Wat doen met de gekregen felicitatiekaartjes bij de geboorte

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Olifantje, 23 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Wat doen jullie met de felicitatiekaartjes die jullie gekregen hebben bij de geboorte van jullie kindje(s)?
    Hebben jullie er iets speciaals mee gedaan?

Ik zat eraan te denken om ze in te plakken in een fotoalbum, maar alleen de kaartjes in een album is maar zo saai. Hebben jullie tips? :D

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik heb ze in een fotoalbum geplakt :D en daarbij tekstjes gezet in gedichten vorm en een foto van de mensen vanwaar het kaartje kwam indien ik die had

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Wij wilden ze ook inplakken, maar dan wordt het boek zo dik en dan hebben we meerdere boeken nodig. Bovendien denk ik dat ik het dan niet heel vaak in kijk.
    Eén van de cadeautjes die wij gekregen hebben zat in een heel leuk vierkant blauw/wit gestreept doosje. Daar heb ik alles ingedaan en het doosje staat nu in de kast bij de foto-boeken. Misschien dat ik ze ooit nog ga inplakken maar nu vind ik ze daar eigenlijk wel goed liggen!

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik denk dat ik ze in een map doe met plastic hoesjes en dan op rood en roze papier ofzo. Moet hier nog steeds haha ;)
    Maar heb met mezelf afgesproken dat het klaar moet voor de 2e komt.

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik heb voor beide jongens een plakboek gemaakt en daar eerst alle geboorte felicitatiekaartjes in geplakt.
    De overige bladen vul ik met gemaakte tekeningen en kunstwerken op het KDV of thuis.

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Afgelopen zondag heb ik ze ook eindelijk ingeplakt wat een werk! We hebben gewoon meer dan 100 kaartjes gehad :$
    Vond het zonde om ze weg te gooien of zomaar in een doos te gooien.

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik heb ze ingeplakt in een fotoboek waar ik ook alle documenten van mijn zwangerschap en alle echo's, geboortekaartje en dergelijke ingeplakt heb.
    Net als de felicitatiekaartjes van mijn zwangerschap, de zwangerschapstesten, en nu ook de kaartjes van zijn eerste verjaardag (uitnodiging en felicitaties).

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ingeplakt in een dik fotoalbum, die verder gevuld is met krantenknipsels waar mijn dochter op staat (ze had een prijs gewonnen), tekeningen, uitnodiging eerste verjaardag, felicitatiekaarten eerste verjaardag etc.

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb bij de marskramer (of blokker weet t niet meer) een kartonnen doos gehaald en die beplakt met het behang wat hij op zn kamertje heeft. En in die doos heb ik alles gedaan wat ik van hem bewaard heb: schaar waarmee de navelstreng is doorgeknipt, kraamlogboek,zwangerschapskaart,eerste potje,eerste tandenborstel,eerste schoentjes,zn fles (drinkt hij niet meer uit nu), 2 kranten van zijn geboortedag,eerste kleertjes en al dat soort dingen meer. Je kent het wel al die dingen die je bewaart maar eigenlijk nooit iets mee doet.
    Bij de gordijntjes die op zn kamer hangen zaten ook van die stoffen banden waarmee je de gordijnen aan de muur kan hangen (als je ze open doet dan hangen ze mooi weet je wel?) Die banden heb ik iets vermaakt en heb ik de geboortekaartjes op een stapeltje samengebonden met die stoffen band. En die andere band heb ik gebruikt om de kaartjes van de felicitatie zwangerschap en 1jaar samen te binden. Die beide stapeltjes zitten ook in die doos.

Ik wilde ze ook in een fotoalbum plakken maar wij hebben meer dan 100 kaarten gehad en dan zou ik wel meerdere albums nodig hebben.
    En ik vind het gewoon erg leuk dat ik nu ook iets heb wat ik straks aan hem kan meegeven en ook om zo af en toe eens te pakken en dan lekker in te kijken en weer even weg te denken aan toen hij nog zo klein was... zucht....

xx

10. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik heb een grote doos gekocht, en daar heb ik de geboortekaartjes los ingedaan. In die doos zit ook de map met zwangerschapspapieren en echo foto´s, kraamdagboek, en inderdaad andere "souvenirs van het leven" die er nog gaan komen.

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Heb ook een mooi kistje/ doos gekocht en ze daar allemaal in gedaan. We hadden rond de 120 kaarten en (tot nu toe) zocht ik het niet om ze allemaal te gaan inplakken!!!

12. singa

singa Niet meer actief

Ik heb ze ook ingeplakt. Samen met de kaartjes die ik tijdens de zwangerschap heb gehad en de kaartjes van de bloemen. Het is inderdaad een dik boek geworden maar ik vind het wel leuk om het af en toe nog eens door te bladeren.

13. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
    Ik heb alle kaartjes, inclusief die van tijdens m'n zwangerschap, ook op geplakt, in een simpel album. Mijn ouders zitten in het onderwijs en van de leerlingen van m'n moeders groep heb ik hele leuke tekeningen/kaartjes gekregen. Die tekeningen heb ik afgewisseld met de kaarten, en ik heb alle online felicitaties *hyves, facebook...* uitgeprint en er tussen geplakt. De kaartjes/tekeningen die ik niet kon opplakken heb ik in een hoesje gedaan, en dat hoesje op geplakt.

