Wanneer op voetbal?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Chiggy, 16 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Vanaf welke leeftijd is jouw zoon of dochter op voetbal gegaan?
    Hier kunnen ze al vanaf 4 jaar. Is het dan al leuk of is het beter om nog even te wachten tot een jaar of 6? :)

2. Storm

Storm Niet meer actief

Ik had mijn zoontje bijna opgegeven voor voetbal, 5,5 bijna, ware het niet dat we toen net bericht kregen van school dat er veel ging veranderen en hebben het dus uitgesteld tot het weer wat rustiger is.

Heb het dan over kaboutervoetbal. Het leek mij juist leuk. En waarom zou je het niet vanaf vier jaar doen. Als je zoon/dochter het zelf ook heel leuk vind zou ik het gewoon doen.
    Hier mogen ze vanaf vijf jaar meedoen en ik denk dat ik mijn dochter daar een heel groot plezier mee zou doen. Maar die moet dus nog even 2,5 jaar wachten.

3. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Mijn zoontje is 3.5 en zit sinds kort op peutervoetbal.
    Een beetje 'trainen' is dat vooral. Met de bal op het doel schieten en dergelijke. Alles gaat spelenderwijs.

Hij vindt het prachtig in ieder geval :D, lekker buiten met andere kinderen achter de bal aan en wij wonen op een flat, dus dit is echt ideaal.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Mijn dochter 'zit' sinds 2,5 jaar op korfbal.
    Het stelt niet veel voor hoor, het is gewoon spelletjes doen en af en toe iets met een bal.
    De meeste kinderen zijn ook wat ouder, 5 jaar ongeveer, maar er zijn ook een paar kleintjes zoals mijn dochter. Helft van de tijd is ze gewoon aan het spelen met de materialen :D
    Ohja en ranja drinken is het hoogtepunt...

Ze hebben de activiteiten vaak wel afgestemd op de leeftijd. Het heeft ook nog weinig met de sport zelf te maken, maar clubs doen het om kinderen al jong aan zich te binden. Niks mis mee zolang ze het leuk vinden toch? Wij vinden sport erg belangrijk en proberen onze kinderen dat ook mee te geven.

5. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Mijn zoontje is 4 en zit ook op voetbal hij is kijkt er elke week weer naar uit

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    T is vaak wel een succes zo te lezen :D
    Mijn zoon is bijna 4 (over een paar weken) en denk dat ik hem ook op kaboutervoetbal ga doen :)

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik denk dat je vooral je eigen verwachringen bij moet stellen als ze zo klein al beginnen.
    Voor die kinderen is het gewoon leuk denk ik dan :)

Voetbal was bij ons in de kleuterklas in ieder geval erg populair.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

De jongste van 4 gaat eerst op kaboutervoetbal.
    Zodra hij 6 is mogen ze hier instromen bij de Fjes.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Mijn zoontje is toen hij 4 jaar was 2 keer geweest en dat was dramatisch (ook heel slecht georganiseerd destijds). Afgelopen zomer is hij weer begonnen, hij moest nu eerst wachten tot hij zijn zwemdiploma had. Nu vindt hij het fantastisch.

10. misa

misa Niet meer actief

Hier pas een sport als het zwemdiploma binnen is. En daar beginnen we met ongeveer 5 jaar mee.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Mijn zoontje wil ook wel op voetbal. Hij is nu alleen nog even druk met zwemles en hij wil ook op judo en bij turnen kijken. Eerst maar even zijn zwemdiploma halen, hij mag binnenkort afzwemmen en dan wat proeflessen doen. Hier is het ook kaboutervoetbal van 4 tot 6 jaar, daarna de F-jes.

12. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier in Belgiƫ is het standaard vanaf de laatste kleuterklas. Bij jullie groep 2.

Andere sporten zijn hier meestal pas vanaf 't eerste leerjaar (groep 3).

Maar als je kind helemaal weg is van een bal en het mag vanaf 4, waarom dan wachten? Gewoon laten proberen, zou ik zeggen ...

13. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Toevallig werd vanochtend tijdens het jeugdjournaal verteld dat het juist goed is als ze zo vroeg beginnen :D
    Waarom ook niet, lijkt me ook super leuk als onze dochter zo ver is.

14. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hier mogen ze beginnen vanaf 5 bij de mini fjes. Sam is net beginnen en dat gaat prima. Ik zou het vooral ook van het tijdstip af laten hangen. Hier is het van half zeven tot kwart voor acht. Voor Sam gaat dat nu net goed maar een jaar eerder zou ik dat echt te laat hebben gevonden.

Deel Deze Pagina