Invriezen moedermelk

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door jup, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zo'n ijsstaafjesbakje, dat lijkt me handig om de borstvoeding in te vriezen (kleine porties die bevroren en wel door een fles passen in de breedte), maar daar staat niet op dat het BPA-vrij is. Moet dat, of maakt dat bij invriezen niet uit? Van die plastic zakjes voor ijsblokjes vind ik onhandig, omdat ik die niet in mijn eentje kan vullen zonder knoeien (en dat is zonde van de melk).

Gisteren (dag 10, regeldag?) dronk mijn dochter een uur lang uit één borst, met stevige halen. Ze viel niet in slaap tussendoor en dronk echt, ze lag niet te sabbelen. Nou zat die borst heel erg vol door stuwing, dus ik vond het wel prima, maar is dit niet heel erg lang? Ze groeit goed, dus het lijkt me niet dat ze zo veel honger kan hebben door een opgebouwd tekort ofzo.

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Het is wel belangrijk om te weten of het BPA-vrij is. De schadelijke effecten hiervan zijn og niet volledig bekend, maar dat het schadelijk si weten we.
    Sinds 1 juni 2011 zijn fabrikanten in nederland ook verplicht om BPA vrije drinkflesjes te maken.

Ik zou het bij de winkel of fabrikant navragen en anders nieuwe kopen waarvan je het wel weet.

Het andere zijn inderdaad regeldagen. Die komen bij de 10 dagen vaak voor. Door langer of vaker te voeden zorgt je kindje er zelf voor dat je productie op het peilkomt waar zij behoefte aan heeft.

Groetjes Saskia

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

heb je wel eens gehoord van de milktray? Misschien is dat een oplossing voor je.
    Smartmama | Milk Trays

Mirjam

Deel Deze Pagina