De vorige keer dat we bij het c.b. waren constateerde de arts dat de fontanel van ons zoontje (toen 9,5 maand) al dicht was. Dit was volgens haar niet erg, als het hoofdje (de omtrek) gewoon bleef groeien. Nu waren we afgelopen maandag bij het c.b. (11,5maand) en zijn hoofdje was niet gegroeid. Er is overleg geweest met de arts aldaar en die adviseerde ons om toch maar bij de huisarts en zonodig bij de kinderarts langs te gaan. Vandaag bij de huisarts geweest en die gaat telefonisch overleggen met de kinderarts en belt ons morgen of overmorgen terug. Nou ken ik een verhaal (via een collega) van een jongetje die dat ook had en die hebben ze zijn hoofd geopereerd om de fontanel weer los te maken!?! Ik maak me nu dus een beetje zorgen. Ik kan me voorstellen dat het zo'n vaart niet loopt. Maar iemand ervaring hiermee??? Dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten... Niet zozeer over de operatie, maar wat dit kan betekenen ofzo... Hahaha, ik weet niet eens wat ik wil, gewoon een beetje gerustgesteld worden denk ik. Had ook verwacht dat de huisarts zou zeggen, oh kan geen kwaad, niets aan de hand....
Hoi, als je op pagina 2 van het baby/dreumes forum kijkt en je klinkt op dit topic Wie heeft er ook een kindje met Craniosynostose? ‎dan kun je volgens mij alles te weten komen wat je wilt! Succes en sterkte! Gr. Simone