Hallo, Onze zoon van 20 maanden krijgt eind nov. een zusje. Nu willen hebben we al een nieuwe kamer besteld voor hem. Een groot bed, met aan 1 zijkant een verhoger met een uitsparing zodat hij er niet zo goed kan uitvallen. Wanneer zullen we hem in het grote bed leggen? Het is een ondernemend manneke, de wel altijd erg goed slaapt. tips zijn uiteraard welkom. gr
mijn dochter lag er met 13 maanden al in en was er ook echt al aan toe. ze was al erg ver in der ontwikkeling en ze deed het vanaf dag een prima en dat zonder valhekje of iets dergelijks nando gaat er voorlopig nog niet naar toe. hij is nog niet zo ver en zo zie je dat je echt naar je kindje zelf moet kijken. kan hij zij zelf al goed in en uit bed stappen, blijft hij/zij netjes liggen en gaat hij/zij niet vallen. wat wij hebben gedaan is haar zelf laten beslissen waar het bedje moest staan. ze mocht in de winkel haar eigen beddengoed uitzoeken en hebben het bedje samen slaapklaar gemaakt. ik las der een boekje voor en ze is meteen gaan slapen. het ritueel verder gewoon het zelfde gehouden als altijd. het ging meteen goed en heeft niet lopen spoken etc. de rede dat alicia naar een groot bed ging wasomdat ze elke keer uit der ledikant klom wat we erg riskant en gevaarlijk vonden
Onze dochter is deze week overgegaan op een groot bed (90 -200 cm) . Ze slaapt op zich wel goed, maar wil eigenlijk nóóit naar bed. Dus dat is vaak drama. Maar tot onze verrassing gaat het tot nog toe érg goed! De 1e keer kwam ze gelijk achter me aan uit bed en ben ik 20 minuten bezig geweest met haar erin leggen. Snachts m'n man weer 1 x. Maar de volgende avond is m'n man op de grond erbij gaan zitten, met z'n rug tegen haar bed aan. En na 5 tot 10 minuutjes is hij weggegaan en is ze rustig gaan slapen. Nu 2 dagen verder, 'commandeert' ze ons al 'siiit!' blijven we 3 minuutjes op de grond zitten, totdat ze lekker ligt en dan gaan we naar beneden en gaat ze lekker slapen. Ik sta er nog van te kijken en verwacht ook zéker een terugval nog wel , maar voorlopig gaat het supergoed, ze is nu dus 23 maanden. Wij hadden persoonlijk tot na haar 2e verjaardag willen wachten (dus net 2 maandjes verder ofzo), maar ze dook in een woedende bui uit haar bedje... dus vandaar dat we het iets sneller doorgevoerd hebben (we moesten alleen nog 4 weken op het bed wachten, anders had ze er vorige maand al ingelegen.).
jamie was denk ik 15 maanden... ook overgeschakeld omdat hij een zusje zou krijgen en zijn zusje in het ledikantje moest... vanaf de 1ste x goed gegaan! nooit problemen mee gehad. hij komt er soms wel uit, maar na een paar x terug leggen slaapt hij. ook heeft hij een veiligheidshekje en is er nog nooit uitgevallen!
same here. ook met 15 maanden in het grote bed omdat hij een zusje krijgt en die het in het ledikantje moet. ook vanaf de eerste keer meteen goed gegaan, komt weinig uit bed, gaat weleens recht op zitten in bed om met zijn knuffels te babbelen maar dat is prima, wanneer hij wel uit bed komt dan is het een paar keer terug leggen en dan slaap hij ook, ook hebben we er een bedhekje naast zodat hij er niet uit kan vallen, en is er dus ook nog nooit uitgevallen.
Wij gingen om dezelfde reden met 18 maanden over naar een soortgelijk bed. Geen problemen gegeven. Nooit eruit geklommen. Doet ie nu pas, maar is nu al bijna 3. En ook pas als ie gewoon wakker is 's morgens, dus dan mag het. Ik zou niet wachten tot zijn zusje er (bijna) is. Dan verandert er wel heel veel tegelijk voor hem. Wij deden het bewust 3 maanden voor uitgerekende datum. Konden we ook nog in relatieve rust door eventuele nachtelijke huilbuien heen. Maar die kwamen dus niet. hij was meteen één met zijn nieuwe kamer. Wat misschien ook hielp: hij kreeg volledig nieuwe kamer (andere ruimte dus ook) met nieuw meubilair. Was zooooooo trots. Liet het aan iedereen zien. Babykamer hoefden we slechts met accessoires aan te passen; alles bleef staan! Succes!
Hier vorige week gedaan ( met 25 maand) .Mason gaf zelf aan dat hij een ander bed wou. Toch wou hij er de 1e 2 dgn niet in.