PSZ Welke leeftijd

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Henrieke1984, 30 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

#1 Henrieke1984, 30 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jan 2014
    Mijn dochtertje gaat sinds haar 2jr3mnd naar de PSZ.
    Nu is de leeftijdsgrens verlegd naar 2 jaar (dat hoorde ik van een moeder die haar zoontje gaat sinds januari dat hij 2 werd)
    Mijn zoontje word eind maart 2 jaar, nu zit ik twijfel of ik hem nu als naar de PSZ zal doen of na de zomervakantie als hij 2jr6mnd is.
    De PSZ is op de maandag/dinsdag/donderdag ochtend, mijn dochtertje gaat de dinsdag en donderdag.
    Als hij naar de PSZ gaat allebei de dagen hetzelfde als mijn dochtertje of 1 andere dag en één dezelfde?
    Of na de zomervakantie? (dus met 2,6 en dan gaat mijn dochtertje naar de basisschool)

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wanneer het goed/leuk voor een kindje is, verschilt per kind en situatie denk ik.

Mijn dochter is ook gelijk met 2 jaar begonnen en vindt het geweldig. Ik had dan ook niet langer willen wachten, ze was er echt aan toe.

Ik ken ook ouders die hun 2e kind bewust wel langer thuishouden, om het kind ook te leren alleen te spelen.
    Ik heb er maar 1, dus ik vind het belangrijk dat ze juist leert samen spelen.

Ik zou beide kinderen op dezelfde dagen laten gaan. Scheelt een hoop gevlieg, dan hoef je maar 2 dagen op en neer en geen 3.

3. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Mijn dochter is ook met 2 jaar begonnen en was er ook echt aan toe. Maar dit verschilt per kind denk ik.

Ik zou juist kiezen om de kids uit elkaar te zetten zodat ze ook allebei een dagdeel voor zichzelf hebben. Hier op de psz werkte dat erg goed met een broer en zusje die een tijdje samen naar de psz gegaan zijn.

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier gaat ie volgende week voor het eerst, 2 jaar en 2 maanden is ie dan...spannend maar denk dat we er beide aan toe zijn, hij is enig kind en ik ben tbm dus we zijn altijd samen.

Zou denk ik dan wel dezelfde dagen als je dochtertje doen, lijkt me voor jezelf makkelijker en je dochtertje gaat na de zomervakantie toch naar de basisschool.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn jongste begint ook vanaf zijn 2de verjaardag. Hij komt dan ook tot de zomervakantie bij zijn broer in de groep. 4 dagdelen.

6. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Hier is het vanaf 2,5 jaar ik wacht denk ik nog wat langer.
    Het is namelijk een ochtend en een middag per week.
    Maar de middag is vanaf 13:15 tot 15:15 en dan slaapt mn dochter normaal gesproken.
    Lijkt me nog niet echt lekker voor haar ze kan haar slaapje echt nog niet missen.

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Hier is het ook vanaf 2,5, maar mijn zoontje gaat iets later, omdat dit precies samenvalt met de geboorte van onze 2e, en dat vind ik wel heel veel verandering tegelijk voor hem. Dus we stellen het een Laar maandjes uit.

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier is het vanaf 2,5jr mijn zoon is van jan. Dus zal pas na de zomervakantie gaan. Ik vind dat een mooie leeftijd al zou hij het er nu ook al heel erg naar zijn zin hebben hoor. Maar hij moet nog zo lang naar school,ik vind dat half jaartje thuis nu gewoon nog heerlijk, en spelen doet hij toch wel met andere kindjes..

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden is met 2 jaar 3 maanden begonnen.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie is met 2jr2wk begonnen. En hij vermaakt zich er prima. Doet echt goed mee met de groep al binnen een maand.

Is het in jou geval ook een optie om tot de zomer je zoon 1 dag te doen, en je dochter dan 2?
    Ligt er ook aan hoe die 2 qua omgang zijn. Maar ik zou je dochter in ieder geval 1 eigen dag geven. De andere dan samen. En je zoon evt nog die 3e dag?

11. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Mijn oudste is met 2 jaar begonnen, maar ik merkte dat het vanaf 2,5 jaar beter begon te gaan, daarvoor vond hij het niet echt leuk. Mijn jongste gaat straks vanaf 2 jr 6 maanden. Zijn grote broer gaat dan naar de basisschool en hij gaat dan naar de peuteropvang die ernaast zit (mijn oudste zit nu op een andere psz).

12. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Is geen antwoord op te geven, aangezien wij jouw zoontje niet kennen. Onze dochter begon met 23 maanden op de psz. Vanaf dag 1 is het 1 groot feest voor haar en gaat ze zingend naar de psz. Ze is heel extravert en kan van zich afbijten.

Als ons zoontje straks 2 is dan kijk ik of hij er klaar voor is. Is hij dat niet, dan gaat hij pas later.

13. Henrieke1984

Ik dacht er ook aan anders 1 dag te doen, maar ik denk toch dat hij na de zomervakantie gaat. Nog even genieten met de jongste thuis.

14. Henrieke1984

Ik denk zelf dat hij er nog niet aan toe is, we kijken over 2 maanden hoe het is en anders lekker thuis tot na de zomervakantie.

15. Hiekje

Hiekje Actief lid

14 jan 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het ligt heel erg aan het kindje denk ik.. Onze zoon is nu net begonnen en is 2,5 (hier mogen ze ook pas echt vanaf 2,5 komen). Een half jaar geleden praatte hij nog erg slecht (begreep alles wel, maar zelf praten vond hij nog niet zo interessant). Nu kan hij zich veel meer verstaanbaar maken en aangeven wat hij bedoeld aan vreemden. Dus ik denk dat ontwikkeling in taal nu mooi gaat aansluiten ipv dat het hem frustraties oplevert.

Deel Deze Pagina