Hallo allemaal, Ik zit even met een vraag. Ik kreeg op de creche te horen dat Nutrilon poeder na 4 weken niet meer goed zou zijn. Klopt dit???? Poeder wordt wel wat harder, maar even goed het pak roeren en het is gewoon weer los. Ze hebben nu een pak weggegooid Ligt het nou aan mij en klopt het dat je de poeder dan niet meer kunt gebruiken of is dit onzin? Kan er op internet niks over vinden namelijk! Groetjes
Ja klopt, poeder van de kunstvoeding is na openen 4 weken houdbaar. Je kdv heeft dus gewoon helemaal gelijk. Dit staat volgens mij gewoon op het pak kunstvoeding, althans ik heb het er ooit op gelezen.
oke dan heb ik niks gezegd hoor. Had het niet op de verpakking zien staan namelijk, maar dan geef ik ze groot gelijk!
Staat ook op de zijkant van de doos: na opening maximum 4 weken bewaren op een droge en koele plaats met het deksel goed gesloten... Wat het negatieve effect is, staat er niet bij. Wellicht minder voedingswaarden? Doet me eraan denken - heb een 3-tal weken geleden ook een net geopende doos gegeven aan het KDV, maar m'n dochter drinkt er overdag niet meer. Beter maar opnieuw meenemen
Ja dat dus idd ! Wist wel dat ik het op de doos gelezen had, ben alleen te lam om op te staan en te gaan kijken nu !
You're welcome! *en nu de doos opnieuw wegzetten of krijg morgen op m'n donder van m'n ventje dat ze niet op haar plaats staat *
Haha, jij was dus niet zo lam als ik ! Lexy, Fijn dat je het nu goed vind als het ware dat ze het weg gegooid hebben. Zou ook niet willen natuurlijk dat ze je kindje over de datum kv zouden geven .
Nee het poeder is gevoelig voor bederf, in de vorm van schimmels en bacterieën omdat er na opening vocht uit de lucht bijkomt. Let ook goed op klonten, da's een teken dat het ofwel te oud is ofwel niet goed bewaard wordt.
ik geef trouwens geen pak mee op kdv maar geef op de dagen dat hij gaat gewoon poeder mee in melkpoederbakjes zo weet ik zeker dat het nooit oude voeding is ook.
misschien een idee om kant en klare pakjes melk mee te geven of bakjes poeder alleen voor die dag. een geopend pak mag je inderdaad maar 4 wk gebruiken. toen ik overstapte van borst naar fles en zo nu en dan bijvoeding gaf heb ik verschillende pakken weggegooit en ben op den duur overgestapt op friso omdat die 2 kleinere verpakkingen had