Zoontje eet weinig

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by kleintjevoorons, May 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    HAllo,

Ons zoontje (14 maanden) heeft altijd goed gegeten maar sinds een week of 4 is het helemaal veranderd. Brood en fruit gaat nog goed maar het avondeten is een drama.
    Gepureerd eet hij helemaal niet meer. Alleen als het hele stukjes zijn die hij zelf met zijn handen kan eten. En dan beland meestal 3/4 op de grond. Dus vaak een stronkje broccoli en een paar kleine stukjes aardappel. Toetje wat hij daarna krijgt gaat er in als pap! Dus heb het idee dat hij kieskeurig is.

Wat kunnen we er aan doen. En vooral hoe laat ik hem meer eten. Of moet ik me er bij neer leggen.

Volgens mij groeit hij wel goed. Maar het is wel altijd al een schriel menneke geweest. Dus veel reserve vet heeft hij niet.

Graag jullie advies.
    Kleintje

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi!

Het is vaak even een onzekere tijd als je zoontje iets minder goed eet dan je gewend bent. Veel kan je er niet aan doen, maar het is meestal iets tijdelijks. Je zoontje wil nu waarschijnlijk zelf eten, dat hoort bij zijn ontwikkeling. Geef hem maar lekker hele stukjes, dan kan hij wennen aan 'zelf doen'. Als hij veel kan oefenen gaat het snel wat netter. Varieer ook in het eten wat je hem geeft. Je kunt tijdelijk een groot stuk plastic/ opengeknipte vuilniszak op de vloer leggen voor het knoeien ;) Houd het gezellig aan tafel, dwing hem vooral niet en je zal zien dat het snel beter gaat!

Groetjes Linda

Share This Page