Nu baby ouder wordt, drinkt ze onrustig

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lichtroze, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochtertje is ruim drie maanden, en het drinken aan de borst wordt steeds onrustiger. Meestal drinkt ze een paar minuten (denk om de ergste honger te stillen) en vervolgens laat ze los en begint tegen mijn borst te brabbelen. Als ik dan tegen haar gaat praten, pakt ze weer snel de tepel en drinkt ze door. Of ik merk dat ze me aankijkt, en als ik dan naar haar kijk, laat ze los, krijg ik een brede glimlach en gaat ze gilletjes maken. Vervolgens hapt ze dan wel weer naar de tepel, maar het wordt dan wat duw en trekwerk en meer interactie met mij (ik probeer zelf niet teveel aandacht te geven dan, zodat ze toch nog even drinkt). Ze trekt dan vaak erg aan mijn tepels, door zich met haar handjes van me af te duwen. Als ik dan de andere borst aanbied, wil ze die niet meer (of ze drinkt en laat de melk gewoon uit haar mond lopen).

Het gevolg is dat ze per voeding hooguit 10 minuten drinkt, maar meestal maar iets van 5 minuten, met heel wat loslaten en opnieuw aanhappen. Soms krijg ik hier pijnlijke tepels van. Ik probeer in een rustige omgeving te voeden (weinig prikkels), maar dat maakt niet veel uit. In de nacht drinkt ze wel heel rustig, en vaak ook bij de laatste avondvoeding.

Ze heeft wel genoeg poep- en plasluiers. Ze was wel wat minder aangekomen dan vorige maand (toen 800 gr en nu 600 gr), en wat minder gegroeid, maar ze doet het verder goed. Ze krijgt gemiddeld 8 voedingen per dag (ik voed op verzoek, en meestal heeft ze 1 a 2 nachtvoedingen).

Herkenbaar voor iemand? Zijn er tips om mijn dochtertje wat rustiger te laten drinken?

2. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Heel herkenbaar! Begon hij hier ook rond die leeftijd te doen, heb daar zelfs nog een topic over geopend ook. Lijkt wel of drinken een spelletje is geworden! En dan met zon big smile waarvan je helemaal smelt je aankijken. Helaas geen tips, hier doet hij het nog steeds. Maar groeit en plast nog steeds genoeg dus maak me geen zorgen (meer). Sommige voedingen gaan vlekkeloos en andere zit hij meer te klieren dan te drinken.

3. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Ohhh hier nog 1! Ze is ook goed in het tijdens het drinken naar mij gaan grijnzen zodat alle melk uit haar mond loopt en alles onder zit. Ik probeer meestal niet te gaan lachen, maar vaak gaat dat niet heel goed, het ziet er ook zo schattig uit :p

Vooral 's avonds heeft ze er last van. Ze hapt aan, neemt een slok, laat los, kijkt naar mij en hapt weer aan. Alsof ze er even zeker van wil zijn dat ik er nog wel zit ofzo.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze oudste had het en baby nr. twee doet het ook weer. Nu dus ook nog een grote broer die rondhuppelt en voor de nodige afleiding zorgt. Het zal er wel bijhoren. 's Ochtends drinkt hij prima en 's avonds em 's nachts ook wel. Maar overdag, pfff. Hij wil gewoon zo veel zien en doen dat hij eigenlijk geen tijd heeft om te drinken. Wat ik tegenwoordig wel vaak doe als hij onrustig is en steeds loslaat, is hem even helemaal 'af te koppelen' en weg te leggen. Dan realiseert hij zich ineens wel wat hij misloopt ;) Vaak drinkt hij na wat kort gejammer een stuk beter. Niet lang, maar hij drinkt dan wel echt door zodat hij wat meer binnen krijgt.

5. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Heel herkenbaar ja! Hier doet hij het nogsteeds. Als hij zich los trekt dan leg ik hem steeds opnieuw aan, totdat hij niet meer drinkt maar echt een spelletje ervan maakt.
    Je kindje zal misschien sneller drinken en dus niet meer zolang nodig hebben om alles binnen te krijgen. Geen tips helaas en ik kan je ook niet vertellen dat het een fase is... Succes ermee!

Deel Deze Pagina