zoontje groeit niet voldoende op bv

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door oxbow, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Na de eerste 3 zonder problemen bv gegeven te hebben lijkt het nu voor de tweede keer niet helemaal goed te gaan.

Bij onze 4 de kon het me nog voorstellen en weet ik het aan het feit dat ze geboren was met een aangeboren afwijking en haar start tot de 9 maanden gewoon niet lekker was en ze daarom niet geweldig groeide, al vonden de ka en het cb dat het wel goed ging. (ze is toen in 3 maanden tijd wel 800 gram gegroeid en toen ineens gingen ze naar me luisteren) Ik moest toen fv bijgeven en daar leek ze beter op te groeien, maar daardoor is wel de bv zo terug gelopen dat ik met pijn in mijn hart stoppen moest.

Nu lijkt het met ons mannetje dezelfde kant op te gaan al groeit hij wel wat meer dan zijn zusje.
    Hij was met 8,5 week 4890 gram, 11 weken 5250 gram en met 13 weken 5350 gram. Hij is dus in een maand tijd 450 gram gegroeid.
    Is niet schrikbarend laag natuurlijk, maar toch niet genoeg.

Kan het zijn dat het toch aan mijn bv ligt dat hij niet goed groeit?
    Ik wil niet stoppen met bv geven en ik wil er daarom dus ook geen fles bij gaan geven want de vorige keer ging dat ook mis.
    Verder is hij op zich tevreden slaapt goed en komt om de 3 a 4 uur voor een voeding.
    Hij heeft wel reflux, maar heeft daar medicatie voor.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Op basis van je vraag zie ik geen dingen waardoor je kindje het niet goed zou doen. Groei is heel persoonlijk. Ik denk dat het slim kan zijn om een afspraak te maken met een lactatiekundige om alles door te nemen. Je kunt dan ook je eigen voeding, je weerstand en lichamelijke gesteldheid meenemen. Een totaalplaatje levert vaak meer op dan enkel naar je kindje kijken.
    Borstvoeding is ten allen tijden geschikt voor je kindje. Laat je niet van de wijs brengen. Je hebt deze ervaring overigens zelf ook met je eerdere kindjes!
    Ik zou dus zeggen: maak een keer een afspraak met een LK: zet alles op een rij. Mochten er dingen uit komen waar je op kunt letten is dat meegenomen. Mocht je bevestigd worden dat alles goed gaat zoals het gaat is dat ook mooi.
    Je vindt lactatiekundigen via Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding of Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding
    Succes!

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

Nog bedankt voor je reactie.
    Ik zou misschien meer rust moeten pakken, maar dat is moeilijk, ben we met mijn voeding bezig gegaan en eet meer fruit en probeer meer te eten (warme maaltijd en brood)

Van de week ben ik weer wezen wegen en hij woog toen 5550 gram, hij was in 10 dagen tijd 200 gram gegroeid en dat lijkt mijn netjes

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Helemaal goed inderdaad! Geen zorgen: het gaat goed, je kindje groeit en zal het best zelf regelen ook!

Deel Deze Pagina