Van de leerlingen van mijn vader heb ik ook allerlei leuke tekeningen/knutselwerkjes gekregen. Die zijn alleen wat groter, dus ik weet nog niet wat ik daar mee ga doen, maar wil ze zeker bewaren! In een doos doen is misschien ook een leuk idee idd!

14. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    van mijn zwangerschapkaarten heb ik in een boek geplakt waar ik foto's erin heb staan vanaf begin van mijn zwangerschap dus ook echofoto's en babykamer en toen onze oudste dochter werd geboren heb ik ook foto's erin geplakt en toen de felicitatiekaarten erbij
    nu toe ik ben met de 10e boek bezig van me oudste ik blijft foto's maken en alle kaarten van 1e verjaardag en 2e en 3e verjaardagkaarten allemaal in de boek geplakt

dit doe ik ook nu bij de jongste ben bij haar met de 2e boek bezig

ook hou ik per schrift per week bij wat ze ken en doet
    ook van allebeide
    van de oudste ben ik met schrift 2 bezig

zo ken ik toch ook vergelijken wat de oudste doet en wat de jongste nog niet doet

ik weet dat je niet alle kinderen ken vergelijken
    maar toch vind ik het leuk om te doen

zoals ik terug kijk deed mijn oudste al met 11 weken van rug naar buik draaien

de jongste heeft dat 1 x gedaan met 16 weken en nu zie ik haar dat niet meer doen

er zijn hoop dingen dat de oudste veel sneller was dan de jongste dus vind het wel leuk om terug te kijken

15. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Wat een leuke ideeën allemaal!

Mijn moeder heeft inderdaad ook schriften bijgehouden van hoe we ons ontwikkelden. Ze had ook een schrift over haar zwangerschap geschreven, toen ze in verwachting was van mij. Dat heb ik gelezen in m'n kraambed. Was erg leuk om te lezen!

Zelf heb ik jammer genoeg niet de tijd (en de discipline) om alles zo leuk bij te houden. Alle gekregen kaartjes staan boven in een doos en we hebben wel zo'n babyboek waar je dingen in moet invullen en foto's in plakt en mijlpalen opschrijft met de datum erbij. Heeft 'ie toch nog iets, ondanks z'n luie ouders :D

We maken wel heeeeeeeel veel foto's, maar de meeste drukken we niet af. Die staan wel op de computer en op facebook hou ik een chronologisch album bij.

16. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hadden alle kaartjes op een deur is huis hangen. Daar heb ik een foto van gemaakt en die in zijn fotoboek opgeplakt. Om de foto heen heb ik allemaal stukjes van de kaarten opgeplakt. Bijvoorbeeld: een blauwe kaart met in het midden een wiegje: heb ik het wiegje uitgeknipt en dus in het boek geplakt. Heb dat niet van alle kaarten gedaan, maar wel van veel kaarten.

Hier overigens geen hele bijzondere felicitatiewensen (niet lullig bedoelt overigens. Maar waren een beetje de standaard felicitaties). Dus ook geen kaarten verder bewaard.

17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.807
    9.315
    113
    Gelderland
    Ik heb voor beide kindjes dozen gekocht in de style van hun kamertje en daar heb ik alle kaartjes ingedaan en alles van de eerste dagen, kleertjes,flesje, speen, navelklem, en van de jongste wat spulletjes vanuit het ziekenhuis waar hij 1 weekje gelegen heeft.

Ook schrijf ik van beide alles op wat ze voor de eerste keer doen en alle bijzonderheden. Ik schrijf dit nu in Word en ooit wil ik hier een mooi boek van maken.

Ook houd ik voor beiden kindjes nog een plakboek bij waar ik knutselwerkjes, mooie foto's, handafdrukjes en alles inplak wat in graag wil bewaren.

Voor de zwangerschappen heb ik een eigen plakboek gemaakt waar buikfoto's, kamerfoto's, echo's en verloskundige papieren ingeplakt zijn. Deze is ook echt voor mij en blijft van mij;) de andere maak ik echt voor hun ( als ze het willen hebben natuurlijk;))

Al met al best een hoop werk maar zo af en toe ga ik er even goed voor zitten en ga lekker freubelen met allerlei papiertjes, foto's en ik vind het heerlijk!

18. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik moet ook nog iets van een doos halen voor haar spulletjes.
    Daar doe ik dan ook de kaarten in, ga ze niet allemaal inplakken hoor :p

19. AnnSiem

AnnSiem Lid

6 feb 2012
    22
    0
    0
    G-Hole
    We hadden hier eerst ook het idee om het in een doos te doen maar dan pak je het minder snel in handen dan als je er een boekwerk van maakt.. Ik ben nu zelf er meebezig om ze allemaal in te plakken.. Mooi op a3 papier zodat je meerdere kaarten op een vel kan plakken.. Lint aan de zijkant en je bent klaar! En je hebt een minder dik boek! Kost ff wat tijd maar denk dat je er later wat leuker op terug kijkt!

20. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Wij hebben niet zoveel kaartjes gekregen (stuk of 30), dus ik denk dat het wel in een fotoalbum past.
    Hele leuke tips staan er tussen! :D Thnx!

Deel Deze Pagina