Wij zijn op dit moment bezig om voor onze dochter een grotere kamer op te knappen. Nu hebben we niet zoveel te besteden, maar willen toch een leuke kinderkamer voor haar maken. Haar bed en commode zijn grenen. De muren blijven wit. We willen nog een speelgoedkist neerzetten of een opbergbankje en wat kussens, zodat ze er ook lekker kan spelen (wonen op een flat). Bij de ikea hebben ze goedkope verduisterende rolgordijnen, maar alleen in wit, zwart en grijs. Nu hadden we het idee voor een witte te gaan en dan leuke gekleurde siergordijnen er overheen. Een lapje stof op de markt hoeft niet zo duur te zijn natuurlijk! Hebben jullie nog leuke ideeën over hoe we op een goedkope manier een gezellige, kleurrijke kamer voor haar kunnen maken? En hebben jullie ideeën over kleuren of kleurcombinaties? Daar ben ik namelijk niet zo goed in en mijn man interesseert het niet!
Wij hebben ook een low-budget kamer gemaakt en inderdaad; ik ben bij Ikea heel goed geslaagd. De verf hebben we laten mengen volgens kleurstaaltjes. Dat was rond de 70 euro. De vloer kregen we van mijn ouders. Het bed had ik vorig jaar 2e hands gekocht en het matras hadden we zelf al. Het lampje boven haar bed komt bij ikea vandaan voor eh.. vijf euro ofzo? Het vloermatje in hartjesvorm is ook van Ikea; 4 euro. Dekbedovertrek idem, 8 euro. Het roze hangnet van Ikea ook zo'n 4 euro en het roze gordijn kocht ik kant en klaar bij Leen Bakker voor 11 euro (afgeprijsd). De roede heb ik basic gehouden, die was zo'n vijf euro. Naast haar bed komt nog een plankje te hangen. Een nachtkastje zou het te vol maken. Dat plankje ga ik gewoon glanzend wit schilderen. Oh ja, het smalle plankje boven haar bed aan de zijkant is ook van Ikea 5 euro ook op de afdeling schilderijen. Is een smal plankje, maar echt ideaal om boekjes op te zetten, een klein knuffeltje of een bekertje water. Het witte bankje hadden we al. Zoals je ziet is het ook een heel klein kamertje, maar we zijn erg tevreden met hoe het is geworden. Als we de vloer ook zelf hadden betaald, denk ik dat we rond de 150 euro wel klaar zijn. Bekijk bijlage 239699 Bekijk bijlage 239701
Oh ja.. als je een beperkte ruimte hebt, is het handig om zo weinig mogelijk op de vloer te hebben. Daarom kies ik ook voor een hangend plankje als nachtkastje. Aan het bed aan het voeteneind kun je bijvoorbeeld ook een leuke stoffen zak hangen en daar speelgoed, knuffels en boekje in stoppen. Achter de slaapkamerdeur is een beetje een loze ruimte. Voor die muur koop ik nog ene leuke rol behang en daar komt dan een baan op en daarop hang ik allemaal verschillende fotolijstjes met foto's van mensen in haar leven, plaatjes die ze zelf uitzoekt. Spotje erboven en je hebt iets vrolijks met een hoek waar je anders niets mee kan. Verder wil ik boven haar bed nog een of twee plankjes hangen waar wat opgezet kan worden. Ook weer niet teveel, omdat je anders weer het risico loopt alles zo vol te proppen. Het voordeel van een kleine kamer is dat je niet veel nodig hebt qua stoffen enzo. Oh ja; onder haar bed ligt een giga roze zitzak. Die hadden we eerst beneden, maar ik was hem even zat en nu ligt ie daar. Bij onrustige nachten ligt ie naast het bed, voor het geval ze eruit rolt. En overdag, als ik boven bezig ben met de was, trek ik hem eronder uit en kan ze lekker loungen, boekje lezen of wat dan ook.
Hier een meisje die naar een grotere kamer is gegaan en het thema is nu tinkerbell. Zo schattig. De muren zijn Lila en boven haar bed een hele grote tinkerbell sticker. En verder foto lijsten met plaatjes van tinkerbell erin.
Bedankt vast voor de ideeën! @justme wat een super lief kamertje! Kamer is 12m2 , dus niet heel klein. Zal mijn man eens overhalen binnenkort even bij de Ikea te shoppen Ideeën blijven welkom!
Meubeltjes wit schilderen doet ook al heel wat, staat lekker fris en wit oogt ruimer. Verder bovenstaande tips zijn al top. Niets aan toe te voegen. En vergeet niet, voor jou kleine meid is t toch al spannend, ook al zijn voor jou gevoel de veranderingen klein.
De muren zijn ook al wit, dus ik weet niet of het een goed idee is alle meubels wit te schilderen... De kleine meid is pas een jaar, dus denk dat het op haar niet heel veel indruk gaat maken Het is meer dat ik een gezellig plekje voor haar wil maken voor de aankomende jaren.
we hebben onwijs mooi tinkerbell kamer gemaakt en prinsessen kamer minnie mousse hebben we ook heb alleen nu nog geen fototjes deze zal ik morgen eens gaan maken
ik heb in mn album foto's staan van ons meisje haar kamer, maar dat is wel in pip studio style en dat is duur, maar de letters enz heb ik op een site besteld en dat was maar een paar euro per letter. Stukjes van pip behang kun je ook vaak op mp kopen, dan hoef je net als wij geen hele rol te kopen.
Nienke is net over naar haar nieuwe kamer. De muren hadden we vorig jaar al behangen met een bruin/grijze kleur. Daarover heen hebben we een behangrand geplakt met bruine beertjes met lichtroze kleding aan. Ze heeft witte meubeltjes (kast en bed) en boven haar bed een witte boekenplank voor een nachtlampje en haar naamtreintje. Aan de lange kant boven haar bed 2 grote roze mandjes gekocht bij de xenos en die met de bodem tegen de muur aan gehangen. Hier staan haar boekjes in en een knuffel voor sier. Achter haar bed een grote mand met speelgoed. Meer ruimte heeft ze niet in haar kamer maar het is toch een super leuke meidenkamer geworden. Oh ja de beertjes van de behangrand heb ik uitgeknipt en op de effe plafonniere geplakt zodat de lamp erbij paste.
Wat een super leuk idee van die mandjes! Die gaan we zeker gebruiken! Plannen zijn gewijzigd: wij gaan naar de voorkamer en zij komt in onze huidige kamer. Deze heeft al een rode muur. Ze heeft al een rood/oranje lamp met spiegeltjea. Daar wil ik een nachtlampje bij halen in dezelfde kleuren. Een wit rolgordijn met rood/oranje siergordijnen. Bedje en commode blijven grenen. Deze hebben we namelijk van familie in gebruik. Voorlopig blijft ze nog in haar ledikant, maar als de baby er is krijgt ze een.peuterbed. Ze is dan 21 maanden. Is ze dan groot genoeg voor een mooie klamboe om haar bed of is dit nog gevaarlijk?