Teveel melkproducten?

Discussie in 'Voeding' gestart door MiQ, 23 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiQ

MiQ Lid

15 mei 2013
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu 11,5 maand en op het cb (ja ik luister niet braaf naar het cb hoor;)) vertelde ze dat hij nu nog +/- 300 ml melkproducten per dag nodig heeft. Maar mijn zoontje zit daar ruim overheen:

- hij eet sochtends havermout met halfvolle melk (150 ml). Hij lust ook wel brood sochtends, maar hij vindt havermout zó lekker.
    - 90 ml opvolgmelk smiddags rond 14:00 voordat hij gaat slapen.
    - 75 ml griekse yoghurt na het eten (maar hij eet met gemak het hele bakje van 150 ml op, maarja ik doe de laatste tijd maar de helft)
    - 90 ml opvolgmelk savonds voor het slapen (was eerst 120, heb ik al geminderd)
    - soms een plakje kaas op zijn brood (3 keer in de week ofzo)
    - soms slokjes halfvolle melk uit mijn glas, vind hij heerlijk!
    - ik gooi nog wel eens een klont roomboter door zijn eten of smeer roomboter als beleg (hij mag nl best aankomen)

Dan zit ik al op ruim 400 zonder de laatste 3 dingen.
    Hij zit echt te wachten op de fles en als hij 'm ziet wordt hij bijna wild:D dus ik weet niet hoe ik er ooit 1 kan af halen..:(

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    hier heb ik met 13 maanden de fles gewoon weg gelaten en hem een tuitbeker of rietjesbeker halfvolle melk gegeven bij het ontbijt en middag eten. verder niet meer. ze moeten toch een keer na de 3 maaltijden toe dus die fles van 14.00 en voor het slapen s avonds mag er handig vanaf.
    ik ben pas met de 13 maanden gestopt omdat ik nog zoveel poedermelk had staan dat ik dat eerst opgemaakt had maar je kunt nu al prima stoppen hoor.
    en hier drinkt hij ook nu nog met gemakt 2 rietjesbekers met melk leeg en s avonds nog yoghurt. ook boven de 300 maar er zijn ook dagen dat hij na 2 slokken melk klaar is en geen yoghurt krijgt (in het weekend ofzo als we ergens anders eten)
    dus dat compenseert elkaar mooi

3. tuc

tuc Niet meer actief

Die roomboter zou ik niet meetellen maar verder idd naar een schema dat je zelf hebt ongeveer

Dus bij het ontbijt een bekertje van 100cc, zo ook bij de lunch en dan na het avondeten zn griekse yoghurt en dat mag dan ook zo'n 100 gram zijn. En ik zou langzaamaan niet meer uit de fles geven, maar op een gewone beker overgaan.

Deel Deze Pagina