Zoontje eet veel minder nu...

Discussie in 'Voeding' gestart door whitesaber, 21 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ik weet niet echt wat er aan de hand is met mijn zoon...
    Hij is niet ziek en eet niet goed meer

Hij is een zoete kauw en we geven hem zo weinig tot geen zoete dingen
    We geven hem eerst een broodje vlees/kaas enz daarna kiest hij hagelslag of jam enz
    Gaat erg slecht met de vlees of kaas broodje geef je hem een broodje hagelslag eet hij het zo snel op niet normaal...

1 koekje in de middag met thee en fruit om half 3 daarna om half 6 warm eten...
    En daar gaat het ook fout...
    Hij eet amper zijn bordje leeg...

Ga morgen appelmoes halen om door zijn eten te doen...

Of is dat een slecht idee?

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Er staat niet bij hoe oud hij is, maar soms kan het gewoon zijn dat ze wat minder gaan eten.

Ik zou echt absoluut niet met appelmoes beginnen, dan is het einde zoek en leer je hem niet z'n gewone eten op te eten. Daarbij zit er ook erg veel suiker in en is het dus gewoon niet gezond (heus niet erg voor een keertje, maar wanneer stop je er dan weer mee?)

Soms hebben ze gewoon genoeg aan wat minder.

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hoe oud is ie? Rond 18-21 maanden hebben volgens mij veel kindjes eetproblemen. Mijn zoon weigerde 2 maanden z'n avondeten.

4. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    ik weet niet hoe oud je zoontje is,maar het schijnt dat kindjes na hun eerste jaar minder eten nodig zijn.en meestal is het een fase en waait het wel weer over,als hij echt honger krijgt eet hij wel wat.niet moeilijk doen met eten
    ik zou inderdaad ook geen appelmoes kopen,want dan herkend hij straks de andere smaken niet meer en is het einde zoek

5. whitesaber

Mijn zoon is nu 10 maandjes...
    En ja ik had al zon vermoeden dat appelmoes niet goed was,maar hebben jullie misschien tips?

Hij heeft liever een pap fles met 150cc die krijgt hij nog maar 2 soms 3x per dag...
    Die drinkt hij zo op...

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Rond 10 maanden begon mijn zoon ook heel slecht te eten. Dat duurde 2 maanden. Nu is hij bijna 19 maanden, en eet hij alweer een maandje heel slecht. Het is heel frustrerend, ik weet er alles van.
    Ik geef hem gewoon zijn toetje als hij niet wil eten, en dan geef ik hem later op de avond (in zijn slaap) nog een fles pap, zodat hij 's nachts niet wakker wordt van de honger. En op een dag merk je dat het ineens weer over is, en dat hij weer gaat eten...
    Ik zou ook niet aan appelmoes beginnen. Mijn stiefbroers aten in hun puberteit nog steeds appelmoes door hun eten, anders lustten ze het niet. Lijkt me niet de bedoeling ;)

7. whitesaber

;) je hebt helemaal gelijk :D

Ik zal het afwachten dan hartstikke bedankt :D

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik vind het al onwijs knap dat je zoontje 2 boterhammen eet!!! En dan ook nog 3 papflessen? én warm eten!?!?

Maak je niet te snel druk hoor. Ik zou hem een boterham aanbieden met wat jij er op wilt hebben (hagelslag zou ik persoonlijk nog niet aan beginnen, probeer eens appelstroop) en dan kan hij bedenken of hij het wil hebben of niet. Ik zeg maar zo: ik bepaal wat ze eet, zij bepaalt hoeveel ze er van eet.

Op die leeftijd kreeg Julia nog maar 3 keer op een dag een klein bekertje melk (120 cc) bij het eten uit een tuitbeker. Misschien een idee om dat te proberen ipv grote flessen? Dat kan misschien wel schelen, dat hij dan wat meer honger heeft bij het gewone eten.

