Pap fles

Discussie in 'Voeding' gestart door Es14, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Es14

Es14 Actief lid

12 jun 2014
    140
    1
    18
    Doordat mijn zoon steeds beter gaat slapen en 's morgens later wakker word moet ik de flessen steeds korter op elkaar gaan geven om aan 5 voedingen te komen. Ik moet hem altijd wakker maken voor de fles, ook overdag.
    Ik was vanmorgen op het consultatiebureau en daar werd mij gezegd dat ik over 2 weken (dan is mijn zoon 13 weken) mag beginnen met een papfles voor de nacht zodat hij het misschien met 4 flessen red en hij de flessen niet zo kort op elkaar krijgt.
    Ik kreeg een folder mee en ik had verwacht dat daar in zou staan hoe ik dat dan moet doen maar ik word er niet wijzer van.

Mijn vraag is dus welke pap kan ik het beste gebruiken en hoe moet ik dit klaarmaken.En is dit dan ipv een flesvoeding?
    En op internet las ik dat je hier vanaf vier maanden mee start dus is 13 weken niet te vroeg?
    Hij slaapt nu van 22:00-8:00 dus ze gaf ook aan dat ik de laatste fles kan gaan verschuiven naar bijv 20:00

2. tuc

tuc Niet meer actief

Met 4 maanden zal dat dan enkel rijstebloem zijn...maar pas op dat kan verstoppend werken
    pas met 6 maanden mag je granenpap geven. Papfles lijkt wel een standaard advies van het cb, kijk of je kindje het wel echt nodog heeft.

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Dag TS!
    Als ik jou was zou ik heel erg goed naar je kindje kijken. Heeft hij genoeg aan een fles minder? Prima! Vooral als je zegt dat je hem wakker moet maken ook overdag. Drinkt hij dan zijn flesje wel leeg? Misschien kun je dan bv de flesjes ophogen en een laten vervallen? Je kan dan proberen een keer de laatste fles te laten vervallen en zien wat er gebeurd. Ik denk dat je, afhankelijk van de reactie van je kindje natuurlijk, prima 4uur tussen de voedingen kan laten zitten, dat zou bv zijn: 8uur. 12uur, 4uur, 8uur.
    Wat betreft de papfles. Ik zou de Bambix rijstebloen naturel gebruiken. En dan langzaam een schepje meer erin doen. Dit is niet ter vervanging van de merlkpoeder. Dus als je bv een flesje van 180/6 geeft, doe je hierbij nog een schepje rijstebloem. Wij gebruiken de schepjes van melkpoeder en zijn begonnen toen met 1 schepje erbij. Kijken of ze (in ons geval) het wat vond en dit steeds een beetje ophogen tot het echt een papje is.

Hopelijk is het duidelijk?

4. gusto

gusto Niet meer actief

Ik zou zelf nog geen rijstebloem of pap gaan geven met 13 weken, er staat niet voor niets op de pakken dat het vanaf 4 maanden is. Ze kunnen er ook krampjes of verstopping van krijgen.

Als hij het zo in principe prima doet, dan is het toch goed? Je zou eventueel naar 4 flessen kunnen gaan als hij dat goed redt en die wat groter maken, maar voor zo'n kleintje zou ik liever op 5 iets kleinere flessen blijven.

5. Es14

Es14 Actief lid

12 jun 2014
    140
    1
    18
    Hij krijgt al flessen van 180/6 dus de fles groter maken kan niet. Hij drinkt de flessen wel altijd allemaal leeg dus ik denk dat hij misschien 's nachts weer wakker word voor een fles als hij er overdag maar vier krijgt. Vandaar dat ze op het cb zeiden dat ik door de laatste pap kan gaan doen.
    Niet dat het een ramp is dat hij 's nachts wakker word maar hij slaapt al vanaf 7 weken door dus als dat ook kan en hij daar tevreden mee is heb ik dat natuurlijk liever

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Er zijn mensen die de flessen ook nog ophogen naar 210/7, maar je moet zelf bepalen of je zo'n grote flessen wel wil geven (bijna kwart liter in een keer in zo'n maagje)...
    Als ik jou was zou ik het gewoon eens proberen om hem niet meer wakker te maken, kijken wat er gebeurd. Als je merkt dat hij dan toch weer "s nachts komt dan kun je altijd weer terug naar je oude schema.

Wat betreft pap: als je kindje tevreden is en goed slaapt zou ik zeker geen rijstebloem gaan geven. Veel kinderen worden er juist weer onrustiger van en raken verstopt/ krijgen krampen.
    Dan ben je dus weer verder van huis.
    Ook heeft rijstebloem geen enkele toegevoegde voedingswaarde, dus daar hoef je het ook niet voor te doen.
    Én niet gaan starten voor de 4 maanden...

Wederom vreemd advies van cb!

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Probeer eens wat er gebeurd als je hem zijn gang laat gaan? Ook met overdag wakker worden? Mijn jongste pakte een prima ritme op uit zichzelf.. Ik hield alleen max 4/4,5 uur aan tussen de flessen, maar meestal was hij er dan wel..

Hij dronk dat niet zijn volle 5 flessen leeg, maar groeide prima. Dus dan is er geen probleem..

8. angelab

angelab Lid

17 apr 2013
    56
    0
    0
    Bij mij op het CB zeiden ze dat je alleen rijstebloem moest geven (na 4 maanden pas) als je kindje s nachts slecht slaapt, onverzadigbaar is, of onder de groeicurve zit. Mijn zoontje groeit prima, slaapt prima en eet prima, ze zeiden doe maar geen rijstebloem, zitten enorm veel calorieën en stoffen in waar ze dikker van worden en meestal niet nodig hebben, dus ik zou er niet 'zomaar' mee beginnen. Ik dacht ook dat het perse moest voor het slapen gaan, maar dat hoeft dus helemaal niet.

Deel Deze Pagina