Doorkomen kies - zwelling

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kimmy, 25 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Het is weer zover..tandenleed :(

Hier krijgt dl haar een na laatste kies door. Laatste beneden zeg maar. Ze heeft er nu 6 en dit is nr 7. Ik heb inmiddels al de nodige kiesjes zien doorkomen (ook bij oudste), sommige snel en zonder weinig last. Helaas gaat deze niet zo makkelijk. Zat al weken te duwen maar kwam niet door, je zag enkel wit doorschijnen onder tandvlees. Nu zag ik zondag een soort van 'bloedblaar' een rood doorschijnend plek. 1x eerder gezien bij doorkomen en was na 4/5 dagen weg en door. Nu sinds dinsdag is dat weg maar zit er een soort 'balletje/verdikking aan een kant. Niet zin typische bobbel mar echt een 'balletje' enkel buitenkant tandvlees. Leek er weinig last van te hebben, maar Sinds vandaag nog en ze is erg huilerig/hangerig. Geen koorts andere symptomen.

Ik kwam wat tegen over een eruptiecyste!? Iemand hier bekent mee? We zijn op vakantie, had anders tandarts even gebeld voor info. Wellicht weet iemand hier wat van?

De kies lijkt nu overigens ook van de andere kant door te breken, zeg maar binnenkort tsnfvlees. Zag een beetje bloed zitten. Maargoed dat gedeelte met de verdikking is due niet zo makkelijk door..
    :x

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    zou er toch even een tandarts naar laten kijken.
    het kan ook zomaar een ontsteking zijn en die kan het gebit behoorlijk schade doen.
    en ook een cyste kan schade aanbrengen als ie net verkeerd zit.

Deel Deze Pagina