baby 9 maanden heeft lang droge luier!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maysarah, 1 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maysarah

maysarah Lid

27 mrt 2008
    36
    0
    0
    zuid-holland
    hoi dames,

Onze dochtertje van 9 maanden heeft al sinds 3 weken lange droge luiers. Ik verschoon haar maar 2 keer op een dag in de ochtend en avond en af en toe een poepluier zonder plas dan is het 3 keer. Lijkt wel heel fijn, maar ik maak me toch zorgen. Ik heb het CB hierover gevraagd, die zeiden dat ik maar extra vocht moest geven. Is 3 tot wel 4 keer borstvoeding, en 1 keer flessapje (100ml), en fruithapje niet genoeg vocht? Wat denken jullie?
    Ik vertrouw het niet helemaal, als ik haar in de ochtend verschoon dan heeft ze wel een volle luier. Dan blijft ze droog tot ongeveer 15.00 uur in de middag (klein plasje).Bij het verschonen in de avond heeft ze niet zo een volle luier. Ze groeit wel goed en is een vrolijk kind. Maar ja het is toch niet normaal denk ik. Weet echt niet wat het is. Heeft iemand ervaringen hiermee? Of tips misschien..........

Alvast bedankt
    maysarah

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik durf het je niet te zeggen. Weet wel dat mijn zoontje nog vaker BV krijgt en water en dat hij ook niet zo heel veel natte luiers heeft, maar toch wel 2 dikke op een dag en 2 beetje natte.

Anders even de huisarts vragen?

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ons zoontje heeft overdag hele natte luiers en s nachts juist niet.
    Als ik hem 's morgens verschoon dan is de luier bijna droog.
    Terwijl hij genoeg drinkt, maar waarschijnlijk plast hij juist overdag.
    Misschien dat jou dochtertje dat ook heeft, maar dat is moeilijk te beoordelen.

Helaas is het met bv moeilijk te zien of ze genoeg krijgen, maar je mag er vanuit gaan als ze vrolijk is en voldoende groeit dat de bv voldoende is.
    Misschien tussendoor toch nog een extra fruitsapje (het liefst thee ivm de suikers) aan bieden zodat ze toch wat extra vocht krijgt.

Anders als je het niet vertrouwd de huisarts bellen, maar mijn ervaring is zolang ze goed drinken en alert zijn dan hoef je niet zo snel te komen.
    tenminste hier de ervaring met een meisje wat afgevallen was, slecht dronk, aan de diarree was en vrijwel geen plasluiers had dat ik ook niet hoefde te komen.

Zou toch eerst het advies van het cb opvolgen en vaker vocht aanbieden.

4. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Wat je zou kunnen doen is urine opvangen en eens na laten kijken op blaasontsteking.

groetjes kim

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Met medische zaken nooit naar het CB, altijd naar de HA.
    Ik zou wel even afchecken met de huisarts en verder vraag ik me af: hoeveel kan hij nog bij jou drinken? Heb je nog voldoende productie, of is die aan het teruglopen? :(

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    2x verschonen op een dag is toch niet echt fris ? Of ben ik de enige die zo denkt.

7. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Als de luiers niet vies zijn verschoon ik ze ook niet. Als er dus wel een plas of poep in zit verschoon ik mijn dochter wel.

Dus als TS kindje helemaal niets vies maakt is het net zo hygienisch als het verschonen van je onderbroek. ;)
    Al zou er misschien smiddags na het kleine plasje wel verschoont kunnen worden.

Deel Deze Pagina