Ik werk al ruim 5 jaar bij m'n werkgever. In de arbeidsvoorwaarden staat dat je na je proeftijd een auto ter beschikking gesteld krijgt. Nu had ik al die tijd geen rijbewijs dus vanzelfsprekend ook geen auto van de zaak. Ik heb 2 weken geleden mijn rijbewijs gehaald en wil nu eigenlijk alsnog aanspraak maken op deze arbeidsvoorwaarde Alleen ik ben altijd zo nerveus voor gesprekjes met m'n werkgever!! Dus nu even moed aan het verzamelen Vinden jullie het erg snel om nu meteen te vragen om een auto (heb echt pas net 2 wkn mn rijbewijs) of zeg je: het staat in de arbeidsvoorwaarden dus gewoon vragen?
Ik zou het denk ik gewoon vragen als je een goede verstandshouding hebt met je leidinggevende. Je hoeft het niet af te dwingen of naar te doen naar hem/haar maar je kan natuurlijk altijd 'polshoogte' nemen en vragen van: 'Goh, hoe zit dat nu. In de arbeidsvoorwaarden staat dat als je je proeftijd hebt doorstaan je een auto van de zaak krijgt. Is dat van mij nu ook van toepassing nu ik mijn rijbewijs heb?' Ik moet zeggen.. Ik vind het natuurlijk makkelijker om dat te zeggen als het niet over mezelf gaat. Vind het zelf ook lastig hoor als ik over zoiets zou 'moeten' beginnen.
Als het in jouw arbeidsvoorwaarden staat heb je er recht op en zou ik een gesprekje aanvragen en het bespreken. Ik neem aan dat je in een buitendienstfuncie zit, hoe heb je dat de afgelopen 5 jaar gedaan? Je moet je vooraf wel goed verdiepen in het leasegebeuren. Het kost je nl , afhankelijk van de auto een aardig bedrag in de maand. Dus als je hem niet echtheel erg nodig hebt zou ik bedenken of dat het je waard is.
Nee hoor, ik heb geen buitendienstfunctie. Ik werk op een accountantskantoor. Dit is gewoon een voorwaarde voor elke werknemer, ongeacht de functie. Ik ben salarisadministrateur dus weet heel goed hoe het salaristechnisch werkt Ik heb een goede verstandshouding met m'n leidinggevende en nerveus zijn is eigenlijk ook helemaal niet nodig daarom, plus wat heb ik te verliezen? Maar toch vind ik dit soort dingen spannend.
Ja hoor, gewoon vragen. Nee heb je, ja kan je krijgen. Het staat in je arbeidsvoorwaarden dus ik zou het erg bijzonder vinden als je leiding gevende het als vervelend zou beschouwen.
Ik zou inderdaad gewoon in het gesprek laten vallen dat je je rijbewijs gehaald hebt en je afvraagt hoe het nou precies zit met een auto van de zaak. Jouw andere collega's hebben ook allemaal een auto vd zaak neem ik aan, dan lijkt het mij zeker geen 'rare' vraag.
Klopt! Het merendeel heeft een auto, eigenlijk alleen 2 nieuwe werknemers niet en 1 die dat zelf bewust niet wil
Gewoon doen, personeel van mijn man krijgt ook een auto vd zaak, ook de binnendienst. Als deze situatie bij ons zou voorkomen zou ik het helemaal geen rare of vervelende vraag vinden, ik zou het juist leuk vinden