Hoi, Ik ben op 20 november bevallen van een prachtige zoon nadat ik heel erg ziek ben geworden door het hellp syndroom. Mijn zoontje had hierdoor ook een groeiachterstand en woog maar liefst 702 gram. Hij is dus heel erg klein en kwetsbaar want mij dus heel erg ongerust maakt. Ik ben nu eigenlijk een beetjw opzoek naar vrouwen die dit ook hebben meegemaakt want het voelt alsof ik de enige ben die zo vroeg bevallen is. Zelfs hier in het ziekenhuis kom ik ze zelden tegen. De meeste zijn bevallen rond de 28 weken. Ook nog heel vroeg natuurlijk maar deze kleintjes zijn toch weer een staphe verder dan mijn mannetje. Dus nu ben ik hier een beetje opzoek naar verhalen van vrouwen die rond hetzelfde termijn zijn bevallen
Ik heb deze ervaring niet, maar een hoop andere dames hier wel. Je kan ook eens kijken op kleinekanjers.nl Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon in ieder geval. Ik wens je veel sterkte de komende periode en hoop dat het goed gaat met je kleine mannetje
Gefeliciteerd met je zoontje! Heel veel sterkte de komende tijd. Er zijn hier zeker mama's met premature baby's vanaf 25 weken. Zelf met 30 weken.
Hoi, Toevallig kom ik je bericht tegen. Mijn dochter ligt op dezelfde nicu in veldhoven. Ik ben je man tegengekomen. Zelf ben ik bevallen van een meisje met 26 weken en 1 dag. Zelfs een dag jonger dan je zoontje. Toen ik je man zag werd ik weer even teruggebracht naar de eerste weken. Heel moeilijk, zwaar, spannend en bang. We zijn nu 5 weken verder, met drie infecties achter de rug, een open ductus. Ik kan je vertellen dat je heel veel geduld en vertrouwen moet hebben in je kind. Als je wilt kunnen we een keer op de nicu in gesprk gaan over mijn en jouw ervaringen. Zit in kamer 1.39. X
Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Mijn zoon is geboren met 25 weken en 6 dagen. Als je iets wilt weten of gewoon even je verhaal kwijt wilt, mag je me een PB sturen.
Hoi allemaal, Ik wil jullie heel graag een hart onder de riem steken. Onze dochter is 3,5 jaar geleden geboren na 26w4d. (Reden hellp) 830 gram. 2 zware operaties gehad (darmen en ductus). Na 8 weken nicu (sophia) en 7 weken streekziekenhuis mocht ze naar huis (met zuurstof ivm bpd=longbeeld). Bpd viel reuze mee en ze was zo van de zuurstof af. Maar nu 3,5 jaar later is het soms niet te bevatten dat ze zo'n zware start heeft gehad. De ontwikkeling ging heel goed. Na controle bij 2-jarige leeftijd besloten dat ze nooit meer op controle hoeft te komen. Ze praat als brugman, kan zelfs al fietsen zonder zijwieltjes. Loopt echt voor op leeftijdgenootjes. Het is een hele zware tijd. En nog een paar tips: Borstvoeding afkolven (indien mogelijk zo lang mogelijk), en de nidcap methode vind ik ook belangrijk. Bij thuiskomst mocht ze niet in aanraking komen met andere kindjes of verkouden mensen (gedurende de wintermaanden). Wij hebben ons daar echt aan gehouden en ze is bijna nooit ziek. Ook lieten we het bezoek bij binnenkomst altijd handen wassen. Hou jullie taai. Als je ergens mee zit of iets wilt weten, mail me gerust. Heb geduld en denk aan het schitterende liedje van Niels Geusebroek: take your time girl, maar dat geldt zeker ook voor jullie kanjers. Elke dag worden ze sterker. Geniet van deze momenten, want je beseft het misschien nog niet, maar je maakt iets mee wat maar weinig mensen mee mogen maken. Wij kijken met een heel warm veel terug aan die tijd. Hoe ellendig die ook mocht zijn. Sterkte. Liefs Susan
Ik ben 28 nov bevallen van 2 mannetjes. Gewichten waren 880 en 950. Ik was 26+5. We zijn nu ook in Veldhoven.