Appelmoes zou ik niet doen, maar probeer hem eens wat zelf te laten eten. Reepje kipfilet, stronkje broccoli, maccaronietjes, kunnen ze allemaal best ook zelf doen! Vaak maakt dat het eten weer leuk en stoppen ze tussendoor van alles in hun mondje.

En daarbij, te weinig is het echt niet wat je geeft hoor! Een beetje kieskeurig misschien ;)

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Hier sluit ik me helemaal bij aan..

Als ie trek heeft, eet ie heus wel weer als je hem iets toe wilt hebben dat wel goed/ beter voor hem is dan zoetigheid..

10. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik heb wel eens gehoord dat als kinderen slecht eten dat ze in de lengte aan het groeien zijn en als ze weer goed eten 'vet' op de botten aan het kweken zijn. Als alles goed is is het tijdelijk. Vraag het anders eens na bij het CB.

Successss

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hij krijgt ook best veel vind ik!

Koekje met thee en fruit en 3 uur daarna alweer warm eten?
    3 papflessen op een dag?

Probeer eens alleen gezonde dingen te geven. Hagelslag is zoet en vet. De meeste appelmoesen zijn vrij van toegevoegd suiker, maar je wilt toch dat hij pure smaken leert eten en niet overal zoete appelmoes overheen wil?

Je zegt dat je zoon een zoetekauw is, maar is hij zo geboren of is die voorkeur aangeleerd? Wat je geeft, heb jij zelf in de hand!;)

12. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    ik vind het ook veel, mijn zoontje krijgt in de ochtend en avond voor naar bed gaan 180 cc melk en geen pap meer. hij eet in de ochtend 1 boterham en in de middag, soms tussen door smiddag fruit met wat thee, soms wil die alleen drinken en dan om half 6 eten, maar zowiezo als hij 2 boterhammen eet hoeft hij echt geen pap meer

13. whitesaber

Jullie moeten ook weten dat mijn zoon erg groot is
    Hij heeft nu maat 92...
    En eet al heel veel sinds zijn geboorte
    We zijn sinds een kleine maand erachter dat hij 2 broodjes wou
    Hij koos altijd 2 dingen uit dus ik hem nog een broodje geven...
    Dus 4 broodjes op een dag een kleine 3 weekjes

Nu hij zo weinig eet maak ik me zorgen ook het drinken gaat minder nu...
    Misschien is het zijn sprong?
    Heb gehoort dat ze dan naar de "baby" tijd terug gaan en flesjes pap is zijn voorkeur zou het met elkaar temaken hebben?

14. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    4 boterhammen!!! Wow! Mijn zoontje eet sinds een week 2 boterhammen bij de lunch en dat vind ik al enorm veel voor zijn mini mensje! ('s Morgens bordje pap).

Anyway...Aaron heeft ook periodes dat hij heel slecht eet. Meestal hangt het samen met een sprong of hij heeft last van tandjes die doorkomen. Daarna eet hij weer normaal. Zolang hij genoeg drinkt, is er niks aan de hand denk ik.

15. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik zou gaan kiezen voor een strak schema waarin jij bepaalt wat en wanneer er gegeten wordt. Vier boterhammen (ik hoop toch boterhammen en niet alleen maar broodjes - al lees ik dat hier vaker) is echt veel. Onze zoontjes zijn even oud en Sam is ook een grote vent, maar dit is zijn schema:

8.00 uur 1 boterham met appelstroop of biologische hazelnootpast (geen toegevoegde suikers!) met een beker water
    9.00 uur fles opvolgmelk 3 180/6 (hij laat de laatste dagen tot 100 cc staan helaas :()
    12.00 uur 1 boterham met vleeswaren of smeerkaas met een beker water
    13.15 uur fles opvolgmelk 3 150/5 (ook hiervan laat hij op het moment veel staan)
    16.00 uur half potje fruit 12 maanden
    17.30 uur avondeten (flink!) met een beker water
    20.00 uur fles 210/7 (deze gaat heel wisselend: de ene dag leeg, de andere dag laat hij veel staan)

Je zegt dat het een zoetekauw is, maar dat is op zich vreemd op deze leeftijd, toch? Sam krijgt eigenlijk nooit iets met toegevoegde suikers. Dus ook geen hagelslag ofzo. Jij bepaalt uiteindelijk wat hij eet, dus die zoete dingen zou ik dan ook echt laten staan. Nu echt nog niet nodig.

