dat ze daar nu blijkbaar naar willen handelen.

Ik betaal ook voor 10 uur opvang op een dag terwijl we van 8 uur gebruik maken. Tsja, zo werkt dat nou eenmaal. Bovendien, als de belastingaftrek er vanaf gaat, betaal je volgens mij nauwelijks meer.

Deel Deze Pagina