Dank jullie voor de lieve reacties. Er zijn er dus nog best veel die dit hebben meegemaakt. Nadia33 volgens mij ben ik jou intussen al tegen gekomen op de Nicu klopt dat?
Ik sluit me ook aan bij de groep. Mijn dochter is geboren met 24w en 2 dg. Ze woog bij de geboorte 795g. Inmiddels zijn we 6 weken en ik kan het nog steeds moeilijk bevatten, we leven sinds 6 weken in een achtbaan. De kleine doet het hartstikke goed, ze is een echte vechter. Ze heeft net een ductus operatie achter de rug en is nu hetstellende. Wonen jullie net als ik ook ik het ronald huis? Wij wonen er al inmiddels 6 weken, omdat we op een half uur rijden van het ziekenhuis wonen.
Wij zitten sinds maandag in het huis in Veldhoven. Voor ons is het 1,5 uur rijden van huis. De jongens zijn sinds 2 dagen aan de medicatie voor open ductus. Sinds gisteren over op de beademing waarbij ze zo'n mutsje op hebben.
Ja wij zitten ook in het Ronald huis sinds een week nu ongeveer. Wel zwaar voor je kleine dat ze nu al een operatie achter de rug heeft. Bij onzezoon is de ductus gelukkig gesloten door medicatie en hopelijk blijft ie ook dicht. Hij komt op dit moment alleen niet van de beademing en ligt er nu inmiddels ongeveer 2 weken aan. We hopen echt dat ie er gauw vanaf is want zijn longen zijn al wat beschadigd.
Hier inmiddels 6 maanden verder maar wel een paar weken later geboren. Ik wil jullie allemaal veel sterkte en kracht toewensen! Hopelijk hebben jullie wat aan elkaar want dat is erg belangrijk om mensen te spreken die weten waar ze over praten. Wij hadden toen in Maastricht meerdere stellen in het Ronald mc Donald huis die hun baby op de neonatologie hadden en dat was erg fijn. Ook vierden we dan samen de mijlpalen van de baby's.
Als eerste van harte gefeliciteerd!! En ik wilde je vertellen dat mijn zoontje is geboren met 27 weken en 4 dagen. Ik had hetzelfde probleem, mijn zoontje had ook een groeiachterstand van 3 weken. Hij was 620 gram en 31 cm. Extreem klein dus! Maar wat een vechtertje hij toch was. Hij heeft 4 maanden in het ziekenhuis gelegen. Het begin was heel zwaar, hij lag een tijdje aan de beademing, kreeg een infectie en moest daardoor bijna weer aan de beademing. Had een longprobleem door dat hij zo vroeg geboren is. Nu is hij 6 maanden oud en gaat het heel erg goed met hem! Het is nog steeds een klein ukkie maar het gaat gewoon goed. Sterkte!
Hoi, Wat een hoop hier in veldhoven! Inmiddels zijn we na 6 weken nicu overgeplaatst naar de medium care. Natuurlijk weer wennen maar zeker weer een stap richting thuis. Ze heeft nu sinds een week low flow en dat lijkt goed te gaan. Helaas is ze ook nog verkouden en is er een kweek afgenomen om te kijken of hetde rs virus is. Hopelijk niet! @mamaboefje. Hoe is het met je zoon, nog aan de beademing?
Hey, Nadia33. Dat is mooi datje dochter het zo goed doet. Hopelijk heeft ze niet het rs virus want dat is echt heftig voor zo'n kleintje. Hier gaat het wat minder. Ons kleintje is zondagavond met spoed overgeplaatst naar Maastricht omdat ie vanaf de geboorte niet vanzelf ontlasting heeft gehad. Maandagmiddag is ie geopereerd en het bleek dat ie een gaatje in zijn darm had zitten waar een ander deel overheen is gaan zitten gelulkig. Dus dat was een geluk bij ern ongeluk. Hij is nu nog aan het herstellen wat hopelijk goed verloopt
Mogen jullie kleintjes nu ap synagis krijgen tegen het rs virus of zijn ze nog te klein? Even vragen het rs virus is nu op zijn top in deze maanden.