Veel succes!

Groetjes,
    Josien

P.S.: ik verplaats je topic even naar Voeding

16. whitesaber

Ohh is goed josien
    En ja jullie hebben gelijk
    Ik geef het hem...

Maar ook samen met gezonde dingen ;)
    Hij eet bruine boterhammen geen witte of broodjes
    Vers fruit,verse groenten aardappel/rijst met vlees
    Yoghurt,kaas op brood
    Boterhamworst,ham enz op brood
    En ook de zoete verschilt van pindakaas,jam en appelstroop
    Dus ook pasta en hagelslag

Hij eet het gezonde langzaam en gooit ermee
    De hagelslag,jam enz super snel!
    Ik moet 1 stukje per keer geven anders steekt hij 5 stukjes per keer in zijn mond zo trek heeft hij daarin...

Dus snap het aan de andere kant niet echt...

17. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    2 boterhammen, 3 papflessen en en en en met 10 maanden? misschien zit ie gewoon vol.

en appelmoes is inderdaad niet zo'n goed idee.maar dat is al beschreven hierboven allemaal.

ennuh, hagelslag met 10 maanden? ook niet echt handig. hij is een ebtje verwend denk ik. gewoon al het zoet het komende jaar schrappen van het menu. en eerst maar eens de gezonde dingen leren eten. hij zal mopperen en sputteren maar vanzelf een keer honger krijgen.

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je snapt het niet?;)

Je kind eet wat jij hem geeft.
    Als je het hem niet geeft, heeft hij pech. Je laat een baby van 10 maanden toch niet de dienst uitmaken?

19. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ben het me zogelukkig eens. Hier ook een ventje die denkt dat hij eten kan weigeren hihi nou prima dan niet joh, krijgt vanzelf honger en gaat dan wel eten.

Ik zou idd niet al zo jong met hagelslag enz aan de slag gaan. Ik zou ook geen boterham met kaas meer hoeven als ik weet dat ik toch eentje met hagelslag krijg ( is toch ook veul lekkerderder dan kaas)
    Wat yinthe ook al zei ik denk dat je hem een beetje teveel verwend hebt op dat gebied. Mijn zoontje krijgt pas sinds 2 weken af en toe een kwart boterham met pasta of pindakaas maar pas nadat hij eentje met kaas/ kipfilet oid op heeft.

Waar ik ook erg benieuwd naar ben is dat je zegt dat hij kiest????? Mijn zoontje van 13 maanden kan nog niet eens kiezen hihi dus hoe doet jou zoontje dat dan ( is een echt vraag hoor niet raar bedoeld dus.)

Groetjes Kim

20. jettepet

jettepet Niet meer actief

Haha dat kiezen ja, dat zal ik ook wel eens willen weten.

Mijn dochter is ook 10 maand en dit is haar schema:
    8.00-8.30u bordje pap.
    10.30u fruit en een beetje diksap, lees een paar slokjes...
    12.30u 1 boterham (vandaag weer voor het eerst 1 opgegeten, spuugde het steeds uit, lag aan een tandje wat er nu door is), later een flesje opvolgmelk van 120cc
    15.00u 150 cc thee of diksap, soms een koekje of een soepstengel daarbij.
    17.30u groente en yoghurt
    19u flesje van 150 cc. (gaat niet altijd helemaal op)

O ja op brood doe ik meestal appelstroop, jam die van roosvicee, smeerkaas af en toe en leverpastei, maar vaak ook alleen boter.
    Ik zag ook ergens kipfilet, dat ga ik ook eens proberen.
    Speculoos is hier ook favoriet.

Deel Deze Pagina