Zoontje gooit met alles!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Dretjuh, Jan 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Mijn zoontje is nu ruim 25 maanden maar hij gooit eigenlijk al maanden met alles!

Bekers/glazen met drinken die op tafel staan gooit hij zo om, daar hoeft hij niet speciaal boos voor te zijn.
    hij loopt voorbij en whoppa een klein tikkie en het ligt om.

Als hij geen zin heeft om te eten, schuift hij zo zn hele bord van tafel.

Uiteraard gooit hij dan ook met al zn speelgoed.

Van in de hoek zetten word hij boos en eet hij al helemaal niet meer en gooit dan noujuist alles op de grond.

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik hieraan kan doen dus hopelijk hebben jullie wat tips voor me

2. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    haha, mijn zoon deed dat heel erg. gewoon veel geduld hebben. en we ruimen altijd alles samen op en hij moet ook schoon maken. geen straf in de hoek. nu heeft hij geleerd dat hij niks hier mee oplost en zelf moet op ruimen. en dat doet hij ook. heel schattig om te zien.(ja mama moet het natuurlijk helemaal goed schoon maken na hem.)het geeft hem rust en denktijd. en schoonmakend praten we over de kwestie, waarom deed hij dat, waarom was hij boos etc. maar het gebeurt zelden tegenwoordig.

3. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Brabo in België
    ja dat zelf schoonmaken vind ie dus alleen maar leuk :S dus extra stimulans om alles om te gooien :S

4. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

Jun 24, 2011
    760
    1
    0
    Onze zoon gooie ook met speelgoed, vond hij gewoon leuk een lachte erom.
    wij belonde hem met stickers, als hij niet met zijn speelgoed deed gooien een hele dag krijg hij van mij een sticker op zijn handje..
    daar was hij dan ook mega trots op, en heeft eigelijk erna nog maar zelden met een auto gegooid.

veel succes

5. adi

adi Niet meer actief

Hoe reageren jullie daarop?

Mijn zoontje heeft heel kort die fase gehad. Ik heb met hem gepraat en uitgelegd waarom dat niet de bedoeling is. En dat hij alles wat ie gooit kennelijk niet nodig heeft.
    Bewust bord van tafel gooien leidt hier tot een strenge toespraak. Als hij dwars blijft haal ik hem heel koel van de tafel en zet hem in de woonkamer. Ik vertel ook dat wij allemaal rustig willen eten. En we gaan doodleuk verder met de maaltijd.

6. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    hier ook zo'n periode gehad.
    Wij hebben toen voor straf al zijn speelgoed in de kelder gezet een middag en hem maar 1 auto gegeven om mee te spelen, en gezegt tegen hem dat hij niet mag gooien met dingen want dan ruimen wij het op.
    We hebben het 2 keer moeten doen en daarna was het over.
    Soms gooit hij nog wel eens met iets.
    ?hij zegt dan van te voren 'niet gooien' en dan doet hij het toch eventjes. Hier corrigeren wij hem dan in.
    Maarhet is lang niet meer zo erg als dat het was.

7. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Brabo in België
    vandaag is duidelijk een "niet gooi" dag (gelukkig)
    tja hoe reageer je.. je ruimt het eten op dat op de grond ligt en zeg hem duidelijk dat hij niet mag gooien.

In de hoek zetten is een optie inderdaad, en verder... veel geduld hebben

8. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja direct nee zeggen als hij het doet en dan in de hoek ( gang is misschien nog te moeilijk op de leeftijd)

Julian doet het trouwens ook. Vooral zijn bord hard wegschuiven als hij niet hoeft.
    Of als hij boos is.

Share This Page