Ohhh wat sneu! Dat doe je toch niet!? Ik vind die mensen pas raar, die dat zeggen! Ik zou er ook gewoon aan toegeven, wat is daar nou mis mee? Heb op stage een jongetje in de klas gehad die wilde eigenlijk ook het liefste meisjesspeeltjes (maar speelde eigenlijk helemaal niet met autos en was dus wel wat ouder). Zijn ouders hebben er ook gewoon aan toegegeven hoor.. En ja, dan kwam pietje op school met een barbie, niemand keek er bij ons raar van op hoor. Zelfs een keertje met hem gehad dat we thema toveren hadden, gingen we de kring rond of iedereen er was. Ik zo: Goedemorgen tovenaar Pietje! Ohhhhhh BOOS! IK BEN EEN FEETJE Ah fantastisch.. En met verkleden trok hij een tutu aan.. Kwam er een jongetje naar hem toe(nogal een pestkoppie, dat andere jongetje) die hem uit ging lachen.. Nou Pietje keek hem aan, weet je wat hij zei? Ik ben lekker een ballerina, jij bent gewoon jaloers op mij. Wat ik hiermee wil zeggen is ook dat hij zich helemaal niet benadeelt of vervelend voelde, andere kindjes accepteerden hem juist omdat hij zo goed wist wat hij wilde en zijn ouders hem altijd hebben geleerd dat hij goed is zoals hij is. En als er eens iemand wat zei was hij totaal niet weerloos, juist niet. "ik vind dit leuk en mag dit best, je doet zelf raar" Helemaal prima dus, lekker laten gaan. En je ziet vanzelf wel hoe het zich ontwikkeld, ik zou me er niet te druk om maken.
Dat is heel normaal hoor, mijn zoon heeft hier ook een roze buggy, Ja die is nog van zijn zussen maar so what. Hij vindt het leuk, net zo leuk als zijn auto's. En ook rustig op straat hoor. Heeft ook wel eens een staartje in gehad en nagelak. Ik zei wel dat dat eigenlijk voor meisjes is maar hij mag het best eens proberen. Ik maak er geen drama van oid. Heeft er daarna ook niet meer om gevraagd.
Lekker mee laten spelen. Het kan mij nooit zo schelen wat anderen vinden, maar dit zou bij mij ook in het verkeerde keelgat schieten ja.. Niets van aantrekken!
gewoon doen waar jij je man en zoon zich goed bij voelen. als jullie het leuk vinden gewoon lekker doen
Het zoontje van een vriendin van mij heeft een handtas en die gaat overal mee naartoe. Vind ik geweldig dat je je zoontje gewoon laat spelen met wat hij wilt! Wij hoeven er toch niet mee te spelen en als hij er blij mee is, is dat het allerbelangrijkste!
beschrijf je nou mijn vent? zucht... juist, dat soort types denken zo bekrompen... maar dat slaan we er nog wel (figuurlijk dan he) uit... *gaat op zoek naar poppenwagen*
Wat een belachelijke reacties van anderen zeg..! Ik zou dat niet pikken moet ik zeggen. Hier ook een pop voor zoontje, nog voordat de jongste (meisje) geboren werd. Ik vond dat hij dat moest hebben, omdat hij een zusje zou krijgen en het dan misschien wel erg interessant zou vinden. En straks komt er ook een buggy oid voor onze dochter, maar zoontje mag daar uiteraard ook mee spelen. Zou niet weten waarom. Daarbij: homo wordt je niet, maar ben je. En wat dan nog..??? Is daar wat mis mee?
Wat een zoelige mensen heb je toch *zucht* Mijn zoon speelt ook regelmatig met een knalrose poppewagen bij de gastouder. Hij vindt het super, zolang hij er leuk mee speelt is het toch prima? Ik heb geen meiden en zal het zelf niet zo snel kopen. Maar als hij het echt zou willen hebben zou ik het wel gaan kopen hoor.
Geen probleem zou ik zeggen. Hij gaat M. ook met pop en buggy mee lopen door de wijk als ik met Y in de wagen ga lopen. Ik zie er geen probleem in. Laat die anderen lekker kijken. Ik roep wel eens tegen mijn vriend: ooit gaat hij in een roze prinsessen jurk mee boodschappen doen... Nou moet je hem horen.
Bah wat kunnen mensen toch gemeen zijn. Lekker mee laten spelen. Onze zoon trekt ook naar poppenwagens. Nou dan speelt ie daar toch lekker mee. Als mijn zoon met carnaval als mega mindy wil, dan gaat hij dus echt wel als mega mindy
Onze zoon heeft ook een pop, nou hij vind het helemaal geweldig! Hij geeft hem drinken, hapjes van zijn koek of brood, stopt hem in bed etc. Maakt ons echt niet uit, ook al wil hij straks een poppenwagen dat krijgt hij die. Ik vond daarintegen poppen als kind verschrikkelijk. Speelde altijd met de powerranger van mijn broertje haha Opzich wel raar he, de wereld lijkt zo geemancipeert en dan nog zulke bekrompen opmerkingen.
