Mijn dochtertje van bijna 7 weken heeft nu 2 dagen diarree, echt waterige ontlastig wat zo bij haar luiertje uit loopt. Niet constant, wel regelmatig. Mijn zoontje kwam vorige week thuis met buikgriep, opgelopen op de kov, en heeft haar waarschijnlijk besmet. Ondanks dat we heel goed op onze hygiene hebben gelet heeft ze het toch ook te pakken. Ze drinkt gelukkig wel haar flesjes leeg, vandaag komt ze zelfs aan een extra flesje toe, maar de ontlastig blijft net water. Ze heeft geen koorts, wel iets verhoging (37,8 - 38). Ik maak me op zich geen zorgen, omdat ze haar flesjes leeg drinkt, ze niet spuugt, met traantjes huilt, plasluiers heeft etc. Ze heeft wel last van haar buikje (krampjes). Ik vraag me alleen af hoe lang dit in deze setting mag duren, iemand een idee?
Op die leeftijd wordt bij koorts/verhoging altijd aangeraden om huisarts voor overleg te bellen. Beterschap.
We zijn ook net gestart met jbpm en lees nu dat kindjes daar ook behoorlijk kramp en diarree van kunnen krijgen. Daar zijn we nu even mee gestopt, kijken hoe dat gaat.