Baby 5 maanden zit verstopt door bijvoeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eylem, 12 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn jongste zit nogal verstopt op het moment, echt een beetje sneu. Sinds een week krijgt ze bijvoeding (groenten en fruit, vers) en volgens mij zit er sinds een aantal dagen een groot stuk ontlasting een beetje 'klem', ik zie elke keer als ik de luier verschoon iets zitten wat er niet uitkomt. Ze krijgt al olijfolie door de groenten, ze drinkt bv wat ook laxerend zou moeten werken en heb al geprobeerd met een wattenstaafje en wat sudo de boel een beetje zachter te maken maar het helpt allemaal niet. Ze heeft al een dag of 5 niet meer een echte poepluier gehad, telkens maar hele kleine stukjes die denk ik langs dat grote stuk komen ofzo. Weet niet zo goed wat ik nog meer kan doen, iemand nog tips? Ze heeft er niet merkbaar last van, maar het moet er wel uit natuurlijk.

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Forlax vragen bij de dokter!

3. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Kindicol van VSM kun je geven

4. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    of een abrikozenpuree als bijvoeding geven is lekker zoet en werkt ook laxerend (pruim kan ook maar is vaak net iets minder zoet)
    dat deed ik iig als mijn zoontje verstopt zat en het werkte als een trein. Vorig jaar heb ik aan het einde van de zomer een grotere voorraad verse abrikozen gekocht en die bereid en ingevroren in kleine porties zodat ik als de nood hoog was wat 'vers' achter de hand had.

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Even de huisarts of kinderarts iets vragen.
    Kan een microlax zijn of laxeermiddel.
    De darmen moeten wennen aan ander voedsel.

6. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Pruimen !!!!! Succes.

Bij mijn kleintje hielp even de Thermometer er in ook,

Er zielig. En succes er mee.

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Als ze er geen last van heeft, zou ik toch nog even afwachten en doorgaan met olijfolie door de groentes + laxerend fruit (pruimen bijvoorbeeld). Mocht ze last krijgen, dan even de huisarts bellen.
    Hier kreeg mijn dochter tijdelijk dieetvoeding en raakte daar helemaal verstopt van; ze lag de hele dag te persen, maar er kwam niks. Van de huisarts toen microlax gekregen en dat werkte erg goed!

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bedankt voor alle tips! Abrikoos heb ik al een aantal dagen gegeven maar hielp niet. Maar het is toch gelukt! Net na het posten van dit topic begon ze weer te huilen, luier uitgedaan, zag weer wat zitten en met een beetje masseren met een billendoekje en veel gehuil en een rood hoofdje heeft ze er heel wat uitgekregen. Dus hopelijk gaat het beter nu dit er allemaal uit is.

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Gelukkig, dat zal haar opluchten! Misschien de bijvoeding nog maar even laten en over een maandje nog eens proberen? Ze is nog relatief jong...

10. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Hier heeft Thijs na het starten met bijvoeden, ca 2 weken moeilijk kunnen poepen (wel ca 1 keer per 1 a 2 dagen) en dat wat eruit gepoept werd was echt als klei. Na ca 2 weken van alles geprobeerd te hebben... meer water bij voeding (maar jij geeft bv las ik dus das geen optie), roosvice laxo, thermometer, masseren van "poepertje", olie in fles enz, heb ik hem een fruithap van pruimen gegeten...meneertje vond het heerlijk en had in 2 dagen denk ik wel een stuk of 5 goede poepluiers!!! En sindsdien kan hij weer goed poepen en heeft hij weer "normale" poepluiers!!!

11. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat hier ontzettend goed helpt - naast pruimen en abrikozen - is meloen! Heb nooit ergens gelezen dat het laxerend werkt, maar als mijn dochter meloen eet, heb ik gegarandeerd een paar uur daarna een flinke broek.

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Meloen werkt hier idd ook goed! En avocado ook, dat is van zichzelf ook wat vettig. Oh en peer werkt ook erg goed hier.

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

gelijk stoppen met de bijvoeding je kindje kan het nog niet verdragen probeer het met een maand weer. Z'n reactie krijg je niet als ze er aan toe zijn

14. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Heb het hier donderdag aan de KA gemeld en die zei dat het geen vreemde reactie was na starten met bijvoeden en dat sommige kindjes daar inderdaad even aan moeten wennen...maar ze gaf niks aan dat het dan reden was om te stoppen.

15. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier na 6 maanden begonnen en ook deze reactie hoor, dus denk niet dat het helemaal klopt. En volgens mij weet Eylem heel goed wat ze doet mbt bijvoeden e.d.
    Wat hier ook goed hielp was met luier uit de benen laten 'fietsen', daar kwam hiermee ook de grote 'brok' eruit toendertijd. Ze poepte toen ook een aantal dagen steeds kleine stukjes en ineens kwam er een hele lading uit tijdens het verschonen en 'fietsen'!

Maar fijn dat ze het nu kwijt is en hopelijk was dit eenmalig!

16. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    En vaseline op de anus smeren, dan is het makkelijker zon grote harde brok eruit te krijgen. Maar hopelijk heb je die tip niet meer nodig.

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bedankt voor alle reacties :) ze is er zeker wél aan toe en ze is al 5,5 maand, dus echt niet te jong voor bijvoeding. Mijn oudste kreeg ook een dergelijke eerste reactie alleen die kon het wel zelf kwijt. We gaan gewoon rustig aan verder.

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn kinderarts was er niet over te spreken. Die zag tegenwoordig veel meer verstopte kinderen als dat ze 10 jaar geleden zag

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou als je merkt dat je kind er zo'n last van heeft dan zou ik in elk geval pas op de plaats maken. Het hoeft helemaal nog niet.

20. Sila24

Sila24 Niet meer actief

haha idd dat merkte wij ook , thermometer erin en hup poep eruit:D

Deel Deze Pagina