Lekker mee laten spelen meid en maling hebben aan die bekrompen reacties... Waarom moeten kinderen tegenwoordig toch zo seksegericht opgevoed worden met roze óf blauw, poppen óf auto's, ik snap dat niet zo goed hoor... Hier zo'n zelfde voorval gehad met mijn moeder overigens, ook behoorlijk van de oude stempel... Julian had (met 9 maanden) bij het consultatiebureau een pop gezien, helemaal dol was hij erop, kusjes geven, voorzichtig pakken en bekijken... Ik ben de volgende dag direct met hem naar de blokker gereden en heb daar een pop gekocht, met een roze jurkje... Hij is er gek op, wordt nu iets minder omdat hij bezig is met lopen, maar de pop was zijn knuffel in de box, prima toch? Volgens mijn moeder was dat maar raar, jongens behoorden met auto's en duplo te spelen, zeker niet met poppen en barbies en die dan ook nog meenemen op visite, doe niet zo mal...!!!! Nou, hier dus wel, ik ga niet voor mijn kind bepalen waar hij blij van wordt, vandaag is dat een pop, morgen misschien een heftruck prima! Ik heb inmiddels geleerd om mee te gaan in zijn behoeften (niet alleen op dit vlak), en als dat over een half jaar een poppenwagen met inhoud gaat zijn, dan gaat die gewoon mee naar de Jumbo, laat de mensen maar kijken naar zijn blije koppie...
mij neefje liep ook met een pop en kinderwagen buiten hij zei altijd er zijn toch ook mama's dus ik ben dan de papa.... Wij hebben zelf gister een rose schoonmaak kar voor onze zoon besteld omdat hij het leuk vindt om te poetsen en deze niet in een andere kleur verkrijgbaar zijn dan rose met wit dan maar die... geen probleem mee er zijn toch ook huisvaders...??
Huh? Moet jouw man toestemming geven voor het soort speelgoed dat je kind krijgt??? Verder, wat is het toch jammer als de omgeving zo seksistisch reageert. Ik heb ook de indruk dat het de laatste jaren steeds erger wordt, je ziet het ook aan het speelgoedaanbod in de winkels. Alles voor meisjes met giftig roze zijn lijkt het wel. Toen ik kind was, en toen ik als juf begon, waren die verschillen tussen speelgoed veel minder groot. En ook de jongens moesten af en toe naar de poppenstoel (wat de meesten prima vonden)
Toen ik en mijn jongere broer en zus nog klein waren, wij speelde allemaal met onze barbies, autootjes enz. Mijn broertje wilde net als mama en zijn zusjes ook lippenstift op, en staartjes in z'n haren. Ging met carnaval als meisje verkleed. Niks raars aan! Bekrompen maatschappij! Bah! Mijn zoontje mag op ballet als hij dat wilt, roze dragen als hij dat mooi vindt. En mocht hij later homo zijn, dan hoop ik dat hij heel gelukkig met zijn grote liefde zal zijn. Zijn geluk gaat voor alles, wat andere daar ook van mogen vinden.
Wel jammer...want als.hij op bv zijn 28e achter de wandelwagen loopt met zijn eerste kleine is hij opeens een hippe papa.... lekker laten gaan
ach laat de mensen toch praten! je doet het toch nooit goed en er is altijd wel iets! mijn zoon heeft ook altijd met een buggy en pop gelopen hoor! mijn dochter had een buggy met pop die pikte zoon steeds in,dus heb ik voor hem ook een buggy gekocht, hup pop erin en daar liepen we met ze alle door het dorp heen! gelukkig heb ik hier nog nooit opmerkingen gehad! en ach die bekrompen mensen die denken dat je ze zo misschien wel homo maakt die moet je helemaal links laten liggen! mijn dochter speelt net zo goed de hele dag met auto´s (cars auto´s) zou dit dan ook niet mogen want ojeeee ze is een meisje en dat hoort niet! mijn zoon heeft trouwens ook bijna een jaar met een roze stofzuiger achter hem aan gelopen.. so what? als hij het leuk vind!!
Nee je bent absoluut niet raar, leuk toch zo'n zorgzame jongen. Ik vind het lief.Mijn dochter begint nu ook zo zorgzaam te worden heerlijk om te zien. Ik zag hier laatst een jongen met een buggy en hij viel me wel op, maar het was ook echt een hele hippe buggy en hij liep er echt super trots achter. Alle kleine meisjes keken ook echt naar zijn buggy om zo grappig. (ok dat had er niets mee te maken)
Er zijn blijkbaar toch een hoop mensen die nog de bekrompen gedachte hebben dat jongens met auto's en meisjes met poppen moeten spelen. Wij lopen er zelf ook tegenaan omdat we onze dochter een garage willen geven voor haar verjaardag. LLL(lekker laten l*llen)!!!